Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@16:05:32 GMT

دزد بی گناه!

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۷۹۹۷

رکنا: از کپی مدارک شناسایی من سوء استفاده شده است و افراد ناشناس با این مدارک چندین سیم کارت تلفن همراه به نام من صادر کرده اند و اکنون دادگاه به طور غیابی مرا به تحمل یک سال زندان به اتهام سرقت محکوم کرده است و ...

به گزارش رکنا، مرد 30 ساله که با سپردن وثیقه به دادگاه به طور موقت آزاد شده بود تا از اتهام سرقت دفاع کند درحالی که منتظر وقت رسیدگی به پرونده اش در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی بود درباره چگونگی این حادثه مدعی شد وقتی در رشته برق دیپلم گرفتم دیگر به دانشگاه نرفتم و عازم خدمت سربازی شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن هم ازدواج کردم که اکنون دارای دو فرزند هستم. با اطلاعاتی که در دوران دبیرستان آموخته بودم وارد حرفه سیم کشی ساختمان شدم و هزینه های زندگی ام را از این راه تامین می کردم تا این که در سال 93 با کپی کارت ملی و دیگر مدارک شناسایی یک سیم کارت تلفن همراه از یک فروشگاه در تایباد خریدم ولی بعد از این ماجرا یکی از دوستانم با من تماس گرفت و مرا برای کار سیم کشی ساختمانی به چناران دعوت کرد من هم که احساس می کردم وضعیت کارم در تایباد کساد شده است لوازمم را برداشتم و به چناران رفتم. مدتی بعد هم خانواده ام به چناران مهاجرت کردند و در آن جا ساکن شدند. روزگارم به خوبی می گذشت تا این که حدود یک ماه قبل دوباره به تایباد بازگشتم و برای انجام امور بانکی به یکی از بانک های تایباد رفتم. آن جا متوجه شدم که همه حساب های بانکی ام مسدود شده است و شناسنامه و کارت های شناسایی ام اعتبار ندارد. آن جا بود که مرا برای پیگیری موضوع به دستگاه قضایی معرفی کردند. وقتی به دادسرا رفتم تازه فهمیدم که به یک سال زندان غیابی به جرم سرقت محکوم شده ام. گیج شده بودم، نمی دانستم چه اتفاقی افتاده است که شاکی پرونده ام از در وارد شد با اظهارات شاکی مشخص شد در همان سال 93 شاگرد او در تعمیرگاه تلفن همراهش را سرقت کرده و متواری شده است اما مدتی بعد سیم کارتی روی گوشی سرقتی گذاشته شده که آن سیم کارت به نام من بود کارآگاهان پلیس آگاهی با ردیابی های اطلاعاتی متوجه این موضوع شده بودند و صاحب تعمیرگاه هم از من شکایت کرده بود. اما به خاطر این که من از تایباد رفته بودم و از ابلاغ های قضایی اطلاعی نداشتم دادگاه مرا به یک سال حبس غیابی محکوم کرده بود. آن جا بود که فهمیدم حدود شش تا هفت سیم کارت دیگر نیز با کپی مدارک شناسایی من فروخته شده است درحالی که من هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتم. بالاخره سیم کارت هایی که به نام من صادر شده بود با دستور قضایی ابطال شد. از سوی دیگر نیز شاکی پرونده وقتی متوجه شد که من هیچ نقشی در سرقت گوشی تلفن همراه او از مغازه اش نداشتم رضایت نامه خود را نوشت و در پرونده قرار داد. اما من دچار مخمصه عجیبی شده بودم و به خاطر یک سهل انگاری یا سوء استفاده دیگران از سیم کارت های بی هویت باید برای اثبات بی گناهی ام اقدام می کردم به همین دلیل با پیگیری های قضایی دادخواست اعتراض و تجدیدنظر خواهی دادم تا بتوانم حقیقت موضوع را اثبات کنم که دخالتی در این ماجرا نداشتم پس از آن مشخص شد پرونده ام برای تجدیدنظر خواهی به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی ارسال شده است و امروز هم از شهرستان به مشهد آمده ام تا در جلسه رسیدگی شرکت کنم. سخنان این جوان 30 ساله که به قول خودش قربانی سیم کارت های بی هویت شده است به این جا که رسید مدیر دفتر شعبه او را برای رسیدگی قضایی به اتهامش به اتاق رئیس دادگاه تجدیدنظر فراخواند و ...

منبع: رکنا

کلیدواژه: بنزین دلار یارانه سرقت حادثه زندان جرم پلیس اخبار حوادث تلفن همراه زندان دادگاه شناسایی من فیلم تلگرام عکس جوان زندگی همسرش صبح اخبار تهران حوادث تهران زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد

با حکم قاضی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از رفتن به زندان جان به در برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری نیوز وان خبر داد، یکی از قضات دادگاه عالی با صدور حکم خود اجازه ادامه حضور نتانیاهو را در مقام خود به رغم دادخواست تقدیم شده مربوط به تضاد منافع ابقا کرد.

به نوشته این رسانه، 28 نفر از شخصیت‌های اسرائیلی از جمله اساتید دانشگاه و اقتصاد دان برجسته اسرائیلی با تقدیم دادخواستی به دادگاه عالی اسرائیل اعلام کردند بین مدیریت جنگ شمشیرهای آهنین و پرونده شخصی نتانیاهو به عنوان یک متهم جنایی، تضاد منافع وجود داشته و وی باید فورا برکنار شود.

چند رسانه دیگر عبری زبان هم با اشاره به این خبر افزودند: این حکم در حالی صادر شد که درخواست کنندگان دلایل مبرهنی دال بر ارتباط طولانی شدن جنگ با درخواست نتانیاهو برای تعویق محاکمه‌اش ارائه کرده و اعلام کردند که این امر نماد تضاد منافع است اما قاضی دادگاه با حکم خود در واقع به نخست وزیر اجازه داد به رغم متهم بودن به ارتکاب جرم همچنان در راس مقام اجرایی باقی بماند.

این دومین دادخواستی است که شخصیت‌های علمی و اقتصادی اسرائیلی برای برکناری نتانیاهو از قدرت تقدیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی می‌کنند.

حدود یک ماه پیش نیز تعداد دیگری از سرمایه داران و دانشگاهیان اسرائیلی درخواست مشابهی را ارائه کرده بودند.

این رسانه‌ها خبر دادند، با وجود آنکه قضات به وجود تضاد منافع در این امر رسیدند اما ترجیح دادن این مسئله را از طریق دریافت تعهد کتبی از نتانیاهو در رابطه با احترام با قانون تضاد منافع حل کنند.

گفتنی است از یک سال پیش دادخواست‌های مشابهی علیه نتانیاهو به دادگاه ارائه شده و تاکید می‌شود تلاش نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی هم در راستای منافع خویش بوده و اقدام وی نیز در چارچوب تضاد منافع قرار دارد.

ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شدعضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیسترکوردی که نتانیاهو ثبت کرد

در صورتی که دادگاه حکم به تضاد منافع و برکناری نخست وزیر می داد، رفتن نتانیاهو به زندان امری حتمی می بود.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • رکوردشکنی عجیب و غریب سریال گناه فرشته!
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو
  • احساس گناه ساندرو تونالی؛ کاهش داوطلبانه دستمزد هافبک نیوکاسل
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود