Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کیودو، روز گذشته مردم ژاپن در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای اعزام نیرو به خاورمیانه اقدام به برگزاری تظاهرات در برابر دفتر «شینزو آبه» نخست وزیر، کردند.

دولت ژاپن روز جمعه اعزام پرسنل نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه را به منظور گردآوری اطلاعات با هدف حفاظت از کشتی‌های مرتبط با ژاپن و همچنین تضمین ایمنی تردد نفتکش‌ها تصویب کرد این برنامه شامل اعزام یک شناور، یک هواپیمای گشتی نیروهای دفاع از خود به همراه ۲۶۰ پرسنل به دریای عمان و تنگه باب المندب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق محل انجام این مأموریت محدود به خلیج عمان، بخش شمالی دریای عرب و تنگه باب المندب است که دریای سرخ و خلیج عدن را به هم وصل می‌کند تنگه هرمز با توجه به انتقاد ایران از ابتکار ائتلاف دریایی ایالات متحده از مناطق محل مأموریت مستثنی شده است.

کد خبر 4808993 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ژاپن اعزام نیروی نظامی دریای عمان تنگه هرمز ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی سوریه لیبی روسیه ترکیه فلسطین لبنان دونالد ترامپ ایران عربستان سعودی رجب طیب اردوغان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مدعی شد که در صورت پیشروی و عبور روسیه از خطوط مقدم جبهه اوکراین و در خواست کی‌یف، احتمال اعزام نیروی زمینی از فرانسه به اوکراین وجود دارد.

ماکرون در گفت‌وگو با اکونومیست ادعاهای قبلی خود درباره حمایت از اوکراین در مواجهه با پیشروی‌های روسیه در میدان نبرد، گفت: اگر روس‌ها پیشروی قابل توجهی در خط مقدم جنگ با اوکراین داشته باشند و در صورتی که اوکراین درخواست کند که البته تا امروز مطرح نشده است، ما قانونا باید این سوال را از خودمان بپرسیم.

وی در واکنش به این سوال که آیا همچنان به اظهاراتش در ابتدای سال مبنی بر احتمال اعزام نیرو از غرب به اوکراین، مدعی شد: قطعا. همانطور که گفتم، هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کنم زیرا ما با کسی طرف هستیم که هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کند.

ماکرون مدعی شد: کشورهای اروپایی باید از خودشان محافظت کنند. روسیه در بی‌ثبات سازی منطقه خصمانه عمل و حتی تهدید به استفاده از سلاح اتمی کرده است!

وی ادامه داد: من یک هدف راهبردی مشخص و عینی دارم؛ روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه پیروز شود، هیچ امنیتی در اروپا نخواهد بود. چه کسی می‌تواند تظاهر کند که روسیه همانجا متوقف می‌شود؟ کشورهای همسایه از جمله مولداوی، رومانی، لهستان، لیتوانی و سایرین، چه ضمانت امنیتی دارند؟

ماکرون پس از اجلاس سران جی۲ در پاریس، گفت که گرچه هیچ اجماعی درباره اعزام نیرو به اوکراین وجود ندارد اما «هیچ احتمالی را نمی‌توان رد کرد»؛ اظهاراتی که با انتقاد، حیرت و خشم غربی‌ها مواجه شد و واکنش‌های متفاوت سران غربی را به‌دنبال داشت.

کد خبر 6095290

دیگر خبرها

  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید