Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین خانی گفت: امسال ۱۰ هزار واحد مسکن قدیمی و فرسوده روستایی استان اصفهان بهسازی شد.

«غلامحسین خانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، با اشاره به فرسودگی مسکن های روستایی در استان اصفهان اظهارداشت: سالیانه بر اساس برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران تعدادی از مسکن های فرسوده روستایی بهسازی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان افزود: امسال 10 هزار واحد مسکن قدیمی و فرسوده روستایی استان اصفهان با اختصاص تسهیلات بانکی قرض الحسنه بهسازی شد.

 

وی با بیان اینکه در برنامه امسال بنیاد مسکن این استان  تعهد بهسازی نزدیک به 6 هزار واحد مسکونی را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سقف تسهیلات بانکی و توزیع آن در استان، بیش از چهار هزار واحد مسکن بیش از تعهد فعالیت، مورد بهسازی قرار گرفتند.

 

خانی اضافه کرد: در حال حاضر 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی به روستاییان برای بهسازی مسکن اختصاص می یابد که کارمزد آن پنج درصد است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه تسهیلات 250 میلیون ریالی برای بازسازی مسکن های روستایی کافی نبود، گفت: روستایی معمولاً توانایی آورده بالایی برای بهسازی نداشتند و کمبود تسهیلات بانکی نیز باعث شده بود که حجم کمتری از مسکن های فرسوده استان اصفهان بهسازی شود.

 

وی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون بیش از 57 هزار واحد مسکن روستایی و شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت از تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی استفاده کرده اند، افزود: این آمار تنها 25 درصد از مسکن های فرسوده استان اصفهان را در بخش ها را پوشش می دهد و باید توان بیشتری برای ادامه این مسیر انجام داد.

 

خانی کمبود اعتبارات بانکی را از مهمترین عوامل در آمار پایین مقاوم سازی مسکن بیان کرد و ادامه داد: افزیش سقف تسهیلات بانکی در این توسعه بهسازی نقش دارد.

 

وی تحمیل هزینه های زیاد به مردم به دلیل فرسودگی منازل هنگام حوادث طبیعی یک هشدار جدی عنوان کرد و گفت: پیش از تحمیل چنین هزینه هایی باید مردم پیشگیری کنند و مسئولان نیز تمهیدات لازم را بیندیشند.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان ارائه خدمات در روستاها را جز اولویت های بنیاد مسکن بیان کرد و گفت: اجرای نهضت آسفالت معابر، توسعه خدمات زیر ساختی و اجرای طرح هادی روستایی از برنامه های مهم این سازمان است که کیفیت و کمیت اجرای آن متناسب با میزان تعامل مسئولان محلی متفاوت است.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما مسجد شیراز خبرگزاری شبستان طرح ملی فهما تسهیلات بانکی اصفهان مسکن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت پروژه‌های مسکن روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رشد است گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که تمامی پروژه‌های مسکن روستایی توسط روستاییان و با استفاده از ظرفیت های مردمی ساخته می شود.

او یادآور شد: ساخت مسکن روستایی نمونه بارز استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اعتماد به این بخش است که باید تمامی بخش ها به آن توجه کنند.

جودی توضیح داد: دولت باید به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه توجه کنند و در سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن روستایی به موقع از سوی بانک‌ها پرداخت شود روند به کارگیری ظرفیت های مردمی هم بیشتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور