Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در راستای اجرای ۳ حکم قضائی، ۴۲۲۶ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در مناطق اوشان و آهار از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد و تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده مورد تخریب قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: عرصه‌های منابع طبیعی فقط متعلق به نسل فعلی نیست بلکه برای نسل‌های آینده نیز می‌باشد که لازم است در خصوص حفظ این منابع ارزشمند همه آحاد جامعه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری حفاظت از اراضی ملی را یکی از وظایف اصلی مجموعه منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی اکیپ‌های گشت و مراقبت به طور مستمر این اراضی را مورد پایش و رصد قرار داده و با متخلفان به اراضی منابع طبیعی با قاطعیت و بدون هیچ اغماضی طبق قانون برخورد صورت می‌گیرد.

این مسئول منابع طبیعی شمیرانات ضمن تقدیر و تشکر از مراجع قضائی در حمایت از مجموعه منابع طبیعی در خصوص صیانت از اراضی ملی خاطر نشان کرد: با توجه به گستره زیاد عرصه‌های منابع طبیعی و ویژگی‌های خاص این عرصه‌ها در شهرستان شمیرانات و کافی نبودن امکانات و نیروی انسانی موجود، ضرورت ایجاب می‌کند برای تحقق بخشیدن به این امر مهم حفاظت از اراضی ملی تمامی دستگاه‌ها و نهادها و همچنین دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی با منابع طبیعی همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات مشارکت و همکاری مردم را در حفظ اراضی ملی بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: برای حفظ و مراقبت از عرصه‌های ملی نقش مردم بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگ ساز هر یک از مردم خود همانند یک نیروی حفاظتی عمل کنند.

وی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی فوراٌ مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 4809181

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن شکری اراضی ملی شمیرانات بوشهر ایلام آلودگی هوا شهرکرد تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان بارش برف شیراز شب یلدا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن

به گزارش خبرگزاری مهر، طی بازدیدی که با حضور مدیر کل راهداری استان تهران، مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران، نمایندگان شرکت مترو تهران و همچنین پیمانکاران و مشاوران طرح صورت پذیرفت، ضمن بررسی میدانی بخش‌های مختلف پردیس مسافری شرق، الزامات سخت افزاری و نرم افزاری به همراه موضوعات مربوط به کارکرد قسمت‌های مختلف این پایانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین مسائلی از قبیل معماری طبقات، ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی متناسب با نیازهای مراکز تبادل سفر، راه‌های دسترسی مسافران به پایانه از طریق سیستم حمل و نقل عمومی، مسیرها و معابر پیرامونی و همچنین لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق پس از راه اندازی پایانه جدید، از جمله مواردی بودند که طی نشست حاضران در جلسه به همفکری گذاشته شد.

گفتنی است پردیس مسافری شرق شامل ساختمان اصلی پایانه در ۳ طبقه و به مساحت زیربنای ۲۶ هزار مترمربع، حدود ۱۸ هزار مترمربع پارکینگ و محوطه‌ای در حدود ۷۲ هزار مترمربع می‌باشد.

کد خبر 6098011

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج