Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@23:15:22 GMT

۱۱ سمن در حوزه ورزش همگانی اصفهان فعال است

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۰۴۷۶

۱۱ سمن در حوزه ورزش همگانی اصفهان فعال است

رئیس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت:  ۱۱ سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش همگانی در استان فعال هستند، ورزش چه برای همه افراد نیازهای اولیه و یک حق اجتماعی است اما برای سالمندان جزء واجبات است.

علیرضا کمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم توجه به ورزش همگانی، اظهار کرد: ۵۱ هیئت مختلف ورزشی در استان داریم که افراد علاقمند از سن کودکی تا سالمندی در رشته های مختلف در آن فعال است که وظیفه آنها توسعه ورزش و معرفی رشته‌های ورزشی به جامعه است و بخشی از وظایف آنها توسعه ورزش سالمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در بیشتر هیئت‌های ورزشی کمیته‌ای به نام کمیته پیشکسوتان وجود دارد، افزود: وظیفه کمیته پیشکسوتان تدوین برنامه‌هایی برای توجه به ورزش سالمندان است.

رئیس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، با اشاره به اینکه برخی هیئت‌های ورزشی تخفیفاتی برای سالمندان درنظر می‌گیرند، تصریح کرد: در سنین سالمندی ورزش قهرمانی وجود ندارد اما در این سن تاکید و توجه خاصی برای استفاده سالمندان از ورزش همگانی می‌شود که هیئت‌هایی مانند شنا و ورزش‌های همگانی تخفیف‌های خوبی برای این سنین درنظر می‌گیرند تا استفاده آنها از خدمات ورزشی را تسهیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به ورزش در دوران سالمندی از واجبات است، گفت: اگر در دیگر سنین ورزش کردن یک نیاز است در سالمندی ورزش کردن و توجه به آن از واجبات است چرا که در سلامت و طول عمر سالمندان اثرات ویژه‌ای دارد.

۲۸ کمیته ورزش همگانی دراستان فعال است

کمالیان با بیان اینکه در استان ۳۰۰ هزار نفر در ورزش‌های همگانی شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۲۸ کمیته ورزشی در حوزه توسعه ورزش همگانی فعال هستند و رشته‌هایی چون ایروبیک، پیلاتس، آمادگی جسمانی، ورزش‌های آبی، گردشگری آبی، پینت بال، یوگا، طناب زنی، پیاده‌روی، ایکس بادی، فریزبی، ورزش‌های تفریحی، حرکات اصلاحی جزء ورزش‌های همگانی هستند که همه سنین به خصوص سالمندان استقبال خوبی از آنها داشته‌اند.

وی در تعریف ورزش صحیح، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی افرادی را دارای فعالیت ورزشی مناسب می‌داند که در یک هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی مناسب داشته باشند که این میزان را می‌تواند به سه فعالیت ۵۰ دقیقه‌ای یا پنج فعالیت ۳۰ دقیقه‌ای تبدیل کند اما آنچه مهم است، اینکه فعالیت ورزشی باید سرعت و شدت لازم را داشته باشد.

رئیس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، با بیان اینکه گاها دیده می‌شود جوانان یا سالمندان پیاده‌روی را با صحبت و قدم زدن با دوستان خود طی می‌کنند، گفت: به این فعالیت ها ورزش نمی‌گویند، در حالی که ورزش صحیح چنین تعریفی ندارد بلکه فعالیت بدنی باید سرعت مناسبی داشته باشد تا ضربان قلب شدت لازم را دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۱ سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش همگانی در استان فعال هستند، تصریح کرد: ورزش چه برای جوانان چه سالمندان جزء نیازهای اولیه انسانهاست که یک حق اجتماعی قلمداد می‌شود و نه تنها اداره ورزش و جوانان که همه دستگاه‌ها باید در توسعه آن کوشا باشند.

کمالیان با تاکید بر اینکه توجه به ورزش همگانی یعنی کاستن از هزینه‌های درمان یک جامعه، افزود: باید همه ارگان‌ها زمینه استفاده افراد از این حق اجتماعی را تسهیل کنند، شهرداری اصفهان همکاری بسیار خوبی برای توسعه این امر داشته تا حدی که اداره ورزش و جوانان در مناطق یک کشور رتبه دوم را کسب کرده و این امر به جهت توجه و توسعه ورزش‌های همگانی و تسهیل استفاده آن برای عموم بوده است.

کد خبر 403069

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمعیت سالمندان ورزش اصفهان ورزش همگانی سلامتی نشاط اجتماعی نشاط شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است

رئیس اداره روابط بین‌الملل شهرداری ایروان با اشاره به این‌که ایروان از مقاصد محبوب گردشگری ایرانیان به‌ویژه در ایام نوروز است، گفت: شهرداری این شهر از هرگونه همکاری که منجر به تحرک در حوزه گردشگری دو شهر شود، استقبال می‌کند و مایل به همکاری با شهرداری اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داویت گورگیان در بازدید هیئت ایروان ارمنستان «شهر خواهرخوانده اصفهان» و رایزن فرهنگی سفارت فیلیپین در تهران از اصفهان اظهار کرد:

ضمن تشکر از معاون فرهنگی شهردار اصفهان به‌خاطر دعوت، استقبال گرم و مهمان‌نوازی از هیئت ایروان ارمنستان اظهار کرد: دو کشور ایران و ارمنستان دارای روابط عمیقِ تاریخی و پیوندهای دینی محکمی بوده که از قدیم بین ایرانیان و ارامنه وجود داشته است، همچنین روابط خوب فرهنگی بین ایران و ارمنستان سابقه‌ای بسیار طولانی دارد.

وی با اشاره به سفر پیشین خود به اصفهان در سال ۲۰۰۸ میلادی افزود: اکنون شاهد تغییرات شاخص و واضحی در این کلان‌شهر هستیم که این محصول کار خوب مدیریت شهری و شهرداری اصفهان است.

رئیس اداره روابط بین‌الملل شهرداری ایروان از طرف کادر مدیریت شهری آن تصریح کرد: مایل به همکاری با شهرداری اصفهان در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستند.

گورگیان با اشاره به این‌که ارمنستان و ایروان از مقاصد محبوب گردشگری ایرانیان به‌ویژه در ایام نوروز است، گفت: نوروز امسال، شهرداری ایروان در اقدامی مبتکرانه، با پخش ویدئو کلیپی به زبان‌های فارسی، ارمنی و انگلیسی در تلویزیون‌های شهری ایروان، نوروز را به ایرانیان مقیم ارمنستان و ایرانیان سراسر جهان تبریک گفت.

وی با اشاره به تلاش‌های شهرداری ایروان برای ایجاد فضایی فرح‌بخش برای ایرانیان در ایام نوروز بیان کرد: شهرداری این شهر از هرگونه همکاری که منجر به تحرک در حوزه گردشگری دو شهر شود، استقبال می‌کند.

برای تسریع در همکاری‌ها باید تبادل تیم‌های کارشناسی در زمینه‌های هنری و ورزشی انجام شود

گورگیان با بیان اینکه اقدامات گردشگری تنها بخشی از همکاری‌های فرهنگی ممکن است، تأکید کرد: از هرگونه همکاری دوجانبه با اصفهان در حوزه فرهنگی خرسندیم و مایل هستیم برای آشناسازی نسل‌های جوان و نوجوان شهرهای ایروان و اصفهان با یکدیگر اقدام کنیم.

رئیس اداره روابط بین‌الملل شهرداری ایروان با اشاره به اینکه هنرستان‌های فروانی در این شهر تحت پوشش شهرداری است که اغلب فراگیران آن جوانان و نوجوانانی هستند که در زمینه شعر و موسیقی فعالیت می‌کنند، گفت: گروه‌های کوچکی از این افراد می‌توانند به‌طور متقابل از شهرهای یکدیگر دیدار کنند که این پیشنهاد در حوزه ورزش نیز قابل اجرا است.

گورگیان ادامه داد: در ایروان رقابت‌های ورزشی بین‌المللی برای جوانان برنامه‌ریزی شده است، همچنین محصولات هنری را می‌توان در مراکز هنری به نسل جوان و نوجوان ارائه کرد.

وی ادامه داد: برای تسریع در همکاری‌ها باید تبادل تیم‌های کارشناسی در زمینه‌های هنری و ورزشی انجام شود و اعلام آمادگی کرد که طی دو ماه آینده از تیم کارشناسی اصفهان در ایروان برای آغاز همکاری‌ها دعوت به عمل آورد تا بتوان بخشی از برنامه‌های مشترک پیشنهادی را در سال جاری به مرحله اجرا رساند.

رئیس اداره روابط بین‌الملل ایروان با استقبال از پیشنهادهای مطرح‌شده، برای هماهنگی با وزارت گردشگری اصفهان در راستای تهیه و پخش ویدئو کلیپ معرفی شهر اصفهان اعلام آمادگی کرد و گفت: یکی از موانع تبادل گردشگری بین ایروان و اصفهان نبود خط پروازی مستقیم بین دو شهر است و شهرداری‌ها می‌توانند با وجود نداشتن اختیار در این زمینه، در راستای مذاکره با مقامات ذی‌ربط اقدام کنند.

همه اقوام و ادیان در کشور ایران محترم هستند

کمال حیدری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان و آرزوی داشتن اوقاتی خوش در شهر اصفهان اظهار کرد: بنا به آموزه‌های دینی ما، همه اقوام و ادیان در کشور ایران محترم هستند و آزادانه به مناسک دینی خود می‌پردازند؛ شهید سردار سلیمانی نیز از همه اقوام، صرف‌نظر از دین آن‌ها، دفاع می‌کرد.

تلفیق معماری اسلامی و مسیحی در کلیساهای اصفهان جذاب است

کاتلین سالونگا، رایزن فرهنگی سفارت فیلیپین در تهران ضمن تشکر از میزبانی شهرداری اصفهان پیشنهاد خواهرخواندگی این کلان‌شهر با یکی از شهرهای فیلیپین را مطرح و اظهار کرد: جذابیت آثار تاریخی اصفهان. بی‌نظیر است.

وی با اشاره به موضوع هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان در اصفهان، پیوند بین مسیحیت کاتولیک و ارتدکس در اصفهان را با وجود تفاوت‌های بین آن‌ها جالب‌توجه دانست و گفت: تلفیق معماری اسلامی و مسیحی در کلیساهای اصفهان از دید او بسیار جذاب است.

علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح‌شده، به‌ویژه اینکه این موارد در زمینه نوروز قابل‌اجرا است، اظهار کرد: در اصفهان نیز مراکز تخصصی هنری و ورزشی برای نوجوانان و جوانان وجود دارد که می‌توان این همکاری‌ها را از این طریق پیگیری کرد.

لزوم برگزاری رویدادهای بین‌المللی در شهرهای اصفهان و ایروان

سیدامین مرتضوی، رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این دیدار همکاری بین کودکان و نوجوانان دو شهر را ممکن دانست و با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان (پوپک) در اصفهان، اظهار کرد: ۲۸ کشور جهان در این جشنواره شرکت داشتند که در این بین، ارمنستان رتبه سوم را در تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره داشته است.

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به نقش کلیدی سفارت‌ها در تسهیل چنین همکاری‌هایی، برگزاری رویدادهای بین‌المللی در هر دو شهر را اقدامی مهم دانست و تاکید کرد: لازم است در راستای اطلاع‌رسانی بهتر درباره این رویدادها گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

مرتضوی ادامه داد: در راستای معرفی دو شهر به یکدیگر، می‌توان ویدئوکلیپ‌هایی به دو زبان تهیه کرد تا از طریق شبکه‌های اجتماعی در دسترس شهروندان قرار گیرد، همچنین در چهارچوب قرارداد خواهرخواندگی دو شهر نیز می‌توان نام‌گذاری یک خیابان یا بوستان به نام شهر مقابل و برگزاری هفته‌های فرهنگی در هر دو شهر را در دستور کار قرار داد.

به گزارش ایمنا، در بازدید هیئت ایروان ارمنستان، شهر خواهرخوانده اصفهان و رایزن فرهنگی سفارت فیلیپین در تهران از اصفهان و دیدار با معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری اصفهان، آقایان مرتضوی، رئیس اداره بین‌الملل، مساح، رئیس اداره گردشگری و بکتاشیان، مدیر فرهنگی سازمان گردشگری شهرداری اصفهان نیز حضور داشتند. کد خبر 750034

دیگر خبرها

  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان