Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های آمریکایی بامداد شنبه مدعی شده‌اند یک نیروی پیمانی آمریکا در جریان حمله راکتی به یک پایگاه نظامی در استان کرکوک عراق کشته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رویترز» به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده یک نیروی پیمانی غیرنظامی این کشور در حمله راکتی به پایگاه نظامی «K1» در استان کرکوک عراق کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری رویترز اشاره‌ای به نام منابع مورد استناد خود نکرده و نوشته آنها به شرط عدم افشای نام با این رسانه گفت‌وگو کرده‌اند. 

مطابق این ادعا، چندین نفر از نیروهای نظامی آمریکا هم در این حمله جراحت‌های سطحی دیده‌اند. 

منابع مورد استناد رویترز با وجود این گفته‌اند که این اطلاعات مقدماتی است. 

 منابع امنیتی شامگاه جمعه در عراق از اصابت چند خمپاره به پایگاه نظامی «k۱» در استان کرکوک این کشور (شمال بغداد) خبر دادند.

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» عراق با اعلام این خبر گفت که خمپاره‌ها به داخل این پایگاه اصابت کرده‌اند.

وب‌سایت خبری «بغداد الیوم» گزارش داده هنوز جزئیات بیشتری در مورد این حادثه و منشأ این خمپاره‌ها در دست نیست. برخی منابع مدعی شدند که در این پایگاه نیروهای آمریکایی و عراقی حضور دارند.

دقایقی بعد منبعی گفت که آنچه به این پایگاه اصابت کرده راکت کاتیوشا بوده و نیروهای امنیتی عراق موفق به کشف خودرویی شده‌اند که این راکت‌ها از روی آن به پایگاه مذکور شلیک شده‌اند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا کرکوک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اعتراضات سراسری علیه جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: آمریکا در حالی دانشجویان و اساتید دانشگاهی این کشور را به جرم حمایت از مردم غزه سرکوب می‌کند که خود را به عنوان مهد آزادی معرفی می کند و برای سایر کشورها نسخه رعایت حقوق بشر ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مطابق پروتکل‌های جهانی نیروی نظامی حق ورود به دانشگاه را ندارد، تصریح کرد: دولت آمریکا این پروتکل جهانی را نقض کرده و علاوه بر پلیس، شب گذشته برای سرکوب دانشجویان از سایر نیروهای نظامی نیز استفاده کرده است.

پورعباس ادامه داد: این رفتار غیرانسانی آمریکا شرم‌آور است و دانشگاهیان جهان باید خون گریه کنند. حضور نیروی انتظامی و نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست، ما خوشحال هستیم که در گذشته و بدترین شرایط هیچگاه نیروی نظامی وارد دانشگاه نشده است.

رئیس سازمان سنجش کشور بیان داشت: اگر این شرایط در ایران اتفاق افتاده بود، شاهد صدور بیانیه و قطعنامه‌های فراوان علیه ایران بودیم؛ اما جامعه جهانی در قبال این جنایت سکوت کرده است.

وی گفت: این نشان دهنده واقعیت حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر است، زمانی که شرایط به نفع آنها نباشد تمام اصول خود را زیر پا خواهند گذاشت.

کد خبر 847352 منبع: ایسنا برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو دانشگاه‌های جهان خبر ویژه ایالات متحده آمریکا سازمان سنجش آموزش کشور فلسطین

دیگر خبرها

  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی