Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر،  آیت الله حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل عنوان کرد: فرق انقلاب ما با انقلاب‌های دیگر این است که انقلاب ما از هنر عبور از بحران‌های بزرگ و سنگین برخوردار است. بحران‌هایی که هر حکومت و انقلابی را به راحتی به زانو در می‌آورد. روز ۹ دی را باید یک رفراندوم عظیم ملی در دفاع از قانون، نظام و رهبری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استکبار جهانی از همان روز فهمید رمز مقاومت کشور، بصیرت ملت ماست لذا تصمیم به انتقام از ملت گرفت. تحریم، مصداق بارز انتقام از ملت است.

عاملی یادآور شد: ۹ دی، روز ملت ایران است. این روز بزرگ روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی است. ۹ دی نشان داد که مردم ما هم دشمن شناس هستند و هم وقت شناس. در کشورهای دیگر در حوادث مشابه، نیروهای امنیتی بحران را جمع می‌کنند ولی در کشور ما مردم این کار را انجام دادند و لذا ۹ دی، روز ملت و مردم است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: ۹ دی روز بصیرت ملت ما و روز یأس دشمن است. با توجه به جنگ عظیم روانی که استکبار جهانی به راه انداخته است پرداخت به موضوع بصیرت در روزگار ما بسیار ضروری است.

قدردانی از تصویب روز شیخ صفی الدین اردبیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اینکه چهارم مرداد به عنوان روز شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد را به اهالی استان تبریک می‌گویم و از تمام مسئولینی که در تصویب این روز تلاش کردند صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: این مصوبه قدم خوبی برای معرفی شخصیت شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی به ملت بزرگ ایران است. رهبر معظم انقلاب در سفر به استان اردبیل فرمودند «شیخ صفی الدّین اردبیلی در ردیف سید بن طاووس و ابن فهد حلّی است». او نفوذ معنوی بسیار محیرالعقول داشته و هنوز هم محققین در شناسایی اسباب این نفوذ گسترده حیران هستند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: تیمور از جمله پادشاهان جهان گشاست. وی وقتی به اردبیل آمد به محضر شیخ صفی رسید. او که از نفوذ حیرت آور شیخ اطلاع داشت، پرسید مریدان تو زیادند یا سربازان من؟ شیخ جواب داد کدام سرباز تو مرید من نیست؟! از سوال تیمور معلوم می‌شود که نفوذ معنوی شیخ در همان زمان هم نفوذ جهانی بوده است.

عاملی تصریح کرد: شیخ صفی الدین حق بزرگی بر منطقه آناتولی دارد. آناتولی در اسلام خود مدیون ایران است؛ اسلامی که به آناتولی رفته، اسلام عرفانی بر اساس مکتب خراسان است. این اسلام عرفانی با جاذبه معنوی شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی از ایران به آناتولی رفته است.

وی عنوان کرد: شیخ صفی الدین عارف معمولی نبوده است. در قدرت معنوی، شخصیت عرفانی و جاذبه روحانی او همین بس که تا بالکان، آناتولی، شامات و حتی بیت المقدس نفوذ و تأثیر او گسترده شد و الان هم علویان در این مناطق از پیروان مکتب صفویه هستند و در حال حاضر هم دستورالعمل آنها نوشته‌ای از شیخ به نام «بویوروخ لار» است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: چندین قرن است که علویان دنیا به حفید شیخ صفی الدین یعنی شاه اسماعیل به عنوان مرشد بزرگ طریق حق و پرچمدار مکتب عرفانی صفویه، ارادتی فوق العاده و استثنایی دارند و بسیاری از آنها هر ساله حتی از اروپا به زیارت مزار او در اردبیل مشرف می‌شوند و اعلام می‌کنند که ما برای تأمین هزینه تعمیرات بقعه آمادگی کامل داریم و الان هم اشعار شاه اسماعیل ورد زبان آنها در «جم خانه‌ها» است.

وی گفت: این مصوبه قطعاً مقدمه‌ای برای بیان خدمات صفویه و اردبیل به ایران عزیز خواهد بود. ایران در یکپارچگی و عزت خود مدیون اردبیل است و به تعبیر محیط طباطبایی «اگر اردبیل نبود، ایران نبود» دکتر ولایتی پیش از این در سفر خود به کلخوران زادگاه صفویه اعلام کرد «این روستا در ایران تنها روستایی است که کشور ایران مدیون آن است و این روستا بر ذمه کل ایران و ایرانی‌ها حق دارد.»

لزوم تبعیت از قانون در تمامی شرایط

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ادامه داد: دشمن همیشه به انتخابات به عنوان یک ظرفیت مهم برای بهم ریختن انسجام داخلی نگاه می‌کند. اگر انتخابات مطابق میل آنها نشد فوراً با شعارها و حرف‌های جذاب مثل «رأی من کو؟» یک عده را به صحنه می‌آورند و تلاش می‌کنند تا امری را که با قانون به دست آمده با خشونت سرنگون و دگرگون کنند. ما همیشه باید یاد بگیریم که در زندگی ما قانون فصل الخطاب باشد و قانون مداری باید به یک فرهنگ و مدنیت بزرگی تبدیل شود.

وی افزود: در تمام انتخابات باید قانون فصل الخطاب باشد. اگر ذره‌ای از قانون فاصله بگیریم در تمام دوره‌ها و در تمام انتخابات فاجعه رخ می‌دهد. دموکراسی و قانون مداری ملازم هم هستند و از هم جدا نمی‌شوند اگر از هم جدا شوند ما از دیکتاتوری سر در می‌آوریم. اگر ما می‌خواهیم خدای ناکرده در برابر امر قانونی بایستیم باید با روش قانونی بایستیم.

امام جمعه اردبیل گفت: رسیدن به مطالبات با خروج از قانون، دیکتاتوری است. بدترین دیکتاتوری، دور زدن قانون است و با بی قانونی نمی‌توان از دموکراسی و حقوق بشر صحبت کرد. در هیچ کشوری مطالبه خارج از چارچوب قانون را تحسین نمی‌کند.

دقت در نوع تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به لزوم تعبیه سیستمی برای پیشگیری از هرگونه تخلفات انتخاباتی، افزود: اخیراً محضر مبارک مقام معظم رهبری پیشنهاد کردم که قانونی تصویب شود که طبق آن در صورت وقوع تخلف انتخاباتی، متخلف چندین دوره از شرکت در انتخابات محروم گردد.

وی ادامه داد: این روزها تبلیغات انتخاباتی عملاً شروع شده است. دقت در نوع تبلیغات بهترین راه برای تشخیص شایسته از غیر شایسته و قابل از غیرقابل است.

عاملی افزود: در انتخاب نماینده آرمانی به دو شاخصه مهم باید دقت شود. اول اینکه نماینده این مقدار تشخیص داشته باشد که بداند با تصویب فلان قانون بعد از یک سال چه تبعات و آثاری در اقتصاد و فرهنگ کشور درست خواهد شد. دوم افرادی انتخاب شوند که تشخیص بدهند در پیچیدگی و غوغای اقتصادی دنیای معاصر و سرعت تحولات و محاصره بسیار شدیدی که برای کشور ما درست شده است، چه طرحی باید برای دولت داده شود تا کشور از این بحران عبور کند و اقتدار کشور روز به روز بیشتر گردد. اگر در این دو شاخصه دقت شود جمع کثیری از نامزدهای مطرح به خودی خود از دور انتخاب مردم خارج خواهند شد.

کد خبر 4808669

منبع: مهر

کلیدواژه: بصیرت امام جمعه اردبیل بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا شیراز مشهد آبگرفتگی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد

مولوی عبدالرحمان ترنج زر امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باعث ناامیدی و رسوایی همه افرادی شد که می‌گفتند ایران نمی‌تواند به اسرائیل حمله کند.

وی تصریح کرد: حمله ایران به اسرائیل کاملاً قانونی و حق مسلم آن بود و باعث خوشحالی تمام مسلمانان از کوچیک تا بزرگ شد.

مولوی ترنج زر گفت: انتقام ایران برای حفظ فلسطین و قدرت بخشیدن به جبهه مقاومت بود که بصیرت رهبری و سپاه پاسداران باعث درخشش جهان اسلام شد.

امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار ابراز داشت: وقتی متوجه حمله ایران به اسرائیل شدیم خیلی خوشحال شدیم تا به حال چنین خوشحالی را تجربه نکرده بودیم حتی در جشن‌ها و عروسی‌هایمان اینقدر خوشحال نبودیم.

وی افزود: این وعده الهی است که یهودیان جنایتکار به دست مسلمانان نابود می‌شوند. در انتقام ایران از اسرائیل هم کمک خداوند متعال کاملا مشهود بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود