Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

بهره برداری ۲ هزار واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی

فاز اول ساخت مسکن نیازمندان در استان خراسان جنوبی شامل ۲ هزار واحد مسکن روستایی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در این استان به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی در سراسر خراسان جنوبی در ادامه سفر یکروزه محمدباقر نوبخت به این استان در روستای «هج و نج» از توابع شهرستان بیرجند برگزار شد و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کشوری و استانی نیز در این آیین حضور داشتند.

در برابر تحریم می‌ایستیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به نمایندگی از دولت تعهد می‌دهم در راستای مقاومت، به مقام معظم رهبری پیام خود را برسانیم که دولت در برابر این تحریم می‌ماند و کشور را تحت هر شرایطی اداره می‌کنیم.

محمدباقر نوبخت عصر جمعه در آیین بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکن روستایی استان خراسان جنوبی که در روستای «هج و نج» شهرستان بیرجند برگزار شد افزود: هرچند شرمنده ملت هستیم اما با همین منابع کوچک تلاش می‌کنیم عمران و آبادانی را به جای جای کشور ببریم.

همچنین طرح هادی روستای «هُج و نُج» از توابع شهرستان بیرجند نیز با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در این روستای پایلوت محرومیت زدایی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: هج و نج روستای محرومی بود که بنا به گفته اهالی رو به انقراض می‌رفت اما اکنون به صورت کامل احیا و زنده شده است.

معاون رییس جمهوری  در ادامه سفر به خراسان جنوبی از روند اجرای پروژه قطعه ۱۶ راه آهن زاهدان - بیرجند - ایستگاه یونسی در شرق کشور بازدید کرد.

طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان پروژه‌ای بی‌نظیر در کشور است که بزودی با راه‌اندازی آن پیامدهای مثبت این طرح عاید بهره‌برداران بخش کشاورزی شمال سیستان و بلوچستان خواهد شد.

 عباس کشاورز در حاشیه بازدید از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح که در نوع خود در کشور بی‌مانند است از تکنولوژی مدرن و سیستم‌های جدید برای آبیاری به مزارع استفاده شده است.

افزایش حجم سرمایه‌گذاری گردشگری به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با اعلام آغاز اجرای طرح " توتیک هتل " در کشور گفت که حجم سرمایه‌گذاری گردشگری در کشور به رقم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 علی اصغر مونسان در جشن ملی ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در بابلسر افزود که این میزان سرمایه گذاری در قالب بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه است که بیش از ۵۰۰ پروژه از این تعداد مربوط به ساخت هتل و دیگر اقامتگاه های گردشگری است.

همچنین تمبر جنگل‌های هیرکانی ، پوستر محافظت از این جنگل و پوستر مازندران پایتخت گردشگری اکو۲۰۲۲ به عنوان سه رویداد مهم گردشگری ایران و مازندران در جریان برگزاری جشن ملی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در بابلسر رونمایی شد.

آغاز برآورد خسارت ناشی از آبگرفتگی شهرهای خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از شروع برآورد خسارت‌های مربوط به آبگرفتگی ناشی از بارندگی اخیر در شهرهای این استان که دچار بحران بودند خبر داد.

مسعود انصاریان با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص پرداخت خسارت به واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از بارندگی اظهارداشت: دولت در این رابطه کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند ، روند توزیع منابع درنظر گرفته شده به استان بعد از ابلاغ این مصوبه و تعیین بانک‌های عامل از سوی بانک مرکزی انجام می‌گردد.

ایران بزرگترین صادر کننده به جمهوری آذربایجان است

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با ارائه گزارشی از مناسبات اقتصادی دو کشور، ایران را بزرگترین صادر کننده به این جمهوری بیان و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های ترانزیتی جمهوری آذربایجان به گرجستان، می توان مسیر جدید ترانزیتی برای صدور کالاهای تولیدی کشورمان به دریای سیاه و اروپا ایجاد کرد.

جواد جهانگیرزاده تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندیهای فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی در باکو، فرصت مناسبی جهت معرفی ظرفیت های منطقه است و این سفارتخانه آمادگی خود را برای معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در تنها منطقه آزاد شمال کشور اعلام می دارد.

احداث سومین مرکز نجوم کودکان و نوجوانان کشور در ارومیه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: عملیات احداث سومین مرکز علوم و نجوم کودکان و نوجوانان کشور به زودی در ارومیه آغاز می‌شود.

جواد زاهدی اظهار داشت: این مرکز که بعد از مراکز تهران و زنجان سومین مرکز علوم و نجوم کودکان و نوجوانان کشور است، در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه احداث می‌شود.

امضا تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت ارشاد و آستان قدس رضوی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف همکاری و تعامل در حوزه‌های تخصصی فرهنگی با رویکرد دینی و انقلابی در سطح ملی و بین المللی به امضا رسید.

آستان قدس رضوی گزارش داد این تفاهم‌نامه پنجم دی ماه با حضور حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حرم مطهر امام رضا(ع) به امضا رسید.

استقرار رایزن بازرگانی ایران در ۵ بازار جهان

معاون بازارهای خارجی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نقش تسهیلگری رایزان‌های بازرگانی در امر آشنایی تجار و بازرگانان با بازارهای هدف گفت:رایزن بازرگانی ایران هم‌اکنون در ۵ بازار جهان مستقر است.

مسعود کمالی اردکانی ایرنا تاکید کرد: ۱۵ رایزن که به تازگی به کشور بازگشته‌اند اکنون در سازمان توسعه تجارت ایران استقرار دارند و اطلاعات خود را برای شناخت بیشتر بازارهای هدف صادراتی به فعالان اقتصادی استان‌ها ارایه می‌دهند.

بازگشایی و ریزش برداری محور اهرم - فراشبند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهرگفت: محور اهرم - فراشبند که بر اثر وقوع زلزله ۴.۹ ریشتری بامداد امروز دچار ریزش کوه شده بود با تلاش نیروهای راهداری شهرستان تنگستان ریزش برداری و بازگشایی شد.

جهانگیر دهقانی افزود: از ساعت‌های اولیه وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب برای بررسی وضعیت به منطقه زلزله زده اعزام شده اند و تاکنون از خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

زلزله ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ساعت ۵:۲۳ بامداد امروز جمعه شهر کلمه واقع در شهرستان دشتستان استان بوشهر را لرزاند.

خسارت باد شدید به ۳۰۰ واحدتولیدی و مسکونی در شهرستان املش

فرماندار شهرستان املش گفت : ۳۰۰ واحد مسکونی وتولیدی براثر شدت ورش باد روز گذشته در شهرستان املش خسارت دید.

محمد رنجبر ضمن بازدید از مناطقی که شدت ورش باد خسارت هایی را به بار آورده بود از جمله روستاهای حاجی آباد، نرکه، بالنگه، و مانند آن به مسئوولان ادارات مربوطه دستور داد تا به طور موقتی برای حل مشکلات واحدهای افراد خسارت دیده اقدام کرده  و اقدامات تکمیلی پس از تشکیل پرونده ومستندات ازسوی ستاد بحران شهرستان به ستادبحران استان پیگیری شود.

طرح «حدنگار»، جلوگیری از زمین‌خواری در کشور

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ایران گفت: اجرای کامل طرح حدنگار ( کاداستر ) در کشور با همکاری تمام بخش ها و اختصاص بودجه از رواج پدیده زمین‌خواری و سوء استفاده از اراضی ملی جلوگیری می‌کند.

محمدرضا دشتی در همایش سردفتران اسناد رسمی استان یزد با اشاره به اینکه اجرای این طرح جزو مصوبات مجلس شورای اسلامی است، افزود: برای اجرای این طرح محوری ملی به همکاری نمایندگان  و دولت و اختصاص بودجه نیاز است.

یک فوتی و یک مصدوم در سقوط بهمن در توچال

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات اعلام کرد: حوالی ظهر امروز (جمعه) در پی سقوط بهمن در ارتفاعات توچال دو کوهنورد کشته و مصدوم شدند.

حسن فراهانی ضمن بیان اینکه این حادثه در مسیر برگشت بین ایستگاه ۵ تا ۲ رخ داد تأکید کرد: کوهنوردان از مسیر فرعی و خارج از محدودهٔ مسئولیت شرکت تله کابین توچال در حرکت بودند.

وی اعلام کرد: در این عملیات ۵ تیم امداد و نجات به همراه تیم آنست (سگ های جستجوگر) از هلال احمر شمیرانات به منطقه اعزام و به کمک نیروهای آتش نشان برای نجات گرفتاران این حادثه شتافتند.

دستگیری ۲ فرد مرتبط با گروه‌های معاند در اهواز

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: ۲ نفر در اهواز که با گروه‌های معاند در ارتباط بودند روز پنجشنبه هفته جاری دستگیر شدند.

سردار حیدر عباس زاده روز جمعه افزود: این ۲ فرد با راه اندازی شبکه های مجازی طی روزهای اخیر اقدام به تحریک مردم در فضای مجازی برای تجمع به بهانههای گرانی بنزین و ... می کردند.

دانشگاه‌های خلیج فارس و کوت عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: این دانشگاه و دانشگاه کوت عراق در حاشیه چهارمین مجمع دانشگاه‌های ایران و جهان عرب که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

عبدالمجید مصلح افزود: این تفاهمنامه با هدف توسعه همکاری در موضوع‌های مورد علاقه به‌ویژه مبادله دانشجو، فرصت مطالعاتی مبادله دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تبادلات علمی- فرهنگی به امضا رسیده است.

لاشه جنگنده میگ ۲۹ ارتش در ارتفاعات سبلان پیدا شد

تکاوران، امدادگران و کوهنوردان محلی با رسیدن به محل سقوط جنگنده میگ ۲۹ ارتش در ارتفاعات سبلان به لاشه‌ این هواپیما که بر اثر برخورد با کوه متلاشی شده دست یافتند.

بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت:  قطعات این هواپیما دیروز مشاهده شده بود و نیروهای جستجوگر امروز در قالب چندین گروه به محل سقوط هواپیما اعزام شدند و لاشه  هواپیما را پیدا کردند.

همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که "سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی " خلبان میگ ۲۹ که روز چهارشنبه در ارتفاعات سبلان سقوط کرد به شهادت رسیده است.

شهادت مامور انتظامی کنارک در درگیری با اشرار مسلح

 بخشدار زرآباد کنارک در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: ستواندوم امیر درویشی از ماموران انتظامی این بخش امروزدر درگیری مسلحانه با اشرار به شهادت رسید.

هاشم شاهوزهی اظهار داشت: ساعتی قبل ماموران پاسگاه انتظامی زرآباد کنارک در درگیری با قاچاقچیان و اشرار مسلح آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشتند.
 وی افزود: شهید درویشی اهل زابل واقع در  شمال سیستان وبلوچستان متاهل و دارای ۲ دختر ۴ و ۶ ساله است. 

۱۷هزار واحد سهم کمیته امداد از مسکن روستایی در کشور

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی برای کمیته امداد در نظر گرفته شده است که در استان‌های مختلف کشور ساخته می‌شود.

سید مرتضی بختیاری  در آیین بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکن روستایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار واحد در خراسان جنوبی، پنج هزار واحد در کرمان، ۶ هزار واحد در سیستان و بلوچستان و یک هزار واحد هم طبق تفاهم‌نامه در استان دیگر ساخته می‌شود.

گزارش های استان ها :

"فضای مجازی و انتخابات" گزارشی از مرکز خرم اباد که به نقش فضای مجازی به دلیل سهولت دسترسی و سرعت انتشار انکارنشدنی در معرفی کاندیداها پرداخته است.

گزارشی باعنوان "پیری، آخر خط نیست" از دفتر ساوه که بحث پیری و سن که فقط یک عدد است و اگر این عدد را با نیروهای حیات بخش امید و عشق در هم آمیزیم آن‌گاه معجزه رخ می دهد و قدرت ماورائی انسان هم نمایان می‌شود را مورد بررسی قرارداده است.

"ملت ایران از موانع و فتنه‌ها عبور خواهند کرد" گزارشی از مرکز تهران که تجمیعی از خطبه های نمازجمعه از سراسر کشور است .

گزارش "مجوزهای بی‌نام‌ صنایع تبدیلی فارس، چشم‌انتظار سرمایه‌گذار" نیز از مرکز شیراز است که به ۵۶ موافقت اصولی بی‌نام برای سهولت در روند سرمایه گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری برای راه اندازی صنایع تبدیلی غذایی در استان فارس می پردازد.

"تزیین پوشاک ملی با هنر گرافیست مازندرانی" نام گزارشی از مرکز ساری است که به معرفی نمایشگاه «راهی و آهی» مجموعه‌ای از تابلو خط‌نگاره‌هایی روی پارچه که فضای انتزاعی و متفاوت نسبت به نقاشی‌خط در آن‌ها وجود دارد پرداخته است.

برچسب‌ها گردشگری صادرات خسارت سیل بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نجوم محمدباقر نوبخت تمبر یادبود نماد صلح فرهنگ و ارشاد اسلامی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری صادرات خسارت سیل بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی نجوم محمدباقر نوبخت فرهنگ و ارشاد اسلامی زلزله گردشگری صادرات خسارت سیل بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی نجوم محمدباقر نوبخت فرهنگ و ارشاد اسلامی زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده