Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، سیروس محمدی، معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان از پشگامی گیلان در امر سواد آموزی خبر داد و گفت: گیلان با ۹۷/۹درصد جزء ۴ استان باسواد کشور است.

او، در آیین گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی در آستارا افزود: برای ارتقای این آمار به ۱۰۰ در صد تلاش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به فعالیت هزار و ۶۰۰ آموزشیار در گیلان، گفت: کتاب‌ها و کلاس‌های نهضت بر اساس نیاز مخاطبان تهیه و تدوین می‌شود.

سیروس محمدی افزود: همکاری با دستگاه‌های اجرایی متولی برای برگزاری کلاس‌های سوادآموزی و مهارت آموزی به خوبی ادامه دارد و در این راستا مددجویان بازمانده از تحصیل را نیز پوشش داده می‌شود.

او  گفت: هزار و ۶۰۰ آموزش دهنده در فرآیند برون سپاری با موسسات آموزشی غیردولتی در امر آموزش سوادآموزان در این استان فعالیت دارند و در راستای خدمات ارائه شده در دوره سوادآموزی ۷۹۲ هزار تومان، انتقال ۹۳۰ و تحکیم ۱۶۱ هزار تومان برای آموزش دهندگان (آموزش هر یک از افراد در صورت قبولی آنان) در نظر گرفته شده است.

سجاد موسوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا هم با بیان اینکه میانگین باسوادی در آستارا ۹۷ و ۶ دهم درصد است، گفت: ۳۳۰ نفر در دوره فرد به فرد معادل سوم ابتدایی، ۴۱۰ نفر در دوره تحکیم سواد معادل چهارم ابتدایی و ۱۱۰ نفر در دوره انتقال، معادل ششم ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

او، با اشاره به گستردگی جامعه آماری سواد آموزان، تصریح کرد: سواد آموزی شامل افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله می‌شود و بیشتر بیسوادان از شهر‌های همجوار برای سواد آموزی به آستارا می‌آیند.

نهضت سوادآموزی با هدف باسوادکردن خیل عظیم بی سوادان کشور به دستور امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در هفتم دی ماه سال ۵۸ تأسیس شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت، طی پیامی روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمین حوزه حج و زیارت تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام آمده است: در طول تاریخ، همواره بر بزرگداشت و تکریم مقام معلم، تأکید شده و سخنان بسیاری درباره جایگاه معلم گفته شده است؛ به گونه‌ای که تلاش برای نوشتن جمله‌های تازه درباره شأن و منزلت والای مقام معلم و آموزگار به تکرار خواهد انجامید. بی‌شک پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل ِ آینده‌ساز جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان، تکریم جامعه است.

در سالی که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، بی شک نقش ارزشمند اساتید و معلمین بیش از پیش پررنگ می‌شود. استادان، به عنوان یکی از ارکان توسعه علمی کشور در شکل گیری شخصیت علمی و فرهنگی دانشجویان نقشی ماندگار دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روز معلم را به اساتید و معلمین گرانقدر و بالاخص آموزگاران خانواده بزرگ حج و زیارت تبریک و تهنیت عرض نموده و برایشان از درگاه خداوند منان سلامتی و موفقیت در کلیه امور را خواستارم.

کد خبر 6094061

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج