Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول برگزاری عهدواره سطح منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای خراسان رضوی با هدف معرفی الگوها و فعالیت‌های هسته‌های خودجوش مردمی پیشرفت در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌‌ای در سالن همایش‌ دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع) مشهد با حضور جمعی از فعالان اجتماعی و اعضای سمن‌های مختلف و روح‌الله ایزدخواه عضو هسته مرکزی نهضت اجتماعی جوانان کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید رضا موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص جزئیات این عهدواره اظهارکرد: نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای خراسان رضوی با هدف معرفی الگوها و فعالیت‌های هسته‌های خودجوش مردمی پیشرفت و با شعار " خراسان رضوی سرچشمه معنویت، سرآمد پیشرفت "در امتداد سلسله جلسات ویژه فعالان اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد. 

مسئول برگزاری عهدواره با بیان اینکه از ابتدای سال جاری به فعالان اجتماعی عرصه‌های مختلف جهت حضور در این عهدواره فراخوان کردیم تصریح کرد: از میان انواع ایده‌ها و تجربیات موفق بسیاری که به دبیرخانه ارسال شد ۱۰ مورد از این الگو‌ها و تجربیات موفق جهت شرکت در این عهدواره برگزیده شدند.

وی در خصوص موضوعات این عهدواره افزود: این عهدواره در موضوعات مختلفی همچون محیط‌زیست، جایگاه معماری و شهرسازی در سبک زندگی اسلامی، کاشت یک جا (که باعث بازگشت به روستا شده است)،توسعه روستا‌ها با مشارکت نخبگان روستایی، گسترش تولیدات گلخانه‌ای و صادرات به سایر کشورها، حاشیه شهر و آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های اجتماعی و ورز‌ش محور و گردشگری روستایی و کسب‌وکار برگزار و آثار پیرامون این موضوعات ارائه شد.

موسوی با بیان اینکه فعالیت عهدواره یک فعالیت مردمی است که با همت جوانان و تمام اقشار مختلف به ویژه روستائیان در سطح استان برگزار می‌شود، ادامه داد: در عرصه‌های اجتماعی نیازمند یک تحول ویژه جهت حضور جوانان هستیم و اگر بخواهیم بگوئیم گام دوم و عصر جدید انقلاب، عرصه پیشرفت است بر این اساس شناسایی الگوهای موفق و ارائه تجربیات موفق جهت کشف و شناسایی آنها مستلزم برگزاری این عهدواره‌ها است.

مسئول برگزاری عهدواره با اشاره به این موضوع که جهت تحقق این مهم هم‌اکنون در سطح کشور این اتفاق در حال برگزاری است خاطرنشان کرد: از اول دی‌ماه تا نیمه دوم بهمن ماه برنامه‌هایی مشابه این در سایر استان‌ها اجرا می‌شود و بعد از مرحله نخستین برنامه داستانی عهدواره پیشرفت در سطح منطقه ‌ای این برگزیدگان در یک رویداد کشوری در دهه فجر در تهران حاضر خواهند شد و در آنجا الگوهای موفق معرفی میشود.

وی ادامه داد: این عهدواره یک کار مشارکتی بین نهادها و ارگان‌های مختلف استانی است و برگزار کننده آن نهضت اجتماعی جوانان خراسان رضوی است که زیر مجموعه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) است.

گفتنی‌است؛ در این مراسم روح‌الله ایزدپناه عضو هسته مرکزی نهضت اجتماعی جوانان کشور به تشریح ادبیات هسته‌های مردمی پیشرفت پرداخت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد امام رضا گردشگری روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی

معاون قضایی رئیس دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم خراسان رضوی از کاهش برخی جرایم در حوزه های قضایی در پی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی خبر داد و گفت: شاهد سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل ۴۵۰۰ مورد پرونده، پیشگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر مرتضوی امروز در نشست مدیران حوزه پیشگیری  از جرم در مشهد اظهار داشت: با تلاش مسئولان، قضات و کارمندان مجموعه قضایی خراسان رضوی در سال 1402 و اهتمام بر اجرای محورهای سند تحول قضایی از جمله در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کاهش جرایم بودیم.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت پذیرفته توسط این حوزه در سال گذشته بیان کرد: طرح ها و برنامه‌های متعدد ومتنوعی با رویکرد اجتماعی و با استفاده از ظرفیت های مردمی، با محوریت این معاونت به مرحله اجرا در آمد که نتیجه آن در نهایت به ارتقاء رضایت‌مندی اقشار مختلف اجتماعی انجامید.

معاون قضایی رئیس دادگستری خراسان رضوی گفت: اقدامات گسترده‌ای توسط دستگاه قضایی با همیاری سایر سازمان‌ها در زمینه صیانت و تحکیم بنیان خانواده به انجام رسید که ماحصل آن کاهش پرونده‌ها در زمینه طلاق و افزایش ایجاد سازش در این‌گونه پرونده‌ها و سایر پرونده‌های مرتبط  از جمله حضانت و ملاقات طفل بود، به نحوی که با اقدامات جمعی پیشگیرانه و حمایتی، شاهد سازش 25 درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل 4500 مورد پرونده، پیشگیری شد.

مرتضوی افزود: در پی اقدامات مؤثر پیشگیرانه در زمینه پرونده های حضانت و ملاقات طفل نیز بیش از 50 درصد سازش داشتیم. از جمله اقدامات دیگر، اجرای طرح قاضی مدرسه در تعداد زیادی از مدارس بود که جلسات متعددی با رویکرد ارتقای آگاهی‌های حقوقی برای دانش آموزان، والدین و مربیان در مناطق مختلف شهری توسط قضات برگزار شد.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های موفق این معاونت در سال گذشته، راهبری قرارگاه اجتماعی زندان بود که با محوریت مجموعه قضایی و همیاری و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف شکل گرفت و سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی در زمینه کاهش جمعیت کیفری، توانمند سازی مددجویان، باز اجتماعی کردن آنها و حمایت از خانواده‌ها و مراقبت پس از خروج زندانیان به نحو مطلوب دنبال شد که علاوه بر آزادی تعداد قابل توجی از مددجویان، زمینه‌های اشتغال تعدادی از این افراد نیز فراهم شد به صورتی که در بهار امسال بیش از 3600 نمادهای شهری و فلاور باکس برای تزئین شهر توسط این افراد ساخته و در معرض دید شهروندان قرار گرفت.

مرتضوی گفت: در پاسخ به مطالبات عمومی، اقدامات منسجمی نیز در زمینه برخورد با جرایم مربوط به سرقت صورت گرفت که در نتیجه این اقدامات، شاهد کاهش جرایم مربوطه در 15 حوزه قضایی بودیم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود