Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- موشک مارچ فایو وای تری، یک ماهواره 8 تنی را که پیشرفته‌ترین و سنگین‌ترین ماهواره مخابراتی چین است، در مدار زمین قرار داد
به گزارش آریا و به نقل از رویترز، چین یک موشک حامل ماهواره را به فضا پرتاب کرد. این موشک در ساعت 20:45 دقیقه به وقت پکن از مرکز فضایی ونچانگ در استان هاینان به فضا پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این موشک که مارچ فایو وای تری (March-5 Y3) نام دارد یک ماهواره 8 تنی را که پیشرفته‌ترین و سنگین‌ترین ماهواره مخابراتی چین است، در مدار زمین قرار داد. این ماهواره پس از 2220 ثانیه در مدار زمین قرار گرفت.
ژانگ شیو، فرمانده مرکز فضایی ونچانگ در این باره گفت: من اعلام می‌کنم که ماموریت موشک مارچ فایو وای تری با موفقیت انجام شده است.
موفقیت این پرتاب زمینه لازم را برای طرح‌های فضایی آینده چین و از جمله کاووش درباره مریخ، بازگرداندن نمونه‌های خاک از کره ماه و ایجاد یک ایستگاه فضایی فراهم می‌کند. از ماهواره شیجیان-20 برای آزمایش فن آوری‌های کلیدی، چون دی اف اچ -5 و نسل جدید ماهواره بزرگ چین استفاده خواهد شد. این ماهواره‌ها برای امور مخابراتی و پخش تلویزیونی استفاده می‌شوند.
موشک لانگ مارچ فایو، یک موشک بزرگ است که توانایی حمله محموله‌هایی به وزن 25 تن را دارد. این معادل وزن 16 دستگاه خودرو است. این موشک می‌تواند یک محموله 8 تنی را به مدار ماه ببرد و یک محموله 5 تنی را به مدار مریخ حمل کند. از نوع ارتقاء یافته این موشک می‌توان برای انجام تحقیقات درباره سیاره مشتری در منظومه شمسی استفاده کرد.
موشک لانگ مارچ فایو برای نخستین بار سوم نوامبر سال 2016 به فضا پرتاب شد. اما پرتاب موشک لانگ مارچ فایو در دوم ژوئیه سال 2017 برای بار نخست با نقص فنی همراه شد. تحقیقات مشخص کرد که مشکل در بخش موتور موشک بوده است. این موضوع سبب شد که در طراحی، مواد به کار رفته و فن آوری موتور موشک تغییراتی صورت گیرد.
این موشک 57 متر طول دارد و به اندازه یک ساختمان 20 طبقه است. قطر آن در بخش هسته، 5 متر و در بخش سرعت دهنده‌ها به 3 متر و 34 سانتیمتر می‌رسد. موشک لانگ مارچ فایو، بزرگتر از موشک‌های ماهواره بر پیشین چین است. این موشک از سوخت پاک استفاده می‌کند. سوخت آن، ترکیبی از کروسن، هیدروژن مایع و اکسیژن مایع است.
ظرفیت حمل موشک لانگ مارچ فایو، هم سطح موشک‌های بزرگ است. این موضوع توانایی چین برای فرستادن ماهواره به فضا را بهبود می‌بخشد و زمینه لازم را برای ساخت موشک‌های ماهواره بر نسل جدید فراهم می‌کند.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چین موشک ماهواره فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهر ری (فیلم) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم) وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • (ویدئو) قطار حامل سوخت از ریل خارج شد و آتش گرفت