Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اجرائیه افغانستان گفت: اگر طالبان به دنبال صلح است با نمایندگان مردم افغانستان وارد گفتگو شود. تاریخ انتشار: 09:04 - 07 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۰۷۲۱

به گزارش خبرگزاری میزان، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان، در همایشی به مناسبت هشتمین سالگرد «عبدالمطلب بیگ» یکی از فرماندهان جهادی، با بیان اینکه مردم افغانستان دنبال صلح هستند، گفت: باید از هر فرصتی برای صلح استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صلح باعزت را آرزوی مردم افغانستان دانست و افزود: جنگ فرصت سوزی است و اگر فرصتی برای صلح به دست آید نباید آن را از دست داد.

رییس اجراییه افغانستان تلفات بالای نیروهای دولتی و غیرنظامیان را غیرقابل تحمل خواند و اظهار داشت: تلفات نیروهای امنیتی و مردم قابل تحمل نبوده و همچنین این موضوع پیامی به دشمنان است که با جنگ پیروز نشده و تنها راه صلح گفتگو با نمایندگان مردم افغانستان است.

وی خطاب به طالبان گفت: اگر به دنبال صلح در افغانستان هستید،‌راه آن گفتگو با نمایندگان مردم افغانستان است.

در همین حال، «محمد سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری، در این همایش گفت: خواست‌ها برای صلح یک رویکرد مثبت است و همه هم از دولت و ملت افغانستان از این رویکرد مثبت استقبال می‌کنند.

او گفت: حکومت افغانستان در 18 سال اخیر طرفدار برقراری صلح و امنیت بوده است و حسن نیت نشان داده است اما طرف مقابل و حامیان خارجی آنان پاسخی به این خواسته نداده‌اند.

دانش افزود: برای دست یافتن به صلح، در ابتدا باید مذاکرات بین الافغانی آغاز شود و پس از آن آتش بس اعلام شود.

وی با بیان اینکه باید یک اجماع داخلی در بین سیاستمداران درباره صلح شکل بگیرد، گفت: روند صلح یک روند پیچیده است و نیازمند تلاش بیشتر است.

 

بیشتر بخوانید:

سخنگوی عبدالله عبدالله: اعلام نتایج انتخابات افغانستان غیرقانونی است

او با اشاره به یک توافق احتمالی صلح و حفظ دستاوردهای 18 سال گذشته، گفت: «مردم افغانستان در 18 سال گذشته دستاوردهای داشته اند که به هیچ عنوان قابل معامله نیست.

در رابطه با انتخابات، دانش گفت: تنها راه گردن نهاد به قانون و اجازه دادن به کمیسیون برای انجام کار خود و در نهایت احترام به تصمیمات این نهاد است.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عبدالله عبدالله افغانستان کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی