Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا؛ قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم زیادی از نقدینگی در اقتصادی کشور سرگردان است، گفت: همین موضوع به یکی از دلایل اصلی تورم و گرانی بیش از حد در بازارهایی مانند مسکن، سکه، ارز، خودرو و غیره تبدیل شده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که سیاست های اقتصادی بر محور قرار گرفتن بازار سرمایه استوار شود و تلاش کنیم نقدینگی را به سمت بازار سهام هدایت کنیم، از یک طرف نقدینگی سرگردان، اقتصاد کشور را تهدید نمی کند و از سوی دیگر در پی تامین مالی مناسب بنگاه ها از طریق بازار سهام می توان شاهد بهبود وضعیت صنایع و اقتصاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید به سمت سرمایه گذاری در بازارهای مولد حرکت کنیم، ادامه داد: با سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس می توان تا حد زیادی از بازار دلالی و سرگردانی نقدینگی مردم جلوگیری کرد.

طیار با اشاره به اینکه مجلس با در نظر گرفتن مشوق هایی برای بازار سرمایه در برنامه ششم زمینه مناسبی برای رونق تولید فراهم شده، تصریح کرد: در شرایطی که مشخص شده سرمایه گذاری در بازار ارز و مسکن ریسک قابل توجهی دارد باید سیاست های حمایتی از بورس بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا مردم ترغیب شوند نقدینگی را به بازار سرمایه سوق دهند.

وی در پایان، تاکید کرد:فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه باید ترویج داده شود و حتی کسانی که اطلاعات کمی از بازار سرمایه دارند می توانند با استفاده از مشاوره ی شرکت های تحت نظارت سازمان بورس سرمایه گذاری کنند، چرا که از این طریق می توان بازار دلالی کاذب را مهار کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نقدینگی بورس بازار سهام سرمایه گذاری کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مهار سوداگری بازارهای مولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 

ایسنا/قم استاندار قم گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سفر هفته آینده آیت‌الله رئیسی به قم افتتاح می‌شود.

سیدمحمد آقامیری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در قم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم، اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود؛ هر چقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم اشتغال‌ هم افزایش خواهد یافت.

آقامیری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی آنان خواهیم بود.

استاندار قم گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است؛ لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که اگر بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در پایان با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف