Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@21:16:49 GMT

خطبه برخی ائمه جمعه، طرد می کند نه جذب

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۰۵۹۸

خطبه برخی ائمه جمعه، طرد می کند نه جذب

این که چرا بسیاری از جوانان، گریزپا می‌شوند به ویژه از کلاس جمعه - بخوانید نماز جمعه -این است که به جای زمزمه محبت، صدای نفی و طرد در گوششان می‌پیچد.

به گزارش ایمنا، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «حضرات محترم در شهرهای مختلف آزموده‌اند این شیوه سخن و برخورد را. نتیجه هم مشخص است و مصلاها، آئینه تمام‌نما و واقعی این نحوه مواجهه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در این آینه تصویری انبوه و بشکوه نمی‌بینند حضرات، به سمت اصلاح گفتار حرکت کنند و در این ساحت حتی درشت‌گویی به جا یا نابه‌جای مردم و جوانان را بپذیرند و به رفق و مدارا سخن گویند و برای توسعه رواداری و مروت همت کنند، خواهیم دید که گریزپاها هم به مکتب برخواهند گشت و در راه ماندگان هم قدم تند خواهند نمود تا خود را به موقع به این مکتب برسانند.

حیف است نمازی که پیامبر اسلام(ص) در باره آن فرموده‌اند: «عَلَیکَ بِالْجُمُعَهِ فَاِنَّهَا حَجُّ الْمَسَاکِینِ»(1) به این معنای روشن که: حتماً در نماز جمعه شرکت کن زیرا نماز جمعه حج فقیران است، به فقر شرکت‌کننده و مخاطب دچار شود. این نماز عبادی و سیاسی باید به غنی‌سازی اندیشه و فکر مردم کمک کند. باید مدام بر ذخیره راهبردی فکری و تعلق خاطر انقلابی و ملی مردم بیافزاید و انرژی‌های پراکنده را جذب مرکز کند.

تحقق "باید"‌هایی از این دست مستلزم این باید است که برخی از آقایان، جاذبه را چند برابر دافعه در کلام داشته باشند و سلوک اخلاقی‌شان، خلق‌ها را نه که تنگ نکند که گشاده‌خلقی و گشاده‌رویی در پی داشته باشد. تجربه هم پای این واقعیت امضا می‌گذارد که هر شهر، امامی اهل رفق و مدارا برای جمعه خویش دارد، اقبال مردم هم احترام برانگیز است و هرجا سخن‌ها درشت می‌شود دچار فرسایش مخاطبان می‌شویم. ان‌شاءالله شاهد رونق روزافزون جمعه و جماعت باشیم، به تدبیر بزرگان و همراهی مردم.»

کد خبر 403074

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی روزنامه نماز جمعه جوانان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن که با حضور اقشار مختلف مردم و معلمین این شهرستان در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا بین امام و امت جدایی بیندازند.

امام جمعه موقت بردسکن افزود: خداوند توصیه می‌کند که اطاعت از رسول، اطاعت از خدا است و دشمن منافعش در بصیرت و ولایت مداری مردم به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه ملت ما بیدار و ولایت مدار است گفت: مردم ما عاشق دین مبین اسلام هستند و دشمن نیز از ولایت پذیری ما هراس دارد.

مصوری ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: معتقدیم وعده خدا صادق است و جوانان ما امیدوار باشند که نابودی اسرائیل نزدیک است.

امام جمعه موقت بردسکن ۱۹ اردیبهشت روز هلال احمر را به این قشر زحمت کش تبریک گفت و افزود: مسؤولان بالادستی نگاه ویژه‌ای به هلال احمر بردسکن داشته باشند و با توجه به وسعت وسیع این شهرستان وجود تجهیزات هلال احمر امری واجب است.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته بزرگداشت معلم علی اکبر چراغیان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در جمع نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از عملکرد این اداره به حاضرین ارائه داد.

کد خبر 6095747

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد