Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش می کنیم پروژه ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان برای کشت بهاره، آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «عباس کشاورز»، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که امروز جمعه برای بازدید از روند اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان به این منطقه سفر کرده است، اظهار کرد: طرح آبیاری دشت سیستان در نوع خود در کشور بی نظیر و یکی از مدرن ترین سیستم های شبکه آبیاری کشاورزی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که کار و تکنولوژی جدید و مدرن مسائل و شرایط خود را دارد، اظهار امیدواری کرد: نارسایی هایی که در بخشی از مراحل اجرا وجود دارد، بزودی با همت مجریان طرح برطرف شود.

کشاورز اظهار تاکید کرد: باید طرح با سرعت بیشتر تکمیل و از همه مهم تر، امکانات برای کشت و تولید بیشتر در منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به این که کشاورزان استقبال خوبی از این طرح کرده اند، تصریح کرد: به منظور سرعت بخشیدن به تکمیل طرح، لازم است کشاورزان سیستانی با مجریان این پروژه عظیم همکاری نمایند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم پروژه ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان برای کشت بهاره، آماده بهره برداری شود.

بر اساس این گزارش، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان، از ایستگاه پمپاژ ثانویه "نیمروز یک" در شهرستان نیمروز و همچنین مزارع کشاورزی در  روستای ده رضا از توابع این شهرستان که با بهره گیری از طرح انتقال آب با لوله آبیاری شده اند، بازدید کردند.

همچنین، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه از ایستگاه پمپاژ ثانویه هیرمند ۳ و مزارع در حال آبیاری از طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان در روستای کنگ ‌‌شیرعلی خان در شهرستان هیرمند بازدید کردند.

تاکنون ۴۸۰ هکتار از اراضی این منطقه آبگیری شده و تا یک ماه دیگر کل اراضی این منطقه (که ۲۸۲۲ هکتار است) آبگیری خواهد شد.

در ادامه این سفر، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه از ایستگاه پمپاژ اصلی شهید فارسی در شهرستان زهک بازدید کردند. این ایستگاه، تامین کننده آب ۶ ناحیه شامل دو ناحیه در شهرستان زهک و چهار ناحیه در شهرستان هیرمند است که جمعا ۱۶هزار هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در جریان بازدید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از مزارع، کشاورزان ضمن بیان مسائل خود از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح آبیاری دشت سیستان قدردانی کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی انتقال آب عباس کشاورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری با اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ هکتاری به ۱۴۰ هکتار رسید.

سعید نارویی افزود: پیش‌بینی شده است امسال ۳۰۰ تن گل محمدی از سطح باغات سیستان و بلوچستان برداشت شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ کارگاه نیمه صنعتی و سنتی گلابگیری و اسانس گیری در استان فعال است که همه ساله بخش قابل توجهی از نیاز منطقه را تامین می‌کند.
وی افزود: شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان، میرجاوه، زاهدان و خاش گل محمدی کشت شده و تولیدات آن پس از فرآوری در منطقه بصورت گلاب وگل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد