Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:10:25 GMT

رشد اقتصادی ۲۰۲۰ انگلیس زیر تیغ ابهامات برگزیت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۳۴۴۰

رشد اقتصادی ۲۰۲۰ انگلیس زیر تیغ ابهامات برگزیت

نشریه گاردین در گزارشی مبتنی بر تحقیقات نوشت: آشفتگی‌های سیاسی و ابهامات ناشی از برگزیت اصلی‌ترین عامل بروز مشکلات و ضعف اقتصادی کشور است.

تحقیقات این نشریه از روند فعالیت‌های تجاری در انگلیس نشان می‌دهد که عملا رشد اقتصادی در سه ماهه‌ی سال جاری میلادی (۲۰۱۹) متوقف شده است. بازار کار علائم استرس نشان می‌دهد و بدهکاری عمومی با شتاب زیادی رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که آمار خرید و فروش در بازار خرده‌فروشی کاهش قابل توجهی را تجربه کرده،  شرکت‌های بازرگانی نیز از دو ماه پیش به دلیل ابهامات سیاسی ناشی از انتخابات پارلمانی و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دست از سرمایه گذاری کشیده اند، بانک مرکزی انگلیس نیز پیش‌بینی خود را در رابطه با رشد اقتصادی این کشور کاهش داده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، رشد اقتصادی انگلیس برای سال ۲۰۱۹ حدود یک درصد پیش بینی می‌شود که این رقم ضعیف‌ترین میزان در نزدیک به نیم قرن گذشته است.

از سویی رییس بانک مرکزی انگلیس «مارک کارنی» که در دوران پر فراز و نشیب برگزیت، هدایت این نهاد مالی را برعهده داشت، قرار است از مارس (اسفند/فروردین) آینده کرسی خود را به «اندرو بیلی» واگذار کند؛ تحولی که ابهام دیگری را در پازل اقتصادی انگلیس ایجاد خواهد کرد.

حزب محافظه کار به رهبری «بوریس جانسون» پیش از انتخابات پارلمان وعده داده بود که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موجی از سرمایه گذاری در این کشور را تضمین خواهد کرد.

بوریس جانسون موفق شد،  در انتخابات پارلمانی دو هفته پیش، اکثریت مطلق کرسی های مجلس عوام را کسب کند. او در نخستین روز کاری پارلمان، موافقت نمایندگان را درباره کلیات طرح چگونگی اجرای برگزیت که در ماه‌های گذشته در ایستگاه پارلمان متوقف شدهبود، کسب کند و روند خروج از اتحادیه اروپا را به حرکت درآورد.

بر اساس برنامه اعلام شده انگلیس در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن) اتحادیه اروپا را رسما ترک خواهد کرد و پس از آن فاز سوم مذاکرات برگزیت درباره آینده همکاری‌های تجاری آغاز خواهد شد.

در حالی که جانسون قصد دارد تا پایان سال آینده میلادی مذاکرات با اتحادیه اروپا را به نتیجه برساند، مقامات اتحادیه اروپا این مهلت را کوتاه ارزیابی کرده اند.

چنانچه «اورسولا فون درلاین» رییس کمیسیون اروپا در اظهار نظری جنجالی عنوان کرد که جدول زمان‌بندی برای رسیدن به توافق با انگلیس، محدود و چالش برانگیز است و اگر مذاکرات شکست بخورد، لندن مسؤول خسارت‌های ناشی از آن خواهد بود.

کارشناسان هم بر این باورند که پس از اجرای برگزیت، انگلیس با پیچیدگی‌های فراوانی در مذاکرات تجاری با اروپا روبرو خواهد شد؛ ضمن آن که تهدید خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا از سوی نخست وزیر انگلیس همچنان روی میز و شرکت‌های تجاری را نگران کرده است.

«اندرو سنتانس» عضو پیشین کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس در یادداشتی برای گاردین نوشته است که سایه تاریک برگزیت همچنان بر آینده اقتصادی این کشور گسترده است.  

برچسب‌ها برگزیت اقتصاد انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برگزیت اقتصاد انگلستان برگزیت اقتصاد انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا

جود بلینگام برنده توپ طلا خواهد شد.

طرفداری | جو کول، هافبک سابق چلسی و تیم ملی انگلیس، معتقد است که پاری سن ژرمن، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

جو کول که سابقه 7 سال بازی برای چلسی را در کارنامه خود دارد در گفتگو با TNT Sport در مورد قهرمانان لیگ برتر انگلیس و همچنین تورنمنت‌های مهم باشگاهی و ملی اروپایی صحبت و پیش‌بینی خودش را اعلام کرده است. از دید جو کول، جود بلینگام برنده توپ طلا در سال 2024 خواهد شد. در ادامه نگاهی به پیش‌بینی‌های جو کول می‌اندازیم.

قهرمان لیگ برتر انگلیس: منچسترسیتی برنده کفش طلای لیگ برتر انگلیس: ارلینگ هالند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ اروپا: آتالانتا قهرمان لیگ کنفرانس اروپا: استون ویلا قهرمان یورو 2024: انگلیس برنده توپ طلا: جود بلینگام پیش‌بینی‌های جو کول

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی