Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:43:30 GMT

سدهای زنجان پر آب‌تر شده است

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۰۸۲۶

سدهای زنجان پر آب‌تر شده است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: رصدهای مستمر در زنجان، نشان از پر آب شدن سدهای استان دارد.

یوسف رضاپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: گزارش دوره‌ای از وضعیت سدهای استان زنجان ارائه می‌شود و وضعیت آن به صورت مستمر رصد می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه کل ورودی آب سد تهم در سال‌جاری کمتر از یک میلیون متر مکعب است، عنوان کرد: حجم ورودی در سال‌جاری نسبت به سال‌گذشته به سد تهم  7 درصد افزایش  یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خروجی آب سد تهم در سال‌جاری بیش از 5.5 میلیون مترمکعب بوده است، عنوان کرد: این میزان در سال گذشته بیش از 4 میلیون مترمکعب بوده است و خروجی سد تهم 41 درصد تغییر داشته است.

رضاپور با بیان اینکه حجم مخزن سد تهم بیش از 51 میلیون مکعب بوده است، عنوان کرد: بیش از 32 میلیون مترمکعب حجم این سد در سال گذشته بوده که حجم سد تهم در یک سال گذشته 59 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه حجم ورودی سد گلابر در سال‌جاری بیش از 2 میلیون متر مکعب است، در حالی که این ورودی در سال قبل کمتر از یک میلیون متر مکعب بوده است، گفت: ورودی سد تغییر مثبت 225 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه خروجی آب از سد گلابر در سال گذشته کمتر از یک میلیون مترمکعب بوده که این میزان در سال‌جاری به بیش از یک میلیون مترمکعب رسیده است، بیان کرد: خروجی آب سد گلابر در سال‌جاری 58 درصد افزایش یافته است.

رضاپور حجم مخزن سد گلابر را در سال‌ گذشته بیش از 5.5 میلیون مترمکعب اعلام کرد و با اشاره به رسیدن حجم این سد به بیش از  67 میلیون مترمکعب بیان کرد: حجم این سد 21 درصد تغییر یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه کینه ورس در سال‌جاری بیش از 4 میلیون متر مکعب ورودی داشته است که نشان از رشد 318 درصدی دارد، افزود: خروجی این مخزن در سال‌جاری بیش از 3 میلیون مترمکعب بوده که رشد 528 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه حجم فعلی سد کینه‌ورس بیش از 14 میلیون مترمکعب است، گفت: حجم تغییر این سد در سال‌جاری 3 درصد بوده و هم‌اکنون 93 درصد حجم آن پر شده است.

رضاپور با بیان اینکه ورودی سد تالوار در سال‌جاری بیش از 7 میلیون متر مکعب بوده که رشد 200 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، عنوان کرد: خروجی این سد بیش از 1.5 میلیون مترمکعب بوده که کاهش 7 درصدی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه حجم فعلی سد تالوار بیش از 130 میلیون مترمکعب است، افزود: حجم این سد تغییر 68 درصدی داشته و هم‌اکنون 26 درصد حجم آن پر است.

انتهای پیام/73009/ق/40

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان آب سد رشد تهم تالوار منطقه رضاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان

محمد فرهاد گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستا‌های مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستا‌های استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟