Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:09:49 GMT

هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها شفاف شود

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۴۷۶۹

هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها شفاف شود

امام جمعه دلوار گفت: هزینه‌های انتخاباتی باید کاملا شفاف شود، قوه قضاییه و دستگاه امنیتی هزینه‌های انتخاباتی را شفاف پیگیری کنند و ببینند واقعا این هزینه‌های بعضا کلان از کجا می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنگستان، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امروز در خطبه‌های نمازجمعه دلوار با تبریک پیشاپیش  ۵ جمادی الاول سالروز  ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س)، اظهار داشت: عظمت این بانوی بزرگوار تنها به‌خاطر نسبت او امیرالمومنین (ع) یا حضرت زهرا (س) نیست، بلکه بخش عمده‌‌ای از این عظمت به‌خاطر این است که اولاً زینب کبری(ع) موقعیت را شناخت و ثانیاً طبق آن موقعیت، انتخابی صحیح و به‌هنگام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دلوار تاکید کرد: قبل از حرکت به کربلا، بزرگانی مثل ابن‌عباس و ابن‌جعفر و چهره‌های نامدار صدر اسلام، که ادعای فقاهت و شهامت هم  داشتند، مردد شدند و نفهمیدند چه کار باید بکنند، ولی زینب کبری(س) با قدرت بصیرت خود فهمید که نباید در این شرایط سخت امام خود را تنها بگذارد و در این راه سخت قدم گذاشت.

وی با اشاره به هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی به فرمان حضرت امام (ره)، گفت : یکی از مهمترین تدابیر امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی با سواد کردن همه اقشار جامعه و از بین بردن جهل بود.

زاهددوست بیان داشت: استکبار جهانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف شوم خود به‌دنبال بی‌سواد نگه داشتن مردم بودد، زیرا اگر مردم باسواد می‌شدند آنان نمی‌توانستند به اهداف خودشان دست یابند، اما امام عظیم‌الشان در همان سال اول انقلاب با تاسیس نهضت سواد‌آموزی مبارزه با جهل و بی‌سوادی را آغاز و مردم را به علم و سواد‌آموزی دعوت کرد.

وی با اشاره به نهم دی‌ماه روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت، افزود: با تاکید قرآن کریم و روایات  بصیرت در سایه با تقوا و عمل صالح به‌دست می‌آید.

امام جمعه دلوار با بیان اینکه آنچه انسان را از تاریکی‌ها و فتنه‌های مختلف نجات می‌دهد علم به تنهایی نیست، بلکه علم مشروط به تقوا است، اظهار داشت: در طول تاریخ و حتی در سال‌های انقلاب هم  تجربه کردیم افرادی علم فراوان داشتند اما سخت لغزیدند و سقوط کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز در معرض آزمایش بزرگ آخرالزمانی هستیم، افزود: فتنه‌ها فراوان شده است و دشمنان از دشمنی و فتنه‌گری کوتاه نمی‌آیند و امروز هم در شرایط سخت فتنه‌های دشمن قرار گرفته‌ایم، تنها راه نجات ما استفاده از نورافکن بصیرت و تشخیص حق از باطل است که باید این قدرت را در خود تقویت کنیم.

زاهددوست با بیان اینکه نهم دی‌ماه به عنوان سمبل در بصیرت مردم است، یادآور شد: در فتنه 88 مردم از سران فتنه جدا شدند اما سران فتنه باز هم حاضر نشدند در پیشگاه ملت ایران توبه کنند.

وی ضمن دعوت از حضور حداکثری مردم در برنامه بزرگداشت نهم دی‌ماه، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل توطئه‌های عظیم دشمن مردم با انگیزه بیشتر و اراده راسخ در برنامه بزرگداشت یوم‌الله نهم دی‌ماه حضور خواهند داشت.

خطیب جمعه دلوار به ۱۳ دی‌ماه سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به بخش دلوار و زادگاه سردار شهید رئیسعلی دلواری و هفته بصیرت و برکت اشاره کرد و عنوان کرد: این حرکت و بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری  نشانه‌ای از قدرشناسی و وفاداری مردم  بخش دلوار است که پس از ۲۸ سال همچنان خود را مدیون این لطف و عنایت رهبر انقلاب می‌دانند و این روز را روز تجدید میثاق و عهد خود با ولایت و رهبری و برگ درخشان دیگری در تاریخ پر افتخار خود می‌دانند.

وی افزود: سفر مقام معظم رهبری به این دیار، نشان از علاقه عاطفی بین مردم و رهبر معظم انقلاب است و همان طور که مردم  به رهبر عزیزشان عشق می‌ورزند و با تمام وجود به ایشان علاقه‌مند هستند، ایشان هم  به مردم عشق می‌ورزند و حضورشان در این خطه محروم در آن زمان نشانه عشق و علاقه وافر به مردم محروم و مستضعف است.

زاهددوست تاکید کرد: این سفر نقطه عطفی در تاریخ این خطه حماسه‌آفرین است و سخنرانی ایشان در منزل شهید رئیسعلی دلواری و دیدار با خانواده این سردار بزرگ هم نشان از میزان محبت و عنایت ایشان به نام این سردار شجاع و مومن است.

وی به لزوم ورود دستگاه‌های امنیتی و قضایی به هزینه کاندیداها اشاره و خاطرنشان کرد : هزینه‌های انتخاباتی باید کاملا شفاف شود، قوه قضاییه و دستگاه امنیتی هزینه‌های انتخاباتی را شفاف پیگیری کنند و ببینند واقعا این هزینه‌های بعضا کلان از کجا می‌آید.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود برخی کاندیدا هزینه کلان را برای به‌دست آوردن کرسی مجلس خرج و خود را وام‌دار فلان سرمایه‌دار می‌کنند، لذا وقتی به مجلس می‌روند هم باید در قدم اول بدهی خود را به سرمایه‌دارها تسویه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی رهبر انقلاب مقام معظم رهبری علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور