Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@06:01:35 GMT

پایکوبی رِنگها ویژه بانوان در تالار وحدت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۷۶۷۷

پایکوبی رِنگها ویژه بانوان در تالار وحدت

موسیقی نمایش پایکوبی رِنگها در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، گروه نمایش «شیفتگان دل» به کارگردانی و طراحی حرکات «هایده کیشی پور» به همراه گروه موسیقی آواز ملل به رهبری کُر وسرپرستی «شهلا میلانی» 13 دی ماه ساعت 14 موسیقی نمایش پایکوبی رنگها را (ویژه بانوان) در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در توضیح اجرای این موسیقی نمایش آمده است: ترکیب اصوات ویژه طبق اصول و قوانین، موسیقی را پدید می‌آورد که بیانگر مقصود و اندیشه است، همانطور که کلمات در شعر و ادبیات یا خطوط و رنگ در هنرهای تجسمی و حرکات در نمایش وتئاتر.

موسیقی ردیف دارای قطعات متعددی است که ترتیب آنها در یک دستگاه نقش ویژه ای را ایفا می کند. یکی از این قطعات به نام رِنگ است. درباره این اجرا آمده است: در این موسیقی نمایش سعی برآن شده که نقش مؤثررِنگ وموسیقی کلاسیک ایرانی در حرکات نمودارشود.

هنرآفرینان بزرگسال گروه نمایشی شیفتگان دل (به ترتیب حروف الفباء): طوبی آزرم نیا، النازآقازاده، نگارآقامیری، نگارابریشمی،پارمیدابصائری،پارمیس بصائری،یاسمن پارسیان باران رحمتی،هلیارضایی،نیوشاسجادی،مائده سرخیل،صدف سمیعی،ساحل شعیبی،فاطمه شفق،نازک شهبازی، آنیتاطاری، سپیده طاهری ، مژده طهماسبی، پریساعبدالعظیمی، شیداعدالت،دلارام علاپور،سانازفرج اله پور،نگارفیروزی، مینامجدی زاده، سبا مسعودی ، نیلوفرمسیحی، زینب موسوی، پرستوهدایت زاده

هنرآفرینان نوجوان (به ترتیب حروف الفباء):مهرگان اثنی عشری، کیارا امیرمظفری ، آرین ایرج پناه ،تینا بنی اردلان،آیدا بنی حسینی،بهارپور سید،سوگند ثمودی،عسل حسینیان،آتنا خالقی،ساریناخلیلی،هستی دریائی،سارا ربیعی،سارا رحمانی،سمازند، دیبا سلطانیا،باران عباسی،تارا فضائلی،نگین کریم زاده،یاسمین کیا،پونه مجیدی،آوا محمد،شانا محمدیان،هستی مرآتی،دیبا مشیریان،فریمامنتصری،مانلی نعمتی، پارمیدانکو بخت،وحدت یانا،عسل هادی

هنر آفرینان خرد سال (به ترتیب حروف الفباء):آیدا احمدی فر، آویسا افراز، نیکا آسیائی پور،آوا بنی اردلان،سارینا پسند،ارغوان  جباری،هانا حضوری، مهسا داودی،محیا درودپرست،پارمیس ذکاوت منش،آسمان روستا حسینی،سها زند،مهراناسلیمانی،نگارشیخ سلطان،آرمیتا عمیدی،آرنیکا غلامی، آمتیس فرج زاده،فریماه فروتن،دینا فضلی،مریم فلاح، گلاویژکریمی، مهرسا گشتاسبی، نیکامسعودی، دریامشیریان، دیبا نعمتی، پارمیس نوبهاری، روشا نوروزی هستند.

 

در گروه موسیقی آواز ملل، خواننده متسو سوپرانو: نسرین ناصحی تهرانی، سرپرست نوازندگان و نوازنده پیانو: نیلوفر بدریکوهی، نوازنده کمانچه: سونیا نظامی، نوازنده  کوبه ای:سحر صفاری، خوانندگان سوپرانو: شهرزاد یوسفی، نشاط اکبری و گروه کُر:ساحل صالح ایزدخواست، نسترن صادقی،شقایق پورعنایتی،فرشته حیدری،لنا کوچری، لیلا مغان، سپیده عین افشار، سحر رشیدی، هستی خلجی هنرنمایی می‌کنند.

علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان ویژه بانوان در تالار وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش موزیکال «شازده کوچولو» دومین نمایش کارگردان تئاتر ایران «ماهان حیدری» پس از نمایش سال گذشته «دیو و دلبر»، تا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با میزبانی بیش از ده هزار نفر، با اعلام تهیه کنندگانش تا خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد.

این نمایش با ترکیبی ۵۰ نفره از بازیگران، خوانندگان و نوازندگان جوان و نوجوان از ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در تالار وحدت روی صحنه رفته است.

نمایش با خلاقیت‌های بصری مقابل دیدگان مخاطب قرار گرفته و دو ساعت ، بیننده را درگیر فضاسازی‌ها و داستان می‌کند. چند پرده و قصه‌ها و روایت‌هایی که موزیکال شده و در تلاش است در آرامش و طمانینه، داستان را بدون اتلاف وقت، پیش ببرد.

این اثر، داستانی برگرفته از «شازده کوچولو» اثر نویسنده شهیر فرانسوی آنتوان دوسنت اگزوپری است. ماهان حیدری شاعر، دراماتورژ و کارگردان این موزیکال است و النا خلیلی و الی حیدری نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این نمایش حضور دارند.



ماهان حیدری که سال گذشته با موزیکال «دیو و دلبر» روی صحنه آمد، حالا در برداشت و روایتی آزاد از «شازده کوچولو»، ریسک بزرگ تری را به جان خریده و بدون هیچ بازیگر سرشناس و سلبریتی ، ۳۰ شب تالار وحدت را به اجرای جدید خود اختصاص داده است. او در این آزمون، با ترکیبی جوان از بازیگران تئاتر، انرژی بالایی را به نمایش تزریق کرده است.

موزیکال‌ها در تئاتر ایران عمدتا در چند اثر کوتاه و نه چندان جدی خلاصه شده‌اند و کمتر تجربه‌ای بوده که توانسته باشد با رعایت اصول و قواعد حرفه‌ای، «موزیکال» و نمایشی با حداکثر استاندارد‌ها را روی صحنه ببرد.

موسیقی استفاده شده در این اثر را مدیا هاشمی روی ترانه‌هایی از ماهان حیدری ساخته است.

«شازده کوچولو» بدون بازیگران سرشناس و اصطلاحا «سلبریتی»، حالا در تالار وحدت روی صحنه است و هر شب بیش از ۷۰۰ نفر را میزبانی میکند.

این نمایش موزیکال تمدید و بلیت فروشی روز‌های جدیدش در سایت تیوال آغاز شده است.

در خلاصه داستان این اثر نیز آمده است: شازده کوچولو برای یافتن دوست، اخترکش را ترک می‌کند و راهی سیارات و اخترک‌های دیگر می‌شود و سرانجام به سیاره زمین می‌رسد؛ او در زمین با روباهی آشنا می‌شود که می‌خواهد اهلی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرفروش ترین تئاترهای دولتی کدام اند؟
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب