Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سیامک محمدی‌حسینی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: در مدت سه سال، ۱۵ دستگاه کلید پنوماتیک قدیمی و فرسوده با کلیدهای ساخت داخل از نوع پارس‌سوئیچ در پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه بیستون توسط بخش تجهیزات پست تعویض شدند.

او با اشاره به انجام تعمیرات اساسی در برخی از ترانسفورماتورهای قدرت واقع در پست‌های سرپل‌ذهاب، میانراهان، هوانیروز، نگل و دیواندره ۲۳۰ کیلوولت افزود: بازسازی عایق بوشینگی پست سیار ۲۳۰ کیلوولت میتسوبیشی و اصلاح و رفع اشکال سکسیونر و سکسیونر ارت این پست، اصلاح کنسرواتور ترانسفورماتورهای قدرت پست سرپل‌ذهاب ۲۳۰/۶۳ کیلوولت از طریق ایزوله نمودن روغن تانک اصلی از محفظه دایورترسوییچ از دیگر اقدامات بخش تجهیزات پست می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: انجام تست‌های الکتریکال و تست تانژانت‌دلتا در ترانسفورماتورهای قدرت انجام شد که نتایج تست تعدادی از بوشینگ‌ها نامناسب بود و نسبت به تعویض و آداپتاسیون بوشینگ‌ها اقدام گردید.

او با اشاره به اورهال ۲۰ دستگاه تپ‌چنجر ترانسفورماتور قدرت در پست‌های انتقال و فوق‌توزیع خاطرنشان ساخت: تعویض سکسیونرهای آلمان شرقی فرسوده فوق‌توزیع در تعدادی از پست‌ها با سکسیونر ساخت داخل از نوع پارس‌سوئیچ، نمونه‌گیری و تست شیمیایی و گاز کروماتوگرافی روغن ترانسفورماتورهای قدرت، سرویس ۲۶ باسبار ۲۰ کیلوولت در پست‌های فوق‌توزیع از اقدامات بخش تجهیزات پست این معاونت می‌باشد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای غرب، اصلاح و نصب دریچه تهویه هوا در هشت دستگاه ترانسفورماتور قدرت و کمپکت دارای باکس کابل را از دیگر اقدامات بخش تجهیزات پست عنوان کرد و گفت: اصلاح ساختار ناقص پست موچش با نصب و راه‌اندازی فیدرخانه ۲۰ کیلوولت سیار پست موچش و نصب باتریخانه، رفع اشکالات ناشی از نواقص خازن‌ها در همه پست‌های فوق‌توزیع و استفاده از ظرفیت کامل آنها به‌منظور گذر از پیک تابستان، تست پیوستگی سیستم زمین تجهیزات پست‌ها و اندازه‌گیری مقاومت زمین در همه پست‌های انتقال و فوق‌توزیع از دیگر اقدامات این بخش است.

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق منطقه ای غرب نیروگاه بیستون وزارت نیرو برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • افزایش پایداری شبکه برق دشت آزادگان
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان