Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در هجدهمین نمایشگاه کتاب کرمان 130 میلیون یارانه کتاب پرداخت می شود و نمایشگاه های کتاب فرصتی است تا مردم علاوه بر آشنایی با فضاهای کتاب بتوانند با قیمت مناسب تر کتاب مورد نیاز خود را تهیه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا علیزاده در حاشیه افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان در گفت و گو با خبرنگار "راه آرمان"  اظهار کرد: به طور کلی فرآیند کتابخوانی شامل بخش های آثارمولفان و نویسندگان، حوزه نشر و چاپ، بخش توزیع و در نهایت مصرف کننده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عوامل متعددی بستگی دارد، افزود: نمایشگاه های کتاب فرصتی را فراهم می کنند که مردم هم با فضاهای کتاب آشنا شوند و هم اینکه با قیمت مناسب تر کتاب مورد نیاز خود را تهیه کنند.

علیزاده تصریح کرد: رویدادی مثل نمایشگاه کتاب صرفا محلی برای فروش کتاب نیست و با توجه به حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برنامه هایی مثل رونمایی از کتاب های جدید، جشن اهدا کتاب و جلسات نقد و بررسی کتاب از برنامه های جانبی است که در کنار این نمایشگاه ها برگزار می شود و سرانه مطالعه کتاب را افزایش می دهد.

وی عنوان کرد: افزایش سرانه مطالعه کتاب به عوامل متعددی بستگی دارد که بخش عمده آن مربوط به افزایش قیمت کتاب است اما باور مردم در این زمینه نیز تاثیر بسزایی دارد لذا باید به مردم آموزش داده شود تا بحث مطالعه و پیشرفت زندگی خود را در گرو کتاب بدانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: اگر از کودکی، فرزندان خود را به کتاب و کتابخوانی انس دهیم سرانه مطالعه ما هر سال بیشتر می شود که یکی از اقداماتی که در همین راستا حدود 3 سال است در کشور اجرا می شود باشگاه کتاب های کودک و نوجوان است که در استان کرمان نیز از از این روش به نحو شایسته ای استفاده شده است.

علیزاده مطرح کرد: استان کرمان، سال گذشته در ارزیابی معاونت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی موفق شد رتبه سوم ایجاد باشگاه های کتاب خوانی کشور را به خود اختصاص دهد که در این باشگاه ها تعدادی مربی آموزش داده می شوند و در مکان های عمومی از مساجد گرفته تا مدارس اقدام به تشکیل یک باشگاه می کنند.

وی ادامه داد: در هر باشگاه کتابخوانی حداقل 15 نفر کودک و نوجوان عضو می شوند و با هم به مطالعه مشغول می شوند و بعد از اتمام آن به نقد کتاب می پردازند که اعضا می توانند کتاب های مورد نیاز باشگاه را با تخفیف و با یارانه از کتابفروشی های مشخص تهیه کنند و این اقدام باعث می شود در آینده افزایش سرانه مطالعه را داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه به اقدامات انجام شده جهت افزایش سرانه مطالعه کتاب شاره کرد و گفت: امسال 3 جلسه از 6 جلسه شورای فرهنگ عمومی را به یکی از ماده های شاخص فرهنگی کشور یعنی سرانه مطالعه کتاب اختصاص دادیم و خروجی این جلسات این شد که بحث پایتختی کتاب را با چشم انداز سال 1400 برای کرمان  دنبال کنیم.

علیزاده درادامه بیان کرد: حتی اگر نتوانیم این عنوان را تا سال 1400 کسب کنیم مزیت های برای ما به دنبال دارد که باعث شد طرح های ابتکاری را جمع آوری و در کمیته برنامه ریزی به آن ها بپردازیم و در آینده شاهد اتفاقات خاصی در عرصه زیر بنایی و نرم افزاری کتابخوانی کرمان باشیم.

وی مشکل اصلی کتابخوانی را کمرنگ شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیاز داریم تا در عرصه کتابخوانی فرهنگ سازی مستمر و جدی داشته باشیم ولی اینکه عده ای می گویند با افزایش هزینه ها دیگر کسی به سراغ کتاب نمی رود صحیح نیست چرا که وقتی فرهنگ کتابخوانی در جامعه رواج پیدا کند با وجود افزایش هزینه ها فرد برای دستیابی به کتاب مورد علاقه خود به کتابخانه های عمومی مراجعه میکند و نیازی به خرید کتاب ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: اجرای طرح پایتختی کتاب در روستاها و عشایر که سال ها به فراموشی سپرده شده بودند و هم چنین تحسین و تشویق فعالان و مروجین کتاب که هر ساله برگزار می شود که این اقدام نیز در افزایش سرانه کتاب تاثیر بسزایی دارد.

علیزاده اظهار کرد: در هجدهمین نمایشگاه کتاب کرمان 130 میلیون یارانه کتاب پرداخت می شود و همه اصحاب رسانه و مطبوعات باید تلاش کنند فرهنگ مطالعه را در جامعه ترویج دهند تا مردم علاقه مند شوند.

وی در واکنش به گلایه برخی شهروندان از مکان برگزاری نمایشگاه گفت: این مسئله یکی ازدغدغه های ما هم هست و تلاش کردیم که نمایشگاه کتاب را در مرکز شهر برگزار کنیم ولی متاسفانه فضایی که حداقل 3 هزار متر زیر بنا داشته باشد و مشکلات ترافیکی ایجاد نکند در مرکز شهر پیدا نکردیم.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: سایت نمایشگاه جنوب شرق امکانات مناسبی دارد ولی بعد مسافت آن یکی از نقاط منفی آن است لذا امیدواریم در سال های آینده مکان مناسبی در مرکز شهر جهت این امر فراهم شود.

لازم به ذکر است هجدهمین نمایشگاه کتاب بزرگ کرمان با حضور 218 ناشر، 700 هزار جلد کتاب و 14 غرفه بین الملل با کتاب های 86 کشور از ۷ تا ۱۳ دی ماه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۰ شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی جنوب شرق است با شعار "کتاب یعنی زندگی " دائر می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی در اولویت سازمان بیمه سلامت است و مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

وی گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

وی گفت: تأمین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

کد خبر 6091489 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند