Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه الجزیره، مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن نقض حقوق اقلیت‌ها در میانمار، از حکومت این کشور خواست به دامن زدن به نفرت علیه روهینگیایی‌ها و سایر اقلیت‌ها پایان دهد.

سرکوب اقلیت‌ها از سوی ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ موجب کشته شدن هزاران روهینگیایی و فرار بیش از ۷۰۰ هزار نفر آنها به بنگلادش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانمار مدعی است که در حال مقابله با تهدیدی همیشگی و پایدار است. "آنگ سان سو چی"، رهبر میانمار، اوایل این ماه(دسامبر) اتهامات دیوان بین المللی کیفری لاهه در رابطه با نسل کشی در کشورش را مردود خواند.

مجمع عمومی سازمان ملل در این قطعنامه از میانمار خواست تا از همه گروه‌ها حمایت و عدالت را تضمین کند.

این قطعنامه با ۱۳۴ رای مثبت، ۹ رای منفی و ۲۸ رای ممتنع به تصویب رسید.

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل که درباره سرکوب حقوق اقلیت‌ها در میانمار تحقیق می‌کند به شواهد مستدلی دست یافته است که طبق آن، ارتش این کشور باید به خاطر نسل کشی روهینگیایی‌ها مورد بازجویی قرار گیرد.

اغلب مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های استان راخین زندگی می‌کنند و بدون اجازه دولت مرکزی اجازه خروج از استان راخین را ندارند. روهینگیایی‌ها شهروند میانمار محسوب نمی‌شوند. در سال ۱۹۶۲ میلادی نظامیان از طریق کودتا قدرت را در میانمار به دست گرفتند و همه شهروندان ملزم به داشتن کارت شناسایی ملی شدند اما، به روهینگیایی‌ها فقط کارت هویتی داده شد که آنان را خارجی معرفی و در نتیجه امکان تحصیل و کار آنان را محدود می‌کرد.

برچسب‌ها میانمار سازمان ملل متحد روهینگیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار سازمان ملل متحد روهینگیا میانمار سازمان ملل متحد روهینگیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد