Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن شهید انصاری استان گیلان با اشاره به سالروز سوادآموزی و با بیان اینکه ایران از لحاظ سوادآموزی جز کشورهای برتر دنیا است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جوانان از سوی تمام ارکان حاکمیت در دستور کار قرار دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به استفاده بیشتر از جوانان تاکید کرده‌اند، افزود: در استان گیلان استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در بخش مدیریت از جمله اقداماتی بوده که در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه و امید در جوانان زمینه توسعه کشور را فراهم می‌کند و رفع مشکل اشتغال جوانان منجر به تسریع ازدواج می‌شود، گفت: ازدواج و اشتغال رابطه معنادار و مستقیمی باهم دارند و موضوع طلاق از جمله آسیب‌های اجتماعی مهم است.

زارع با اشاره به کاهش رشد طلاق و با بیان اینکه گیلان در امر ثبت وقوع طلاق چهارمین استان کشور است، ادامه داد: سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج توسط دولت به جوانان پرداخت شده است که دولت درصدد افزایش این تسهیلات برای تسریع امر ازدواج است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان از نظر ثبت ازدواج در جایگاه هجدهمین استان کشور قرار دارد، گفت: با شناسایی آسیب‌ها، حمایت دولت، دستگاه‌های مردم نهاد، دستگاه‌های ذیربط اقتصادی و نهادهای متولی و متولیاًن فرهنگی اعم از مبلغین، ائمه جمعه و با انجام پژوهش‌های لازم، باید اقدامات لازم برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج داشته باشم.

استاندار گیلان با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌ها و اولویت‌های اشتغال، گفت: باید از ایده‌های خلاقانه، دانش روز، ابزارهای فناورانه، اثرگذاری شبکه‌های مجازی و اینترنتی برای اشتغال جوانان استفاده بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت استان گیلان بویژه در روستاها در زمینه کشاورزی، بوم گردی، آبزی پروری، بیان کرد: باید ضمن شناسایی این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی این ظرفیت‌ها را به بالفعل تبدیل کرده و از جوانان خلاق و پویا برای توسعه اشتغال استان استفاده کنیم.

کد خبر 4809031

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع اداره کل ورزش و جوانان گیلان وام ازدواج بوشهر ایلام شهرکرد آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس بیرجند قزوین گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا بارش برف شیراز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مقدم عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان گیلانی طرح ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد استان گیلان در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه روح و جانمان را از حرف‌های خوب اشباع کرده و روح خود را ارتقا دهیم، باید در مسجد حضور یابیم و به مسجد رفت و آمد کنیم.

وی فعالیت در مسجد را تداوم راه شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا در راه خدا و دفاع از میهن، جانشان را نثار کردند و اکنون شما بچه‌های مسجد با فعالیت در این مکان مقدس در راه رضای خدا و تداوم را شهیدان فعالیت می‌کنید.

مقدم با بیان اینکه کار باید در راه رضای خدا باشد تا ماندگار شود، ادامه داد: باید فعالیت‌های جهاد گونه خود را در هر مکانی که بستر لازم برای ارائه آن وجود دارد، چه مسجد محله خودمان و چه محله‌های دیگر حتی هزار کیلومتر دورتر انجام دهیم مانند همان رزمنده خرمشهری که با دست خالی جلوی دشمن تا دندان مسلح مقاومت کرد و روز ۳۳ مقاومت در خرمشهر به شهادت رسید.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۵ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان که حائز رتبه‌های برتر در چهارمین رویداد ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد شدند، تقدیر شد.

کد خبر 6094644

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی