Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست دوره‌ای گروه کاری کمیسیون مشترک علامت‌گذاری مرزهای مشترک ازبکستان و ترکمنستان در شهر «کارشی» استان «قشقه دریا» ازبکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست دوره‌ای گروه کاری کمیسیون مشترک علامت‌گذاری مرزهای مشترک ازبکستان و ترکمنستان روزهای 21 تا 27 دسامبر در شهر «کارشی» استان «قشقه دریا» ازبکستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین در این نشست نتایج کارهای انجام شده توسط گروه‌های کاری 2 کشور در سال 2019 میلادی را بررسی و برنامه – جدول دیدارهای گروه کاری در سال 2020 میلادی را هماهنگ کردند.

علاوه بر این، شرکت کنندگان این نشست بسته اسنادی را برای تصویب در چارچوب نشست قریب الوقوع کمیسیون مشترک بین دولتی ازبکستان و ترکمنستان در مورد مسایل مرزهای دولتی تدوین کردند.

در پایان این نشست روسای هیئت‌ها «تولقین عبدالله‌اف» و «محمد محمداف» پروتکل مربوطه را امضا کردند.

ازبکستان با ترکمنستان یک هزار و 621 کیلومتر مرز مشترک دارد.

جمهوری‌های ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان به خاطر مشکلات مرزی، روابطشان همواره دستخوش تغییراتی شده و این موضوع بهانه‌ای برای دخالت مغرضانه قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در آسیای مرکزی شده است.

اختلافات و مرزبندی‌های داخلی و محلی این جمهوری‌ها بعد از گذشت 28 سال از استقلال این کشورها هنوز لاینحل باقی مانده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان ترکمنستان مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است