Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرمان تبریز-استاندار آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه فصل الخطاب بودن قانون، شفافیت، مسوولیت پذیری، اجماع محوری، عدالت و سرمایه گذاری از شاخصه‌های مدیریتی است که توسعه را تکمیل می کند، گفت: برای توسعه باید نگرش تمرکزگرایی به نگرش سیستمی تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار ما درتبریز؛دکترمحمدرضا پورمحمدی در نشست شهرداران آذربایجان شرقی با وی در مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری تبریز، با اشاره به اینکه در صورت کاهش جمعیت هم شهرگرایی کاهش نخواهد یافت، گفت: شهرگرایی رویکرد جهانی دارد که حاصل امکانات نامتوازن در روستاها و شهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: رکود و سختی شرایط زندگی در دوره های مختلف موجب مهاجرت به شهرها شده و افزایش جمعیت شهرها ساماندهی مسائل و امور شهری را ضروری می کند.
وی افزود: بر این اساس باید برای معکوس کردن این فرآیند با دادن امکانات به روستاها شهرگرایی کاهش یابد که البته اکنون تا حدودی مهاجرت به شهرها کاهش یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با انتقاد از اینکه برای تصویب   طرح های شهری باید این طرح ها در شورای عالی معماری ایران برررسی و تصویب شود، گفت: اگر قرار است طرحی در شهری اجرا شود باید شورای عالی معماری ایران آن را تصویب کند که این موضوع ایراد است و کند شدن امور شهرداری ها را نیز موجب می شود. پورمحمدی اظهار کرد: طرح های مربوط به کلانشهرها و شهرهای مختلف باید در داخل استان بررسی و مصوب شود و در حوزه اختیارات استانی قرار گیرد چون تسلط به حوزه وجود دارد و سرعت اجرای طرح را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی همچنین ادامه داد: ایجاد مرکز مطالعات شهری در شهرداری تبریز ضرورت دارد تا در علوم شهری به روز بوده و بتواند نیازهای عمرانی و خدماتی شهری را برطرف کند و بر این اساس توسعه مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز در پیشبرد این هدف مهم است. استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر می خواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به علوم روز دنیا مسلح باشیم، ویژگی مهم هزاره سوم تغییر و پیشرفت سریع در علوم و فنون است در واقع هر روز 400 هزار برگ مطالب تخصصی الکترونیکی در دنیا تولید می شود. وی با تاکید بر ضرورت دوره های آموزشی ضمن خدمت، ادامه داد: بنا به اعلام کارشناسان در سال 2050 میلادی به فاصله هر سه ماه علم نو خواهد شد بر این اساس آموزش دیدن کسر شان نیست زیرا تسلط به فضای کار با به روز بودن امکان پذیر است.
دکتر پورمحمدی ادامه داد: در مقابل تئوری نامطمئنی تئوری اطمنیان وجود دارد و دانستن این موضوع نیاز به دانایی دارد تا در مواقعی که دشمن القای فضای غیراطمینان بخش در جامعه و ناامنی می کند بتوانیم مقابله کنیم در واقع باید در تمام حوزه ها به روز باشیم تا به توسعه دست یابیم.
وی با بیان اینکه برای مدیریت شهرها و توسعه باید رویکرد و نگرش مشخص شود، گفت: رویکرد اجتماعی، تشکیل نهادهای اجتماعی مردمی برای ایجاد تعلق خاطر به شهر، ایجاد شبکه های اینترنتی اجتماعی و شهری برای مدیریت و رویکرد سیستمی که مانع بخشی نگری می

شود از جمله رویکردهای مدیریت شهری است. وی اظهار کرد: باید تمام اجزا در کنار هم باشند تا امور به خوبی پیش رود و نگرش بخشی در واقع یکی از آسیب های مدیریتی است که با مدیریت واحد شهری این مشکلات از بین می رود.

شهردار تبریز نیز در این نشست گفت: تقویت شهرداری موجب تقویت خدمات رسانی به جامعه و خوش بینی مردم به دولت و نظام می شود اما برخی دستگاه ها و نهادهایی که با شهرداری ها ارتباط کاری دارند خصاصت به خرج می دهند.

دکتر ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه 10 محصول صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در منطقه کجوار تبریز تولید می شود، گفت: باید به واحدهای تولیدی این منطقه مجوز داده شود و این موضوع باید بر اساس ماده 50 قانون شهرداری ها در حدود اختیارات شهرداری تبریز باشد تا ضمن صدور مجوز، سامان دهی و استاندارد سازی شرایط انجام شود.

وی پیشنهاد اجرای طرح‌های «فلاحتی فراغتی» در حریم شهرها را مطرح کرد و گفت: اجرای این طرح می تواند محل درآمدی برای شهرداری های استان بخصوص در شهرهای کوچک باشد

دکتر شهین‌ باهر اظهار کرد: این موضوع شامل طرح‌هایی است که شهرداران می‌توانند در حریم شهرها به عنوان طرح‌های سرمایه گذاری و صنعتی اجرا کنند و در شهرهای کوچک نیز امکان پذیر است.

شهردار تبریز به ایجاد لکه‌های صنعتی و تفریحی در حریم شهرها در صورت عدم سامان ده

ی اشاره کرد و افزود: کارگاه های کوچک در اطراف شهرها، اشتغال و تولید زیادی دارند که می‌تواند برای شهرداری ها درآمد ایجاد کند.

وی از بافت‌های فرسوده و حریم شهرها به عنوان محل درآمدی برای شهرهای بزرگ نام برد و گفت: اگر شهرداری‌ها را تقویت کنیم که خدمات خوبی به مردم ارائه دهند مطمئن باشید مردم هم از دولت رضایت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم از شهرداری راضی باشند از دولت هم راضی هستند چرا که مردم، دولت و شهرداری را جدا از یکدیگر نمی‌دانند.

حسین کاوه شهردار مرند نیز گفت: شیوه نامه های مدیریتی پاسخگوی نیازهای شهری نیست و این شیوه نامه ها برای جذب سرمایه گذاران نیاز به اصلاح دارند.

وی افزود: تصویب طرح جامع شهرها نیز زمان بر است بر این اساس مشکلاتی را پیش می آورد که باید این مشکل برطرف شود.

تیزپاز شهردار بناب نیز گفت: مجموعه قوانین شهرداری غیرشفاف بوده و قوانین موازی زیاد است، نبود مدیریت واحد شهری، رفع مشکلات کمیته تطبیق از دیگر مواردی است که باید به آنها توجه شود.

شهردار گوگان نیز اظهار کرد: تنوع و کار شهرداری ها بیش از 150 مورد است یعنی از تولد تا مرگ ساکنان شهر بر عهده شهرداری ها است اما تاکنون مدیریت واحد شهری برای انجام کامل وظایف اتفاق نیفتاده است.

محمدحسین منافی افزود: محدوده های شهری و حریم های شهری کاهش یافته که این موضوع معضلاتی را موجب شده و مشکل آفرین شده است و روزمرگی نیز مجال تربیت نیروی انسانی را از شهرداری ها گرفته است.

وی ادامه داد: بازسازی بافت های فرسوده نیاز به حمایت خاص دارد و از طرف دیگر تخصیص ماشین آلات و تغییر متوالی شهرداران نیز موجب آسیب های شهری شده است.

شهردار مهربان نیز گفت: اعتبارات شهرداری ها ناکافی است اما حداقل امکان بهره مندی از ماده 23 راهنمایی رانندگی برای ایجاد یا توسعه زیرساخت های شهری باید ممکن شود.

خدابخش اظهار کرد: انتقال نیرو انسانی به شهرداری از هر سازمان و نهادی ممکن است اما از شهرداری به سایر دستگاه ها ممکن نیست و این موضوع نیز باید بازبینی شود. وی همچنین با اشاره به اینکه قیر رایگان تخصیصی به شهرداری ها کاهش یافته است، گفت: اعتبار قیر نیز پرداخت نشده از طرف دیگر دستورالعمل اجرایی ندارد.

دکتر علیرضا سلطانی رییس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز ضمن تشکر از حضور استاندار و شهرداران استان ابراز امیدواری کرد که به واسطه برگزاری چنین هم اندیشی هایی پیشرفتی در سیاست ها و برنامه ریزی های شهرداری های استان اتفاق بیفتد که این قطعا منجر به خودکفایی، رشد و تعالی سازمانی و نیل به اهداف شهری و منطقه ای و در نهایت ملی شود.

وی با بیان این موضوع که دکتر پور محمدی از شخصیت های برجسته علمی و تخصصی در زمینه برنامه ریزی شهری و منطقه ای هستند خاطر نشان کرد، تحصیلات و تجربیات ایشان می تواند در حل معضلات و دیدگاهی نو در مسائل توسعه منطقه ای ارائه دهد. سلطانی از انعطاف پذیری، قدرت حل مسائل پیچیده، مهارت مذاکره و کارگروهی به عنوان برخی از ابزارهای امروزی توسعه اقتصادی یاد کرد.

دکتر سلطانی اظهار نمودهمچنان که ما در مورد گذشتگان قضاوت میکنیم آیندگان نیز شاهد آثار ماخواهند بود و این آثار بازگوکننده طرز تفکر مردمان به ویژه مسئولان آن دوره خواهد بود. وی عنوان کرد طرز تلقی و نگرش علمی نیروی انسانی در توسعه بسیار مهم است و افزایش دانش نیروی انسانی پیشرفت جامعه را به دنبال دارد.

در ادامه ایشان با ارائه گزارشی عنوان کردند مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز با آموزش بیش از 2000 نفر در قالب دهیاران، شهرداران و شوراهای روستا در سطح استان یکی از پیشگامان آموزش کوتاه مدت و ضمن خدمت می باشد..ایشان به برگزاری آزمون مکاتبه ای دهیاران استان با حضور 1000 نفر در یک روز با رعایت استانداردهای سازمان سنجش توسط این مرکز نیز اشاره نمودند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛استاندار لرستان گفت:استفاده از ظرفیت های خدادادی می تواند توسعه استان را به همراه داشته باشدو برای برطرف کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره مندی از ظرفیت های موجود یک ضرورت است.
ابوطالب شفقت در دیدار با فرماندهان سپاه لرستان با تأکید برحضورمردم واستفاده ازظرفیت مردمی افزود:در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده اما هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.
استاندار لرستان گفت:در بسیاری از صحنه های مهم انقلاب، مردم از مسوولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.
شفقت افزود:اداره کشور با حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر است و خدمت رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.
استاندار لرستان گفت:اقداماتو خدمت به مردم باید برای رضای خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.
شفقت افزود:نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت زدایی ماموریت دارند و توانمند سازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.
استاندارلرستان گفت:توجه به مجموعه آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و دانش آموزان باید فرهنگ دینی را فرا گیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.
شفقت افزود: آسیب های این استان باید شناسایی شود  و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را  بتدربج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد