Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراد مبتلا به سرفه‌های ناشی از خشکی مجاری، می‌توانند از بخور گیاهان بنفشه و گل ختمی استفاده کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یک پژوهشگر طب سنتی گفت: برای درمان سرفه با طب سنتی ابتدا باید علت آن شناخته شود.

سیدمهدی میرغضنفری، گفت: افراد مبتلا به سرفه‌های ناشی از خشکی مجاری، می‌توانند از بخور گیاهان بنفشه و گل ختمی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقداری گل ختمی و گل بابونه را در ظرف آب جوش بریزند و سپس در ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهند تا دم بکشد و سپس درب ظرف را بردارند و یک پارچه کلفت روی سر خود و ظرف بیاندازند و همین طور که صورت بالای ظرف و در معرض بخار‌ها قرار دارد دم و بازدم انجام دهند. این روش باعث صاف شدن قفسه سینه و خارج شدن ترشحات از گلو می‌شود.

او بیان کرد: افزادی که دچار سرفه‌های خشک شده‌اند و ترشحات زیادی را در قسمت گلو دارند می‌توانند دمنوش گیاهان بابونه، آویشن، مرزنجوش را تهیه و میل کنند؛ همچنین این افراد می‌توانند از بخور این گیاهان هم استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش گفت: افرادی که به خشکی مجاری تنفسی دچار شده‌اند می‌توانند از روغن بادام شیرین، نارگیل و بابونه استفاده کنند؛ روش استفاده آن هم به این صورت است که افراد گلو و قفسه سینه خود را با این روغن‌ها ماساژ دهند.

او افزود افراد برای درمان سرفه‌های خشک خود می‌توانند گیاه شکر تیغال را مصرف کنند. افراد صمغ ترشح شده از این گیاه را بدست آورند و یک قاشق مربا خوری از آن صمغ را در یک فنجان آب جوش حل و سپس میل کنند. این محلول برای درمان سرفه‌های خشک بسیار مفید است. همچنین گیاه شکر تیغال برای درمان یا بهبود بیماری‌های ریوی به عنوان خلط آور، برطرف‌کننده سرفه، تحریک دستگاه تنفسی تحتانی، ملین سینه، رفع خشونت سینه، صاف کردن صدا و رفع خشکی گلو، درمان تنگی نفس و آسم استفاده می‌شود.

میرغضنفری ادامه داد: افراد معمولاً در روز‌های اول سرماخوردگی دچار سوزش گلو می‌شوند که برای بهبود و درمان سوزش گلوی خود می‌توانند یک پیمانه جو پوست کنده سالم (نه پرک، نه نیمکوب) را با ۱۰ تا ۱۵ برابر آن آب با حرارت ملایم، آهسته بجوشانید. پس از پخته شدن (این زمان بطور متوسط ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد) آن را از روی حرارت بردارند و صاف کنند سپس آب بدست آمده را که به ماءالشعیر طبی نیز معروف است میل کنند؛ همچنین افراد می‌توانند برای صاف شدن گلوی خود آن را غرغره کنند.

او افزود: گل پنیرک یک گیاه محبوب برای درمان بیماری‌های تنفسی است و همچنین خواص درمانی دارد که می‌تواند به مشکلات مخاط دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند. افراد می‌توانند یک قاشق غذاخوری از این گیاه را در یک لیوان آب سرد حل کنند و اجازه دهند بیست دقیقه در آب بماند و سپس آن را صاف و میل کنند. این نوشیدنی می‌تواند برای تسکین سرفه، زکام و خشن شدن صدا مفید باشد. همچنین برای حفظ خواص آن، این گیاه، نباید جوشانده شوند که برای سرفه در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دمنوش گیاهی درمان سرفه سرفه خشک بخور گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو