Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:38:45 GMT

تئاتر والس مرده‌شوران در شاهرود روی صحنه رفت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۷۰۱۲

تئاتر والس مرده‌شوران در شاهرود روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش والس مرده‌شوران به نویسندگی و کارگردانی کوروش نریمانی و سید حسین بی‌طرف در حالی به میزبانی سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری مهر شاهرود به روی صحنه رفت که اجراهای عمومی این تئاتر تا دهم دی‌ماه ۹۸ همچنان ادامه دارد.

میترا قرایی، رامین خداوردی، کاظم طبسی، سید علی بی‌طرف، ملیحه عامریون و حسن نورانی بازیگران این کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تئاتر داستان مرده‌شور خانه‌ای را روایت می‌کند که در آن آب قطع‌شده و مرده مشکوکی در نوبت غسل و کفن است از سوی دیگر پسر مرده‌شور که جوانی مخترع و امروزی است سعی دارد پدر را راضی کند تا با دستگاهی که اختراع کرده مرده‌ها را به روش مدرن و بدون نیاز به آب فراوان غسل و کفن کند تا شرایط تجاری مرده‌شور خانه بهبود یابد.

از سویی پدر که مرده‌شور خانه را از چنگ پدرزن خود درآورده با رجوع به سنت‌ها نمی‌خواهد تن به این دستگاه مدرن بدهد، در این حال مرده‌ای مشکوک زنده شده و داستان‌هایی را برای این خانواده مرده‌شور پیش می‌آورد.

این داستان روایتی کمدی از تقابل سنت و مدرنیته و همچنین جهل انسان است که گوشه‌ای به زیاده‌خواهی و طمع نیز دارد. زبان این نمایش‌نامه در عین کمدی بودن تلخ است و بر روی مرز کمدی گروتسک پیش می‌رود.

این نمایش تماماً ایرانی است و ته‌مایه‌هایی از سایه بازی، بازی با نور و صدا بازی هم در آن دیده می‌شود.

درنهایت باوجود حذف بخش‌هایی از متن، مجموعه‌ای خوب را برای مخاطب فراهم آورده است. بازی بسیار خوب کاظم طبسی، علی بی‌طرف و رامین خداوردی در این کار در زمره بخش‌های قابل توجه این کار هنری محسوب می‌شود.

علی رغم اینکه این نمایش می‌بایست برای رده سنی بالای ۱۰ سال اجرا شود اما عدم درج رتینگ سنی بر روی پوستر این نمایش یکی از نقاط ضعف کار است.

از سوی دیگر در برخی صحنه‌ها ضعف مشهود ریتم از بازی‌ها می کاهد که با تمرین بیشتر می‌توان این نمایش مورد قبول و زیبا را دیدنی‌تر نیز کند.

کد خبر 4808806

منبع: مهر

کلیدواژه: کوروش نریمانی هنرمندان تئاتر ارشاد اسلامی استان سمنان بوشهر آلودگی هوا ایلام شهرکرد تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند قزوین گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا شیراز مشهد آبگرفتگی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌ عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب‌کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس از امیرحسین میرزائی است.

کد خبر 6089905 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!