Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوئین زهرا با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات بذرپاشی با هدف تامین علوفه خوش خوراک، پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک در سطح این شهرستان صورت گرفته است.

جعفر کیاحیرتی با بیان اینکه جو دوسر، سکاله، درمنه، علف گندمی و مونتانوم از عمده بذرهای کاشته شده در این اراضی بودند، تصریح کرد: این بذرها با توجه به ویژگی‌های خاص خود بعدها مراتع خوبی را در شهرستان فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول، روستاهای صادق آباد، قشلاق الله‌آباد، یزن و مرادبیگلو از محل‌هایی بودند که با همکاری جوامع محلی و دامداران تحت عملیات بذرپاشی سنتی قرار گرفتند.

کیاحیرتی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب در اراضی شهرستان و مرطوب بودن زمین در این فصل از سال، شاهد رشد چشمگیر این بذرها تا پایان سال جاری خواهیم بود.

۲۳ هزار و ۹۳ هکتار از عرصه بیابانی با اقلیم نیمه خشک در شهرستان بویین زهرا قرار گرفته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خاک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رشد زهرا بوئین زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۲۱۵۵ میلیارد تومان در سطح استان اردبیل رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مهدی نوظهور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در برخورد قانونی با متخلفین و متعرضین به حریم زمین‌های دولتی و خلع ید این افراد قاطعانه عمل می‌کند.

وی از اجرای ۲۴۵۰ مرحله گشت یگان حفاظت از اراضی خبرداد و افزود: همچنین درسال گذشته ۸۳ مورد رفع تعرض از ۳۰ هکتار زمین به ارزش ۱,۲۶۶ میلیارد تومان انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به اقدامات انجام گرفته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۱ پرونده در محاکم دادگستری تشکیل و با اجرای ۵۱ حکم قضائی ۸۶ هکتار زمین دولتی به ارزش ۸۸۹ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

نوظهور ادامه داد: مردم عزیز می‌توانند گزارش تخلفات مربوط به زمین خواری، ساخت و سازها و تصرفات غیرقانونی در زمین‌های دولتی را از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به کارشناسان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اطلاع دهند.

کد خبر 751527

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا