Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد محمدی قیداری» گفت: در حال حاضر ۵۷ کودک در مراکز شبه خانواده بهزیستی مقیم هستند و بهزیستی ارائه خدمات تخصصی به کودکان و نوجوانانی که به دلایل مختلف در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های تحت پوشش این سازمان هستند را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: کودکان آسیب‌پذیرترین گروه جامعه هستند و در معرض بیماری‌ها و هجوم انواع ناگواری‌ها، فشارها و مشکلات ناشی از سبک زندگی کنونی و تطبیق ناپذیری لطافت کودکانه با برخی شرایط موجود قرار دارند و در این میان کودکانی که در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های کودکان و نوجوانان شبه خانواده اقامت دارند به دلیل شرایط خاص، به مراقبت‌های ویژه بهداشتی و سلامت نیازمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد محمدی قیداری» با اشاره به اینکه کودکانی که بنا به هر علت بطور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست می‌دهند و با معرفی مقام قضایی به سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند، دوران سختی را به واسطه تاملات روحی سپری می‌کنند، تصریح کرد: برای همه فرزندانمان در مراکز شبه خانواده علاوه بر توجه به رشد جسمانی و تغذیه آنها، در مورد مهارت‌های زندگی و توانمندسازی همه جانبه،  اطلاعات و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود و خدمات روانشناسی و توجه به رشد روحی کودکان نیز در دستور کار قرار دارد.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: شیرخوارگاه و همه خانه‌های کودکان و نوجوانان تحت نظارت بهزیستی در محدوده مناسب فرهنگی، اجتماعی شهر با امکان دسترسی سریع و آسان به مراکز پزشکی، درمانی، آموزشی، انتظامی و آتش نشانی قرار گرفته است، تا فرزندان از آسیب‌ها و مشکلات جسمی و روحی در امان بوده و بستر مناسبی برای تعالی و رشد همه جانبه آن‌ها فراهم شود.

 

محمدی ادامه داد: بهزیستی کودکان و نوجوانان واجد شرایط را با شیوه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌دهد که شامل مواردی چون کودکان رها شده توسط والدین  یا بدسرپرست و بی‌سرپرست بودن است  که در این صورت حضانت آن‌ها با بهزیستی بوده و به صورت شبانه روزی در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.

 

وی در مورد مشوق‌هایی که هر ماه به کودکان ارائه می‌شود، گفت: هزینه‌ای تحت عنوان یارانه مراکز بصورت ماهیانه نزدیک به 5 میلیون ریال برای هر کودک تحت پوشش در نظر گرفته شده و به مراکز پرداخت می‌شود و در این میان نقش کمک‌های مردمی و مشارکت خیرین برجسته است.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در مورد ترخیص فرزندان از بهزیستی گفت: فرزندان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی و رفتن به سربازی (فرزندان پسر) و یافتن شغل با درآمد مناسب و بیمه و توانایی روحی و روانی برای تشکیل زندگی مستقل از بهزیستی ترخیص می‌شوند و بعد از ترخیص نیز تا پنج سال از خدمات پس از ترخیص بهره‌مند می‌شوند.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه کانون های مساجد خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان استان بوشهر شیراز فعالیت های مسجدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان بهزیستی زنجان شیرخوارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وزیر بهداشت گفت: رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن 7 سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می‌‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد. 

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در 7 سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن 7 سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید.  این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند. 

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند