Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:11:55 GMT

زنجان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۸۸۵۵

زنجان در هفته‌ای که گذشت

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۵ درصد صادرات غیرنفتی امسال کشور متعلق به معدن و صنایع معدنی و حاصل زحمات معدنکاران و صنعتکاران این حوزه است.

جعفر سرقینی  در نشست تخصصی فعالان معادن و صنایع معدنی استان زنجان، اظهار داشت: فعالان حوزه معدن، خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و خود را موظف به حمایت از آن‌ها می‌دانیم زیرا خروجی و گزارش عملکرد ماحاصل فعالیت‌های فعالان این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان گفت: ۸۰ درصد صادرات این استان در ارتباط با معدن بوده و ۷۰ درصد شمش تولیدی نیز افزون بر نیاز کشور است.

فتح‌الله حقیقی افزود: وقتی در این شرایط، صادرات به‌موقع انجام نمی‌شود هم واحد تولیدی ضرر می‌کند و به مشکل برمی‌خورد و هم سهم صادرات استان به شدت کاهش می‌یابد.

 رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: این سازمان برای رفع مسائل و چالشهای موجود در محاسبه و دریافت حقوق دولتی معادن، تدوین فرمول عادلانه و طراحی برنامه هوشمندی را در دستور کار دارد و از سال آینده حقوق دولتی معادن از طریق آن محاسبه خواهد شد.

داریوش اسماعیلی در جمع خبرنگاران در زنجان با بیان اینکه برای تدوین این فرمول، نظرات همه بخش‌ها اعم از خصوصی و دولتی گرفته شده است، افزود: اگر این فرمول اجرا شود هم بخش خصوصی و هم دولت رضایت بالاتری خواهند داشت.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معادن کشور نه تنها نیاز کارخانه‌های صنعتی و صنعت ساختمان کشور را تامین می‌کنند بلکه تا پایان سال هم حدود ۹ تا ۱۰ میلیارد دلار صادرات مواد معدنی و محصولات صنایع معدنی خواهیم داشت .

در ادامه روند بررسی پرونده زنجان جهت ثبت به عنوان شهر جهانی ملیله، رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و تیم ارزیابان این شورا در روز نخست هفته گذشته به زنجان سفر کردند و ضمن حضور در آیین افتتاخ خانه ملیله زنجان، از برخی مراکز آموزش و کارگاه های ملیله کاری در این شهر بازدید کردند.

 معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: قانون مجازات ایران به‌رغم کمبود امکانات و شمار بالای زندانیان، جزو مترقی‌ترین قوانین مجازات دنیا محسوب می‌شود چراکه مبانی ما برگرفته از تعالیم دینی و احکام اسلامی است.

۲ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات Pama ۲۰۱۹ "پاما" مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه در کشور تایلند شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: زنجان پس از سنندج، اردبیل، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان، به عنوان پنجمین استان کشور در نسخه نویسی الکترونیکی است.

 استاندار زنجان به لزوم تمییز بین سازمان مردم‌نهاد و حزب سیاسی تاکید کرد و افزود: کسی که می خواهد اقدام سیاسی و یا اقتصادی کند به جای تاسیس سازمان مردم‌نهاد باید حزب سیاسی و یا صنف اقتصادی تشکیل دهد.

فتح الله حقیقی در دیدار فعالان سازمان های مردم نهاد استان با بیان اینکه فعالان سازمان های مردم نهاد کسانی هستند که بدون داشتن شهوت و آرزوی سیاسی و اقتصادی، علاقه مند خدمت به مردم جامعه هستند، افزود: اگر سمن ها خارج از این اقدام کنند، قالب حزب سیاسی و یا صنف اقتصادی پیدا می کنند و شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد باید نظارت لازم را در این خصوص داشته باشد.

 مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امدادامام خمینی(ره) گفت: در زمان حاضر بیش از سه هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد برای جمع آوری و توزیع کمک‌های خیران و نیکوکاران به نیازمندان در سطح کشور فعالیت دارد.

 فرماندار زنجان گفت: تخلفات در حوزه تبلیغات جمع‌بندی و در زمان مقتضی خود مورد توجه قرار خواهد گرفت و به نامزدها توصیه می‌شود دقت لازم را در این خصوص داشته باشند و با تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی فضای انتخابات را ملتهب نکنند.

 رییس گروه هماهنگی امور ورزش بانوان استان زنجان گفت: فاز سه طرح ساختار قامتی بانوان روستایی در ۱۶۰ روستای این استان درحال اجرا است.

رییس فدراسیون ناشنوایان و کم شنوایان، گفت: در نشست روسای فدراسیون‌های ناشنوایان جهان در ایتالیا که با حضور ۱۱۳ رییس فدراسیون برگزار شد پیشرفت و فعالیت موفق فدراسیون ایران را، تحسین کردند.  

 استاندار زنجان گفت: حلقه مفقوده رونق حوزه گردشگری و صنایع دستی در این استان، تبلیغ و معرفی گسترده و فراگیر داشته‌ها و ظرفیت‌ها است.

 طرح مصون‌سازی خانواده ‌محور کودکان زیر سن دبستان در برابر مواد اعتیادآور در زنجان اجرا می‌شود که بر این اساس، امسال هشت مهد کودک در کل استان توسط آموزشگران دوره دیده تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند.

 مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: جمعیت صفر تا ۱۴ سال استان در سال‌های اخیر کاهش، جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال افزایش و طی ۳۰ سال اخیر جمعیت سالمند این استان رشدی دوبرابری را تجربه کرده است.

برچسب‌ها صنعت و معدن صنایع دستی معادن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن صنایع دستی معادن زنجان صنعت و معدن صنایع دستی معادن زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است

صمد یوسفی اصل در خصوص اهداف برگزاری نخستین جشنواره مسئولیت اجتماعی شرکت ها و سازمانها در استان زنجان، گفت: مسئولیت اجتماعی یک جنبش نو ظهوری است که به دنبال وارد کردن فاکتورهای محیطی و اجتماعی در تصمیمات تجاری شرکت ها، استراتژی تجاری و حسابداری آنها با هدف افزایش عملکرد اجتماعی و محیطی در کنار ابعاد اقتصادی است.

وی اضافه کرد: امروزه شرکت ها به ویژه آنهایی که در بازارهای جهانی فعالیت دارند، در حالیکه افزایش ارزش سهامداران را دنبال می کنند، بیش از پیش به فکر تعادل و توازن عناصر اجتماعی، اقتصادی و محیط تجاری خود هستند.

یوسفی اصل افزود: در عصر جدید، مسئولیت اجتماعی شرکت ها نقش و جایگاه برجسته و بالایی را در حوزه آکادمیک به دست آورده و اهمیت روزافزونی در سطح بین المللی یافته است.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که امروز مورد توجه شرکت‌ها و سازمان‌های برتر دنیا قرار گرفته‌ است، دستیابی به مزیت رقابتی از طریق مسئولیت اجتماعی شرکتی است که یکی از اهداف ما در این جشنواره، ایجاد این مزیت رقابتی خواهد بود.

یوسفی اصل با بیان اینکه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، می‌تواند فراهم‌ کننده مزیت‌های رقابتی در دنیای به شدت رقابتی امروز و به ویژه در بخش خدمات باشد، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که شرکت‌ها می‌توانند با هدفمند کردن درخواست‌های مردمی و سمن ها با طراحی راهکارهایی ضمن کمک به برنامه های این تشکل ها خود نیز در قالب مسئولیت اجتماعی خویش اقدام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی زنجان به اهداف کلی برگزاری نخستین جشنواره مسئولیت اجتماعی شرکت ها و سازمانها در استان اشاره کرد و گفت: تدوین شاخص های مربوط به عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت ها در استان، تاثیر غیر مستقیم و کمک به ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی مردم و افزایش رفاه و مطلوبیت اجتماعی از طریق هدفمندسازی بودجه های اجتماعی شرکت ها از جمله این اهداف است.

وی، گفتمان سازی مسوولانه و آگاهی بخشی نسبت به سطوح مسئولیت اجتماعی به مدیران و فعالان صنعتی و اجتماعی، آموزش و تقویت مشارکت اجتماعی مردم و مطالبه گری در قالب نقش های شهروندی، استاندارد کردن فعالیت های اجرایی دستگاه ها در موضوع طرح با توجه به ارسال دستورالعمل ها و چک لیست های ارسالی دبیرخانه دائم را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

یوسفی اصل ایجاد چرخه هم افزا از طریق ارزیابی، برنامه ریزی، آموزش، بررسی عملکرد، شناسایی، اصلاح، ارزیابی و آموزش مجدد، شناسایی نقاط قوت و ضعف خدمات دهی دستگاه ها در حوزه مسئولیت اجتماعی و ارائه گزارش جامع از وضعیت موجود استان و ترسیم استراتژی های لازم برای نیل به وضعیت مطلوب را از اهداف دیگر جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به اهداف کاربردی و آموزشی جشنواره نیز خاطر نشان کرد: ارزیابی عملکرد گذشته در حوزه مسئولیت اجتماعی و ارائه تصویر روشنی از وضع موجود، ارائه آموزش های کاربردی جهت ارتقای کمی و کیفی عملکرد مسئولانه جهت نیل به وضعیت مطلوب در سال های آینده از اهداف کاربردی و آموزشی این جشنواره است.

نخستین جشنواره‌ نشان مسئولیت اجتماعی استان زنجان به همت اتاق بازرگانی و همکاری استانداری زنجان در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال جاری با حضور شرکت ها، دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در سالن همایش اتاق بازرگانی و با حضور میهمانان و مسئولان استانی و ملی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد