Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@23:08:59 GMT

حضور یگان‌های شناور روسیه و چین در بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۳۱۲۷

حضور یگان‌های شناور روسیه و چین در بندر چابهار

خبرگزاری مهر: آیین استقبال از شناورهای کشورهای روسیه و چین برای شرکت در رزمایش مرکب سه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر امروز با حضور امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی فرمانده منطقه سوم دریایی نبوت در اسکله شهید بهشتی بندر چابهار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم ناو روسی «Yaroslav Mudry» به همراه کشتی سوخترسان«Yel'nya» و یدک‌کش «Yevgeniy Khorov» و همچنین ناوشکن چینی «شینینگ» در دریا مورد استقبال ناو موشک‌انداز «نیزه» قرار گرفتند و با پهلوگیری در اسکله بندر شهید بهشتی چابهار مراسم استقبال و تشریفات رسمی انجام شد.

رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین از امروز تا نهم دی‌ماه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده است که در این رزمایش تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته و تیراندازی علیه اهداف مشخص در دریا توسط یگان‌های سه کشور انجام خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بندر چابهار شناور روسیه و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دریایی به فعالان دریای خزر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل هواشناسی دریایی مازندران با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از اوایل وقت امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا اوایل وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به دلیل وزش باد شدید و مواج شدن دریا همچنین بارش باران همه فعالیت‌های دریایی ممنوع می‌باشد.

در این گزارش تاکید شد، اوج شدت وزش باد از اویل وقت دوشنبه و افزایش موج از صبح دوشنبه خواهد بود.

بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۷ متر بر ثانیه (۳۲ گره (مایل دریایی بر ساعت) یا ۶۱ کیلومتر بر ساعت) می رسد.

همچنین ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۷ متر (۵/۶ پا) و بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۷ متر (۸/۹ پا) خواهد رسید.

در این مدت فعالیت شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی) در دریای خزر ممنوع است.

احتمال غرق شدن شناگران، شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی)، پاره شده تور‌های صیادی، خسارت به تاسیسات دریایی و ساحل و آسیب به قفس پرورش ماهی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت