Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «سهام الموسوی» نماینده عضو ائتلاف فتح و فراکسیون «البناء» در پارلمان عراق، گفت که آمریکا برای سقوط دولت «عادل عبدالمهدی» برنامه‌ریزی کرد و اکنون نیز تلاش دارد دولتی بر سر کار آید که خواسته‌های واشنگتن را اجرا کند.

او در گفت‌و‌گو با وبگاه المعلومه، گفت: «فراکسیون البناء هر کاندیدایی را معرفی کند؛ حتی اگر مستقل باشد، باز آمریکایی‌ها نخواهند پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا تلاش دارد برای اجرای طرح‌های خود در مراحل آتی، فردی کاندید شود که اهداف او را اجرایی کند.»

الموسوی در این خصوص افزود: «آمریکا تلاش دارد نخست‌وزیری بر سر کار آید که الحشد العشبی را هدف قرار دهد و برخی طرف‌های شیعی نیز در این مسیر همکاری می‌کنند.»

او تصریح کرد که در قانون اساسی عراق چیزی در خصوص انتخاب مستقیم نخست‌وزیر به دست مردم نیامده است. در همین حال، پارلمان نماینده همین مردم است.

این نماینده عراقی هشدار داد: «باید مراقب بود که وارد تونل تاریکی نشویم که طرف‌های بین‌المللی بخواهند در آن به برنامه‌ریزی خود بپردازند.»

الموسوی همچنین گفت که آمریکا برای سقوط عادل عبدالمهدی برنامه‌ریزی کرد؛ چرا که او با سیاست‌های واشنگتن همراه نبود و با چین وارد قراردادهای تجاری شد و معامله قرن را نیز رد کرد.

روز گذشته «برهم صالح» در نامه‌ای به پارلمان از آمادگی خود برای استعفا خبر داد و گفت که حاضر نیست «اسعد العیدانی» نماینده فلراکسیون «البناء» به عنوان فراکسیون اکثریت را برای تشکیل کابینه معرفی کند.

پس از این نامه، در حالی که ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر از امتناع برهم صالح برای معرفی «اسعد العیدانی» برای نخست‌وزیری شادمان بود؛ ائتلاف البناء در بیانیه‌ای برهم صالح را به نقض قانون اساسی متهم کرد و گفت که رئیس‌جمهور می‌بایست طبق قانون نماینده فراکسیون اکثریت را برای نخست‌وزیری معرفی کند اما به علت مخالفت برخی گروه‌های سیاسی از این امر خودداری می‌کند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • دولت دنبال رفع دغدغه‌های معلمان است + فیلم
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود