Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردی که در ارتفاعات توچال تهران گرفتار بهمن شده بود، جان خود را از دست داد.

حمید مساعدیان، رئیس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی در گفتگو با ایسنا خبر داد: حادثه بهمن در حوالی ایستگاه ۵ تله کابین توچال رخ داد و متاسفانه فرد حادثه دیده پس از بیرون کشیده شدن از زیر بهمن و ۴۵ دقیقه عملیات احیای قلبی ریوی، جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کوهنورد ۶۳ ساله و بنام "علاء الدین جمالی" بعلت خطای عبور از مسیر پر شیب و پرخطر بهمن گیر دچار حادثه گردید.

او افزود: در خبر های قبلی منابع هلال احمر تعداد افراد درگیر حادثه بهمن چهار نفر گزارش شده بود که به دو نفر تصحیح می شود و یک نفر از این دو نفر صرفا در صحنه بهمن حضور داشته و درگیر بهمن نشده و تنها یک نفر درگیر بهمن شده بود.

مساعدیان همچنین گفت:‌بهمنی که در توچال ایجاد شد زیر شیب 25 درجه بوده است و یکی از کوهنوردان به اشتباه برای میانبر از این شیب اقدام به صعود می کند. دو کوهنورد همراه هم بوده و با فاصله از هم حرکت می کردند. در اصل یک نفر دچار حادثه بهمن شده است و نفر دوم از غیبت همراهش شک می کند و متوجه اتفاق و بهمن می شود. همراه شخص بهمن زده سعی می کند فرد مصدوم را از زیر بهمن بیرون بکشد. البته حجم بهمن زیاد نبوده و دلیل آن کمبود بارش در روز های اخیر بوده است. این اتفاق در ساعت 11:40 دقیقه صبح اتفاق افتاد و فرد حادثه دیده مسیر نادرستی را برای کوهنوردی انتخاب می کند. اگر این فرد مسیر طبیعی را طی می کرد مشکلی برای او ایجاد نمی شد اما به دلیل اینکه به مقصد زود برسد تصمیم گرفته که از مسیر میانبر اقدام به صعود کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سقوط بهمن در ارتفاعات توچال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در قزوین ۳ کشته برجای گذاشت

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ ایمنی شهرداری قزوین از واژگونی خودروی پراید در آزادراه قزوین-تهران و کشته شدن سه مسافر خبر داد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از واژگونی خودروی پراید در آزادراه قزوین-تهران و کشته شدن سه نفر مسافر این پراید خبر داد و اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۰:۰۰ امروز چهارشنبه در تماس با سامانه ۱۲۵ از واژگونی خودروی پراید در عوارضی آزادراه قزوین_ تهران خبر داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱ و ۳ در محل حاضر شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان با حضور در محل نسبت به ایمن‌سازی مکان حادثه اقدام کردند، در این واژگونی دو زن و یک مرد به دلیل شدت حادثه در دم جان باختند و تحویل عوامل آرامستان در محل شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است.

کد خبر 749762

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت
  • واژگونی پراید در قزوین ۳ کشته برجای گذاشت
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • ۱۹ کشته در حادثه ریزش یک بزرگراه در جنوب چین
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • «افعی تهران» خط قرمزهای اتاق درمان را رد می‌کند/ ارتباط بین روان‌درمانگر و مراجع، ضد روان درمانی است
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد