Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت نوسازی و تجهیز معادن منطقه گفت: شرکت ایمیدرو به هیچ کدام از تعهداتش در قبال معدن آلبلاغ عمل نکرده است. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ محمدعلی شجاعی  در دهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به مشکلات پیش‌امده در معدن آلبلاغ اسفراین و برداشت‌های غیرقانونی از این معدن٬ اظهار داشت: ایمیدرو به هیچ یک از تعهدات خود در بحث امنیتی و اجتماعی عمل نکرده و ما به جدیت پیگیر این موضوع هستیم و کوتاه هم نخواهیم آمد چون باید پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرب‌الاجل یک ماهه قضایی برای مدیران متخلف خراسان شمالی / باید هر چه سریع‌ترمشکل معدن آلبلاغ حل شوددادستان بجنورد خبر داد؛ ورود جدی دستگاه قضایی به پرونده آلبلاغقرار تعقیب 4 مدیر ارشد خراسان شمالی در پرونده آلبلاغ صادر شد

از شورای تامین تا نشست‌های نمایندگان مجلس

وی چندی پیش نیز در گفت‌وگو با تسنیم افزود: در راستای ساماندهی معدن آلبلاغ اسفراین  طی روزهای گذشته این موضوع هم در جلسه شورای تامین شهرستان اسفراین مطرح و هم پیگیری‌هایی از سوی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از طریق قوه مقننه صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در تهران به جهت واگذاری این معدن به شرکت تعاونی عمران شهرسازی اسفراین افزود: با توجه به اینکه سهامداران شرکت تعاونی عمران شهرستان اسفراین، مردم شهرستان هستند جلساتی در تهران برای واگذاری این معدن به مردم آنجا صورت گرفت تا منافع آن برای مردم شهرستان اسفراین باشد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این مهم از طریق مجرای قانونی در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: شنبه هفته آینده هیئتی متشکل از محیط زیست تهران و سازمان صمت کشور جهت انجام بازدیدهای میدانی به اسفراین سفر می‌کنند.

قرار بود ایمیدرو ورود کند؛ اما چه وقتی؟

معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی نیز با اشاره به تعیین تکلیف معدن آلبلاغ در آینده نزدیک٬ چندی قبل گفت: با هماهنگی وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ قرار است شرکتی برای انجام مطالعات معدن آلبلاغ راهی اسفراین شده و تکلیف بهره برداری به زودی مشخص می‌شود.

علی اصغر رضازاده با اشاره به آغاز مطالعات بهره‌برداری و پی‌جویی از معدن آلبلاغ اسفراین٬ اظهار داشت: در جلسه‌ای با حضور مسئولان استان در وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ مقرر شده است که مطالعات لازم برای اکتشاف بر اساس ماده 32 قانون معادن و بحث اکتشاف در معدن آلبلاغ انجام شود.

وی افزود: مباحثی درباره امنیت معدن‌کاران و افرادی که برای اکتشاف به آلبلاغ می‌روند مطرح شده که باید نیروی انتظامی و محیط‌بانان محیط زیست این امنیت را فراهم کنند. قرار شده است شرکت ایمیدرو برای مدت 10 روز فعالیت‌های مطالعاتی را انجام دهد.

معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی٬ در معرفی منابع معدنی معدن آلبلاغ٬ گفت: معدن آلبلاغ دارای کانسارهای سرب و روی است که به دلیل ساختار رگه‌ای بودن کانسارها مواد با عیار بالایی هستند. در ابتدا تعداد افراد کمی به صورت غیرمجاز این مواد را برداشت کردند. به مرور خریداران به صحنه آمدند و متاسفانه افرادی که به صورت غیرمجاز بهره‌برداری می‌کنند زیاد شد.

رضازاده تصریح کرد: منطقه آلبلاغ منطقه‌ حفاظت شده زیست محیطی بود و باید مجوزهای لازم اکتشاف و بهره‌برداری از محیط زیست اخذ می‌شد که این کار انجام شده است. در حال حاضر نیز مطالعات برای مشخص شدن توجیه اقتصادی و میزان ذخیره کانسارهای سرب و روی در منطقه توسط ایمیدرو انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم٬ بهره‌ برداری‌های غیر مجاز و غیر اصولی از منابع معدنی آلبلاغ که در ماه‌های گذشته با حضور افراد سودجو در منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین افزایش یافته٬ باعث کشته شدن سه نفر و ایجاد خساراتی به محیط زیست منطقه شده است.

به گزارش تسینم٬ تا کنون برداشت‌های غیرمجاز از معدن آلبلاغ جان 6 نفر را گرفته است و هیچ اقدام جدی نیز از سوی مسئولان دیده نمی‌شود. این موضوع گلایه و انتقاد بسیاری از نخبگان و مردم استان و شهرستان اسفراین را به دنبال داشته و امام جمعه اسفراین٬ از مدیران استان خواسته اگر کاری در معدن آلبلاغ نمی‌کنند حداقل یک غسالخانه برای رفع و رجوع امور اموات در آنجا راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام/312/ز

 

R7719/P/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه