Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:41:45 GMT

ربات بندانگشتی هر چیزی را هوشمند می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۹۸۱۶

ربات بندانگشتی هر چیزی را هوشمند می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، به تازگی یک ربات بندانگشتی به نام فینگر بات تولید شده که همان طور که از نام آن مشخص است، می‌تواند به هر ابزاری متصل شده و آن را هوشمند کند.

این ربات قابلیت روشن و خاموش کردن از راه دور و نیز افزودن برخی امکانات کنترلی را با خود به همراه می‌آورد. فینگربات که توسط شرکت استرالیایی اداپراکس تولید شده، یک جعبه کوچک است که می‌توان آن را به وسایل الکترونیک مختلف چسباند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته فینگربات باید در کنار دکمه روشن و خاموش وسایل مختلف قرار بگیرد و به آنها متصل شود.

با این کار دیگر برای روشن و خاموش کردن دستگاه‌های برقی نیاز به حرکت به سمت آنها و استفاده از دکمه روشن و خاموش نیست و این کار از راه دور انجام می‌شود.

همراه با این ربات یک اپلیکیشن تلفن همراه نیز عرضه شده که نه تنها فعال کردن آن را ممکن می‌کند، بلکه دریافت دستورات صوتی را از طریق آن ممکن می‌کند. فینگربات فعلاً با دستیار صوتی سیری سازگاری دارد.

این دستگاه از طریق فناوری بلوتوث کار می‌کند و لذا حداکثر برد آن به ۵۰ متر می‌رسد. برای افزایش برد فینگربات باید آن را به اینترنت متصل کنید. فینگر بات با دستیارهای صوتی اسیستنت گوگل و الکسا هم سازگار می‌شود. می‌توان این ربات را به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که یک دستگاه گرمایشی را زمانی که دما به میزان مشخصی کاهش یابد روشن کند. ربات یادشده مجهز به باتری است که تا شش ماه بدون نیاز به شارژ کار می‌کند.

کد خبر 4808928

منبع: مهر

کلیدواژه: ربات هوشمندسازی استرالیا نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات تحقیقات علمی موبایل هوش مصنوعی فناوری فضایی خودروی برقی گوگل فناوری نانو ماهواره فیس بوک دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی کلانشهر مشهد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گازگرفتگی فردی در بلوار رسالت مشهد، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.   سرهنگ محمد چراغ افزود: با حضور ماموران کلانتری مهرگان در محل و بررسی‌های اولیه، مشخص شد مردی ۵۲ ساله که به تنهایی در خانه زندگی می‌کرده، به علت نشت گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده است.   وی با اشاره به انتقال جسد به پزشکی قانونی از شهروندان خواست در استفاده از سیستم‌های گرمایشی، اصول ایمنی را مورد توجه قرار دهند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود