Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:20:35 GMT

هفته‌ای بارانی در پیش است؛ هوای تهران پاک شد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۹۲۲۹

هفته‌ای بارانی در پیش است؛ هوای تهران پاک شد

کبری رفیعی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرناگر علمی ایرنا با اشاره به کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی افزود: امروز در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال خلیج فارس و بخش‌هایی از غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت که بارش‌ها در ارتفاعات زاگرس، البرز و مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر احتمال بارش پراکنده وجود دارد اما در اواخر وقت روز دوشنبه موج بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که بر اثر آن از سمت شمال غرب افزایش ابر خواهیم داشت، در مناطق جنوبی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌ها آغاز می‌شود.

رفیعی ادامه داد: این سامانه بارشی روز سه‌شنبه بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی را در بر می‌گیرد، از بعدازظهر سه‌شنبه این سامانه از نیمه غربی کشور عبور می‌کند و به سمت شمال شرق کشور کشیده می‌شود، همچنین شرق سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز شرقی بارش خواهند داشت و به تدریج روز چهارشنبه این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

تهران در برخی ساعات بارانی 

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هوای تهران اکنون در شرایط پاک قرار دارد، افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری و برخی ساعات بارش پراکنده خواهد داشت که به تدریج شاهد کاهش ابر خواهیم بود؛ کمینه دمای امروز تهران ۶ درجه بالای صفر بود که پیش‌بینی می‌شود فردا ۴ درجه بالای صفر برسد، بیشینه دمای امروز تهران ۱۳ درجه بالای صفر می‌شود. 

رفیعی گفت: کرمان با دمای ۴ درجه زیر صفر، بیرجند، زنجان و ارومیه ۳ درجه زیر صفر، شیراز، سنندج و همدان با دمای صفر درجه، بندرعباس و رشت ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استانی کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

برچسب‌ها وضعیت هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعیت هوا وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۱۰ اردیبهشت ماه تا ۲۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد. بر این اساس بارش هفته اول (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت) در نوار ساحلی خزر و شمال شرق کشور در محدوده نرمال با گرایش به کمتر از آن و در سایر مناطق کشور بیشتر از نرمال است. همچنین بارش انباشته در بخش عمده‌ای از استان‌ها در حاشیه زاگرس از آذربایجان غربی تا بوشهر و جنوب فارس با احتمال ۷۵ درصد بیش از ۱۰۰ میلیمتر است.

بارش هفته دوم در استان‌های نوار شمالی و امتداد غرب کشور نرمال با گرایش به بیش از آن و در سایر مناطق متمایل به کمتر از نرمال است. در هفته‌های سوم و چهارم بارش کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته برای استان‌ها در شمال غرب، امتداد زاگرس و غرب البرز با احتمال حدود ۵۰ درصد فراتر از ۵۰ میلیمتر برآورد می‌شود. در هفته‌های پنجم و ششم بارش کشور در محدوده نرمال تا کمتر از آن خواهد بود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشورمیانگین دمای هوای هفته اول (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت) در شمال غرب، نیمه غربی البرز و نوار شمالی کشور ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است همچنین، بیشترین افزایش (۳ تا ۵ درجه) در شمال غرب رخ می‌دهد و برای سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال است.

دمای هفته دوم در نوار شرقی، نوار ساحلی خزر ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال، در امتداد غرب کشور و مناطق واقع در شمال دریای عمان و خلیج فارس بین ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال است و بیشترین کاهش (۳ تا ۵ درجه) در جنوب غرب کشور رخ می‌دهد. دمای هوا برای سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

در هفته سوم دمای هوا در شمال غرب، شرق زاگرس میانی و نیمه جنوبی کشور (به‌جز جنوب غرب) ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای کشور در هفته چهارم تا یک درجه بیش از نرمال و برای هفته‌های پنجم و ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج