Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:32:18 GMT

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۰۰۸۲

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

استان سمنان در هفته گذشته (از سی‌ام آذر تا ششم دی ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲۳۰ میلیون دلار صادرات انواع کالای تولیدی این استان به ۴۶ کشور جهان تا پایان سال ۹۸ پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز اسودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: پنج هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۹۹ واحد تولیدی استان پرداخت شد.

محمد اخلاقی مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۹۵۰ بیمه شده اجباری در تامین اجتماعی استان سمنان به ثبت رسید که نیمه نخست امسال این تعداد به ۱۶۲ هزار و ۸۸ نفر رسیده است.

حسین امیرحسینی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: با برگزاری ۹ هزارو ۶۷۶ نفر ساعت آموزش قانون کار و ایمنی از ابتدای سال تاکنون برای کارگر و کارفرمایان این شهرستان شکایت ها ۱۲ درصد کاهش یافت.

لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز پنجشنبه در نشست با کارشناسان تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اظهار داشت: سال زراعی ۹۹-۹۸ باید ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان به کشت جو آبی و سه هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت جو دیم اختصاص یافت.

فرهنگی

نمایشگاه عکس همکاری‌های سازمان ملل متحد و ایران به همت خبرگزاری ایرنا استان سمنان با حضور ماریا دوتسنکو رییس اطلاعات نمایندگی سازمان ملل متحد در ایران روز یکم دی افتتاح شد و تا هشتم دی‌۹۸ در نگارخانه سیمرغ فرهنگسرای کومش سمنان برپا است.

برپایی هفدهمین نمایشگاه کتاب سمنان ۲۷ آذر تا دوم دی ۹۸ به مدت ۶ روز در نوبت‌های صبح و عصر، اجرای نمایش «وازرس» به کارگردانی رحیم موسوی، برداشتی آزاد از نمایشنامه «بازرس» نوشته نیکلای گوگول به گویش باستانی سمنانی با نقش‌آفرینی بازیگران پیشکسوت این شهر در تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان تا چهاردهم دی ۹۸ هر روز ساعت ۱۸ و برگزاری همایش جهادگران مساله محور استان سمنان عصر جمعه در سالن آمفی تئاتر فرزانگان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با حضور رییس بسیج سازندگی کشور و فرمانده سپاه استان بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی

سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا ابراز داشت: ارسال طرح به جشنواره «استقبال از بهار ۹۹» توسط هنرمندان و ایده‌پردازان سمنان تا بیستم دی ۹۸ فرصت دارد.

سیدمجتبی اکرم مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان روز دوشنبه در نشست تبیینی، خبری و اطلاع رسانی ذیل شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: سه شهروند، با بیماری زمینه‌ای، در اثر ابتلا به آنفلوانزا در آبان و آذر ۹۸ در مراکز درمانی این مجموعه فوت کردند.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز در این نشست گفت: ۱۸ مورد از ۴۸۰ نمونه مشکوک به آنفلوانزا، در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مثبت اعلام شد.

علمی

امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان عصر دوشنبه در گفت گو با ایرنا اظهار داشت: ۳۵ واحد تصفیه دوم روغن ، ریخته‌گری و ذوب در مناطق غربی استان به دلیل آلایندگی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان شنبه گذشته در همایش تخصصی درباره حفاظت از محیط زیست در دفتر انجمن توسعه و آبادانی مهدیشهر با حضور «ماریا دوتسنکو» رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران گفت: طرح تکثیر یوزپلنگ آسیایی در شرایط نیمه اسارت در مناطق حفاظت شده تحت مدیریت محیط زیست استان با سرمایه گذاری داوطلبانه بخش خصوصی دنبال می‌شود.

ورزش

محمد کاظم خطیبی رییس هیات تیراندازی دامغان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: چهار نفر از اعضای هیات تیراندازی جانبازان و معلولان این شهرستان، بنا به اعلام انجمن پاراتیراندازی کشور، به مرحله نهایی مسابقات آزاد تیراندازی جانبازان و معلولان دعوت شدند.

برگزاری مجمع انتخاباتی هیات بدمینتون استان سمنان روز چهارشنبه با حضور فریبا مددی نایب رییس فدراسیون بدمینتون، مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و سایر اعضای مجمع در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان و برگزاری مجمع انتخابات رییس‌ هیات تیراندازی با کمان استان سمنان عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با حضور نایب‌ رییس فدراسیون این رشته ورزشی، از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

برچسب‌ها سمنان فرهنگی خبرگزاری رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان فرهنگی خبرگزاری رسانه سمنان فرهنگی خبرگزاری رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه مدارس استان سمنان میزبان آین نمادین زنگ سپاس معلم بودند این مراسم با حضور دانش آموزان در واقع با هدف گرامی داشت مقام معلم متقارن با آغاز برنامه های هفته معلم برگزار شد.

مدرسه ابتدایی دخترانه مهر عظام سمنان لحظاتی قبل میزان مراسم محوری زنگ سپاس معلم با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی بود. مراسمی که به نمایندگی از دیگر مدارس استان سمنان برگزار و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، معاون استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در آن حضور داشتند.

زنگ سپاس معلم به نوعی آغاز برنامه های بزرگداشت مقام معلم در یک هزار مدرس استان سمنان است. مدارسی که ۱۲۵ هزار دانش آموز را در خود جای داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در حاشیه مراسم زنگ سپاس با بیان اینکه تمهیدات خوبی برای برنامه های بزرگداشت مقام معلم در سراسر استان سمنان اندیشیده شده است، گفت: یک هزار مدرسه استان میزبان برنامه های هفته معلم است.

سید جمال وزیری با بیان اینکه تقدیر از مقام معلمان و همچنین معرفی و قدردانی از معلمان نمونه استان سمنان یکی از برنامه های شاخص این هفته است، تاکید کرد: ۳۳ معلم در سطح استانی طی مراسمی تجلیل و سه معلم نمونه استانی نیز در وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از زنگ سپاس معلم، غبارروبی گلزارهای شهدا دومین برنامه شاخص هفته معلم است، افزود: با این برنامه ها، رسماً آیین گرامی داشت هفته معلم در استان سمنان آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به حضور روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان در نماز جمعه و گزارش عملکرد این ارگان به مردم را دیگر برنامه هفته معلم یاد کرد و بیان داشت: برپایی میز خدمت در مصلاهای اقامه نماز جمعه از جمله دیگر برنامه های هفته معلم است.

وزیری از برگزاری جشن ها، مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش ها، دیدار با خانواده‌های شهدای معلم و دانش‌آموز و … نیز در استان سمنان خبر داد و افزود: نشاط جمعی برای دانش آموزان در این برنامه ها دیده شده است.

کد خبر 6092857

دیگر خبرها

  • زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان