Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ایران از منابع خود در ژاپن برای واردات کالا استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ کشور ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین مشتری های آسیایی نفت ایران، باوجود تحریم های ترامپ، توانست یک دوره معافیت شش ماهه را از ایالات متحده کسب کند و پس از آن صادرات نفت ایران به ژاپن متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از مهمترین مباحث فی مابین میان دو کشور پول های بلوکه شده ایران، در ژاپن است. در این باره سران دو کشور در دیدار اخیر خود صحبت و گفت و گو کردند.

«حسن روحانی»، رئیس جمهور، پس از 19 سال راهی ژاپن شد. روحانی در جریان این سفر، در نشست با مدیران ارشد ژاپنی در این باره گفت: «امیدوارم شما و هم‌چنین دولت ژاپن تلاش ‌کنید برای این‌که ما روابط بهتری داشته باشیم و از جمله پول‌های ما که در بانک ژاپن مسدود شده، آزاد شود و ما در این شرایط بتوانیم از این پول‌ها استفاده کنیم. این ارز به فروش نفت ما قبل از تحریم آمریکا مربوط می‌شود بنابراین، این حق طبیعی ماست که این پول به ما برگردانده شود.»

«عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که «طرف ژاپنی برای بازگرداندن پول های بلوکه شده ایران در ژاپن چه قول‌هایی را داده است» گفت: پول‌های ایران در ژاپن خیلی بلوکه نیست. پول‌های ما در بانک‌های ژاپنی است و در چند ماه گذشته هم بخشی از آن را توانستیم، استفاده کنیم.

او در ادامه بیان کرد: بانک‌های ژاپنی نگرانی دارند که چگونه پول‌ها را تامین کنند. با آنها مذاکره می‌کنیم. فکر می‌کنم در آینده نزدیک از منابع خودمان در آنجا برای واردات کالا استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی پول ژاپن نفت واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، گفت: مبلغ لازم امسال برای منابع ارزی دارو و کالاهای اساسی و همچنین، آیین‌نامه مهارت‌محور شدن آموزش و پرورش، در هیئت وزیران تصویب شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اظهار داشت: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲، صفر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد