Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت دو روز از سانحه جنگنده میگ ۲۹، دقایقی پیش شهادت خلبان این جنگنده تایید شد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی ارتش، روز چهارشنبه مورخه ۴ دی ماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش درحین انجام ماموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.

در این سانحه به دلیل شرایط بدجوی و با وجود اعزام تیم‌های مختلف جستجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد که سرانجام ظهر امروز، شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی محرز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شایان ذکر است این خلبان شجاع در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظرخلبانان خبره ارتش طی کرد.

وی پس از پایان دوره خلبانی به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ ۲۹، خدمت صادقانه خود را با این جنگنده در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

سرهنگ خلبان شهید محمد رضا رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام صد‌ها مرحله پرواز در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

از این شهید عزیز یک فرزند ذکور به یادگار مانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سانحه جنگنده میگ ۲۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند

رسانه‌های تل آویو از میزان خسارت و تلفات این حمله موشکی حزب الله گزارشی ارائه نکردند.

ساعاتی پیش حزب‌الله با موشک چند منطقه در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • ببینید/ خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت!
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟