Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه جزیره کیش با عنوان اینکه بسیاری از مردم از نگهداری حیوانات در آپارتمان‌ها گلایه‌مند هستند، گفت: سؤوالم این است که آیا اینکه حیوانی را در یک خانه‌ای حبس کنیم، این رعایت حقوق حیوانات است؟

به‌گزارش خبرگزاری فارس از کیش، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کیش، مردم‌آزاری را یکی از عوامل از بین برنده ایمان عنوان کرد و گفت: نگهداری حیوانات در فضای آپارتمانی باعث آزار و اذیت دیگران و همسایه‌ها می‌شود و مردم بارها گلایه خودشان را به‌ ما رسانده‌اند و خواسته‌اند این مسئله را مطرح و از آن جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمی‌خواهم از دیدگاه دین به این مسئله اشاره کنم که آیا نگهداری حیوانات در فضای آپارتمان‌ها و خانه درست است یا نه، اما هر کسی حق دارد در خانه خودش با آرامش زندگی کند، مؤمن باید مثل آب خنک دل مؤمن را آرام کند، چطور همسایه به خودش حق می‌دهد با آوردن حیوانات (و گاهاً موذی) در فضای مشاع آپارتمان‌ها همسایه‌ها را اذیت کند؟

وی ادامه داد: این حرف را که می‌زنیم می‌گویند شما حقوق حیوانات را رعایت نمی‌کنید، سؤوالم این است که واقعاً این حقوق حیوانات چیست؟ آیا اینکه حیوانی را در یک خانه‌ای حبس کنیم، این رعایت حقوق حیوانات است؟

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) و احترام ایشان به حیوانات گفت: احترام به حیوان رعایت حقوق حیوانات است، بهترین، دقیق‌ترین و بیشترین نگاه به حقوق حیوانات را اسلام دارد، اگر حیوانات را در خانه نگه‌ داریم این ظلم به حیوانات است و علاوه بر آن باعث آزار و اذیت همسایه‌ها می‌شود و ایمان را از بین می‌برد.

وی در پایان ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در سال 1358 و تشکیل سپاه هواپیمایی را از جمله مناسبت‌های مهم هفته آتی عنوان کرد و تبریک گفت.

وی گفت: روز نهم دیماه به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است و امام خامنه‌ای نیز این روز را باطل‌السحر فتنه تعبیر کردند، نه دی روزی بود که با حضور مردم فتنه 88 که هشت ماه کشور را درگیر خودش کرده بود باطل شد.

انتهای پیام/ 88043

منبع: فارس

کلیدواژه: حیوانات اسلام دین نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد

به گزارش خبرآنلاین،دقایقی بعد ناگهان صدای زن همسایه خاموش شد اما استشمام بوی شدید سوختگی که کل ساختمان را پر کرده بود همسایه‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کشید.

به‌دنبال بوی دود و سوختگی، آنها به طبقه سوم رسیدند و دریافتند این بو از خانه مادر و پسر می‌آید. بلافاصله آنها با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند. وقتی همسایه‌ها پشت در خانه رسیدند پسر جوان فریاد می‌زد: «بروید! اگر از اینجا دور نشوید خودم را با اسید می‌سوزانم.»

لحظاتی بعد مأموران کلانتری وردآورد و آتش‌نشانی وارد محل شده و از پسر جوان خواستند تا در را باز کند. اما تهدیدهای او ادامه داشت و فریاد می‌زد: اگر کسی نزدیک شود خودم را با اسید می‌سوزانم.از آنجایی که صدایی از زن صاحبخانه به گوش نمی‌رسید، مأموران احتمال دادند که بلایی سر پیرزن آمده باشد.با این احتمال موضوع به بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.

با حضور تیم جنایی در محل و پس از دقایقی صحبت با پسر جوان، او تسلیم شد و در را باز کرد. با ورود تیم جنایی به محل آنها با جسد پیرزن جلوی در آپارتمان روبه‌رو شدند که در حال سوختن بود. خانه بهم ریخته و کنار جسد چاقو، پیچ گوشتی و ظرفی افتاده بود که پسر جوان مدعی بود داخل آن اسید است و می‌خواسته با آن، خودش را بسوزاند. امدادگران آتش‌نشانی، بلافاصله جسد را خاموش کردند.

یکی از همسایه‌ها در تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این پسر مشکل روحی و روانی دارد و حتی مدتی هم در مرکز درمانی بستری بود. شب حادثه صدای مشاجره او و مادرش را شنیدم که مادرش می‌خواست او قرص‌هایش را بخورد اما وی امتناع می‌کرد.

اعتراف به قتل
پسر جوان که وضعیت روحی خوبی نداشت در رابطه با جنایتی که مرتکب شده بود، گفت: مادرم مدام می‌گفت تو دیوانه‌ای و باید قرص‌هایت را بخوری. این کلمات مرا تحریک کرد. حس بدی به من دست داده بود و صداهایی می‌شنیدم که از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم. وقتی داخل آشپزخانه بود به سمتش رفتم و چاقو و پیچ گوشتی را از آشپزخانه برداشتم و به او حمله کردم. مادرم فرار کرد و من دنبالش دویدم و او را زدم بعد روی جسد بنزین ریختم و آن را به آتش کشیدم. با دیدن شعله‌های آتش تازه متوجه شدم که چه‌کار کرده‌ام. پشیمان شدم و تصمیم گرفتم با اسید خودم را بکشم. به سراغ ظرفی رفتم که داخل آن اسید بود. من نمی‌توانستم بدون مادرم زندگی کنم.
در بررسی محتویات بطری، مشخص شد که داخل بطری جوهر نمک بوده اما متهم تصور می‌کرده که داخل آن اسید است. پسر جوان که وضعیت روحی مناسبی نداشت به دستور بازپرس جنایی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903295

دیگر خبرها

  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟