Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار کلیپی از وعده‌های معاون رئیس جمهوری در شهرکرد، سازمان برنامه و بودجه جوابیه‌ای ارسال و توضیحاتی در این خصوص بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در پی انتشار فیلمی در خصوص بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از شهرکرد و وعده‌هایی در خصوص اتمام برخی پروژه‌های چهارمحال و بختیاری با عنوان "وعده‌های محقق نشده نوبخت در شهرکرد" جوابیه‌ای از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان صادر شد که در زیر آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن جوابیه بدین شرح است:

تکمیل کنار گذر شهرکرد- سامان یکی از پروژه‌های مصوب سفر محمدباقر نوبخت به چهارمحال و بختیاری است که بعد از سفر وی و با اعتبارات تخصیص یافته حدود 5/2 کیلومتر از مسیر آزادسازی و تملک شده است، زیرسازی آن در حال اجرا است.

همچنین 500 متر باقی‌مانده از اراضی مورد نیاز در محدوده شرکت شیر و گوشت زاگرس است که پیگیری‌های لازم برای آزادسازی آن انجام شده است.

ضمن این که 3 کیلومتر از مسیر تکمیل و آسفالت شده و پل‌ها و آبراهه‌های مسیر با پیشرفت 75 درصدی در حال انجام است.

خوشبختانه پاییز سال جاری با نزولات جوی ازجمله بارش برف همراه بوده که این شرایط آب و هوایی منجر به افزایش رطوبت مصالح قرضه و برودت هوا شده و این امر انجام عملیات اجرایی خصوصاً عملیات خاکی را به لحاظ مسائل فنی (رطوبت بالای مصالح و یخ زدگی) با مشکل مواجه نموده به‌گونه‌ای که با شرایط موجود خاک‌ریزی امکان‌پذیر نیست اما پروژه فعال بوده و عملیات تأمین و انتقال مصالح زیراساس و اساس در دست اقدام است.

در پروژه تکمیل باند دوم شهرکرد-بروجن-لردگان نیز بعد از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم برای تملک 6 کیلومتر از اراضی مسیر حد فاصل سفیددشت تا فرادنبه انجام شده که در صورت ارائه اسناد مالکیت توسط مالکان واریز وجه انجام و عملیات اجرایی برای خاک‌برداری، خاک‌ریزی و.... شروع خواهد شد.

همچنین عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی، زیراساس و اساس  5/1 کیلومتر از مسیر حدفاصل سفید دشت–فرادنبه انجام و آماده آسفالت شده است که به دلایل اشاره شده دربند یک امکان ادامه کار وجود ندارد و پس از مساعد شدن هوا عملیات اجرایی مجدداً شروع خواهد شد.

پل تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی امام‌قیس تکمیل شده و 3 کیلومتر مسیر سه‌راهی امام‌قیس به سمت لردگان تکمیل و آماده آسفالت است، ضمن اینکه حفاری و لاینینگ تونل کره‌بس به طول یک هزار و 80 متر که از مهم‌ترین قسمت‌های اجرایی پروژه است با پیشرفت مطلوبی در حال اجرا است.

در پروژه  احداث راه‌آهن مبارکه-سفیددشت–شهرکرد بعد از سفر محمدباقرنوبخت حدود 800 هزار متر مکعب خاک‌برداری و حدود 400 هزار مترمکعب خاک‌ریزی انجام شده و برای قطعه سوم ( از گردنه زردی‌ها تا ایستگاه شهرکرد) پیمانکار انتخاب و مشغول تجهیز کارگاه است.

اعتبار مصوب پروژه در سال 1398 معادل یک هزار و 170میلیارد ریال بوده و در لایحه بودجه سال 1399 نیز مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که افزایش قابل توجه‌ای نسبت به اعتبار سال جاری داشته است، ضمن این که انجام عملیات اجرایی و تکمیل این پروژه زمان‌بر بوده و پیش‌بینی شده با تأمین اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

در خصوص پروژه احداث 2 هزار و 440واحد مسکونی برای روستائیان نیازمند، پس از انجام عملیات شناسایی روستائیان نیازمند، تعداد 2 هزار و 440 مورد از متقاضیان جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که یک هزار و 100 مورد از آن‌ها موفق به انعقاد قرارداد شده و 707 مورد تسهیلات بانکی و قسمتی از کمک‌های بلاعوض را دریافت و ساخت واحد مسکونی خود را شروع کرده‌اند.

در سایر پروژه‌های سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری از‌جمله آبرسانی به شهرها و روستاهای محور بن-بروجن، احداث راه اصلی شهرکرد-بازفت-شلمزار-ناغان، تکمیل راه اردل – گورمیزه – دوپلان، بهسازی و ایمن‌سازی محورناغان – دوپلان – کارون4، تکمیل جاده جوزستان- ارمند، تکمیل و تجهیز فضاهای نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان، تأمین و انتقال آب و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و مرمت و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری استان پروژه‌ها تا به حال فعال بوده‌اند،عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام و صرفاً در مواقع برودت و سردی هوا با مشکل اجرایی مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/68020/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری آزادسازی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی‌فرد: عملیات «وعده صادق» قدرت فرماندهی ایران را نشان داد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ایران در عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»، قدرت فرماندهی خود را در گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی نشان داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به انجام عملیات «وعده صادق»، اظهار کرد: در فضای جنگ شناختی این رسانه‌ها هستند که روایت می‌کنند و باید روایت فتح در عملیات وعده صادق را مورد تاکید قرار داد و به آن پرداخت.

وی یادآور شد: فرمانده مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرده که این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد اما عملیات محدودی در اندازه شرارت دشمن خبیث انجام شد. اما عملیات از نگاه دشمنان بسیار گسترده و آغازگر تحول در منطقه و معادلات آن تعبیر می‌کنند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی نشان داد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • «وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است
  • ابوترابی‌فرد: عملیات «وعده صادق» قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود