Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:01:27 GMT

نامزدهای مجلس تقوی انتخاباتی را رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۳۹۶۱

نامزدهای مجلس تقوی انتخاباتی را رعایت کنند

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار کرد: نماینده باید ضمن داشتن تقوی،پایبند به نظام و قانون اساسی  و امانتدار باشد.

وی، با اشاره به رعایت احکام در بین کاندیداها گفت: انقلابی، در خط امام بودن، بصیرت ،دلسوزی و رعایت احکام الهی از جمله شاخص‌هایی است که باید یک نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آل هاشم در اعلام مناسبت‌های هفته به روز پرستار، روز نهضت سوادآموزی، ترویج نماز از سوی ستاد اقامه نماز اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب پنج سازمان برای مقابله با بی‌سوادی بودند، ولی فعالیت زیادی نداشتند. 

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به مناسبت های هفته، میلاد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال ۲۰۲۰ را به تمام مسیحیان جهان تبریک گفت .

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سواداموزی در دی ماه ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل اظهار کرد: قبل از انقلاب پنج سازمان در ارتباط با سوادآموزی وجود داشت اما هیچ کدام تاثیرگذار نبود و خیل عظیم کودکان در مناطق محروم از ورود به مدرسه و سوادآموزی محروم بودند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه از جمعیت ۲۷ میلیون نفری سال ۱۳۵۵ حدود ۵۹ درصد بی‌سواد بودند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی  با درک ضرورت سوادآموزی، نهضت سوادآموزی ایجاد شد به طوری که در سال ۱۳۶۵ بیش از ۱۱ میلیون نفر به جمع باسوادها افزوده شد. 

وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۵ نرخ باسوادی ایران با رشد ۱۸ درصدی روبه رو شد و در سال ۱۳۹۵ تقریبا به ۸۷/۶ درصد رسید، ولی همچنان در جامعه حدود هشت میلیون بی‌سواد داریم که نقش نهضت سوادآموزی در باسواد کردن جامعه بسیار پررنگ است.

امام جمعه تبریز همچنین با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: این بانوی بزرگ، در پوشش یک بانوی کامل بود، به طوری که نگاه متفاوت حضرت زینب نگهدارنده عاشورا شد و کربلا بدون حضرت زینب (س) وجود نداشت. 

حجت الاسلام آل هاشم افزود: زینب کبری عامل پیروزی خون بر شمشیر بود و شکست نظامی ظاهری در عاشورا را این بانوی باعظمت به پیروزی ماندگار و همیشگی تبدیل کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حادثه کربلا نشان داد که حضرت زینب سلام الله علیها در متن تاریخ هستند نه در حاشیه آن، اظهار کرد: خطبه‌های این بانوی با عظمت در مجالس مختلف بعد از حادثه کربلا حرف‌های معمولی نبود، بلکه تحلیلی وسیع از جامعه اسلامی با زیباترین کلام و عمیق‌ترین مفاهیم بود.

وی، همچنین با گرامیداشت یاد شهدای عملیات کربلای چهار گفت: خلبان پایگاه شکاری تبریز دچار سانحه شده و خبری از او نیست و از پروردگار خواستاریم تا این خلبان را در صحت و سلامت به خانواده خود برگرداند. 

حجت الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: خطوط هوایی ایران، امن‌ترین خطوط دنیا است که به برکت سپاه و امنیت فرودگاه‌ها بدست آمده است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز بصیرت،اظهار کرد: مردم آذربایجان و مردم تبریز، به وظیفه خود در هشت دی عمل کردند، یعنی یک روز زودتر از ۹ دی پیشگام شده و این حرکت را آغاز کردند که جای شکر دارد.

وی با دعوت از مردم برای شرکت در مراسم ۹ دی در مصلی تبریز، خاطرنشان کرد: این روز پیوند عمیق بین امام اممت و ملت بود که باعث مهار فتنه شد.

برچسب‌ها تبریز سید محمدعلی آل هاشم نماز جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز نماز جمعه تبریز نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.   این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.     دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.   این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.   وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود