Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکت‌های نانویی، بعد از تولید آزمایشی پودر نانوذرات کربنات کلسیم، در حال راه‌اندازی دو خط تولید برای تولید انبوه این نانو پودر مطابق با استانداردهای جهانی هستند تا بتوانند این محصول را به خارج از کشور صادر کنند.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های نانویی که به تازگی گواهی نانومقیاس پودر نانو ذرات کربنات کلسیم خود را دریافت کرده است، پس از تولید موفق آزمایشی این محصول، دو خط تولید به ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال را در دست راه‌اندازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اصغر معماری فرد، از مدیران این شرکت با بیان این‌که ۸۵ درصد از مراحل نصب و راه‌اندازی این خط تولید به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی این دو خط تولید به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: هدف اصلی ما صادرات است؛ چرا که این محصول مزیت رقابتی در بازارهای جهانی را داراست.

وی‌ دلیل ایجاد دو خط تولید به صورت همزمان برای تولید انبوه پودر نانوذرات کربنات کلسیم را بازار وسیع این ماده در کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بازار به شدت به این ماده نیاز دارد، صنایع مختلفی نظیر پلاستیک، لاستیک، دارو، مواد غذایی، پتروشیمی، آب، کشاورزی و بهداشت از این ماده مصرف می‌کنند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این نانوذرات در حال حاضر به صورت وارداتی تامین می‌شود.

معماری‌فرد حجم نیاز کشورهایی که هم‌تراز ایران هستند را سالانه نیم‌کیلو برای هر نفر دانست و یادآور شد: بنابراین در ایران نیز مصرف این ماده با حجم بالایی انجام می‌شود. برای پاسخ به این نیاز، اقدام به راه‌اندازی دو خط تولید کردیم. ۸۵ درصد از ماشین‌آلات این خط تولید از تجهیزات ایرانی بوده و ۱۵ درصد نیز از خارج از کشور وارد شده است. هدف‌گذاری ما در این پروژه صادرات است و دلیل این امر آن است که این محصول مزیت‌های رقابتی در بازار خارج از کشور را دارد.

این محقق فراوانی ماده اولیه برای تولید این محصول در ایران، کیفیت بالا در سطح استانداردهای بین‌المللی و پایین بودن قیمت نانو پودر کربنات کلسیم در کشور را از مزایای این محصول نانویی ذکر کرد و ادامه داد: ما سابقه تعامل با شرکت‌های اروپا برای فروش مواد شیمیایی مختلفی را داریم، بنابراین برای فروش و بازاریابی کار سختی در پیش نیست و از اعتبار موجود می‌توان استفاده کرد.

نانوپودر کربنات  کلسیم به عنوان افزودنی یا پرکننده در محصولات مختلف قابل استفاده است. این ماده می‌تواند جایگزین برخی مواد فعلی شده و در نهایت عملکرد محصول نهایی را ارتقاء دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد

نصیریانی رئیس هیئت مدیره شرکت فناور گفت: روزانه ۲۰۰ تن نخ در این شرکت تولید می‌شود که اکنون با بهره گیری از روش دانش بنیان، دارای ویژگی ضد باکتری هستند.

وی افزود: نخ‌های آنتی باکتریال با نانو ذرات اکسید روی به هر دو روشِ افزودن حین ذوب ریسی و افزودن به روغن تکمیل تولید می‌شود و در نتیجه ماندگاری بالاتر نانو ذرات در بافت پلیمر خواص منسوجات تهیه شده به این روش تا مدت طولانی تری باقی می‌ماند.

نصیریانی اظهار داشت: نخ‌های ضد میکروب قابلیت شست وشو بدون کاهش اثر و جلوگیری از بوی نامطبوع این محصولات را برای استفاده در تولید فرش ها، روفرشی ها، و همچنین تولید البسه و پوشاک مناسب کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید نخ در یزد گفت: نانو ذرات اکسید روی علاوه بر خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی و به طبع آن کاهش بوی نامطبوع، همچنین سبب بازتاب نور می‌گردد و به همین دلیل مقاومت منسوجات را به پرتو یووی افزایش می‌دهد. این ویژگی می‌تواند از بدن انسان در مقابل این پرتو‌ها محافظت کند.

نصیریانی افزود: نانوذرات اکسید روی به دلیل سمیت کمتر و پایداری بالاتر جز بهترین انتخاب‌ها برای تولید نخ ضد باکتریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد