Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران بر آمادگی خود جهت همکاری با همسایگان خود جهت ایمن کردن خلیج فارس تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران بار دیگر بر آمادگی ایران برای همکاری با همسایگان خود در خلیج فارس تأکید کرد.

ظریف نوشت: «ایران از مدت‌ها پیش آمادگی خودش را برای همکاری با همسایگان خود جهت ایمن کردن خلیج فارس ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح صلح هرمز-امید- الان روی میز است.»

وزیر خارجه ایران درباره رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه هم نوشت: «رزمایش مشترک ما در دریای عمان/اقیانوس هند با شریکان روسیه‌ای و چینی خود تعهد گسترده ما بر ایمن کردن آبراه‌های حیاتی را روشن می‌کند.»

رزمایش دریایی مشترک و بزرگ ایران، روسیه و چین از صبح امروز (جمعه، ششم آذر) در آب‌های شمالی اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شد و قرار است چهار روز ادامه داشته باشد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر آغاز این رزمایش، با بیان اینکه نخستین بار است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کند، توضیح داد: «تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است».

«حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۹۸، طرح ابتکاری ایران موسوم به «ائتلاف برای امید و امنیت هرمز» را ارائه کرد. از این طرح به اختصار به عنوان «طرح صلح هرمز» یاد می‌شود.

حسن روحانی در آن سخنرانی درباره این طرح گفت: «بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشور‌هایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به "ائتلافِ امید" یعنی "ابتکار صلح هرمز" (Hormoz Peace Endeavor) دعوت می‌کنم».

روحانی افزود که هدف "ائتلاف امید" ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز، و تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و دوستانه میان ایشان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد جواد ظریف همسایگان ایران ایران و اعراب خلیج فارس طرح صلح هرمز صلح هرمز دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» در آستانه روز ملی خلیج فارس توسط بنیاد ایران‌شناسی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در تالار شهید سلیمانی این بنیاد برگزار می‌شود.

سمینار مذکور با حضور محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی، سیده راضیه یاسینی معاون پژوهشی این مجموعه، محمدرضا باقری سفیر سابق ایران در ترکیه، حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در امارات، رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان، سید مهدی میرابوطالبی سفیر سابق ایران در فرانسه و سید محمدحسین ملائک سفیر سابق ایران در جمهوری چین همراه است.

منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس؛ همگرایی‌ها و واگرایی‌ها، بلوک غرب و بازبینی بازی بزرگ جدید در خلیج‌فارس، جایگاه خلیج‌فارس در ژئواستراتژی روسیه نوین و راهبرد چین در خلیج‌فارس؛ تاجر موازنه‌گر در این سمینار بررسی می‌شوند.

سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» روز یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار شهید سلیمانی بنیاد ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088357 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • خطیر: استقلال انشاالله برای قهرمانی سوم در آسیا آماده می‌شود
  • احمد شهریاری مدیرعامل استقلال می‌شود؟! پتروشیمی خلیج فارس آماده جدال حقوقی با صدا و سیما بر سر حق پخش
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد