Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ظهر جمعه برای پیگیری مصوبات سفر سال گذشته خود و افتتاح فاز نخست طرح ساخت مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی طی سفری یک روزه وارد فرودگاه بین‌المللی بیرجند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ظهر جمعه 6 دی‌ماه 98 برای پیگیری مصوبات سفر سال گذشته خود و افتتاح فاز نخست طرح ساخت مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی طی سفری یک روزه وارد فرودگاه بین‌المللی بیرجند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به‌همراه رئیس کمیته امداد کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به استان خراسان‌جنوبی سفر کرد و در بدو ورود به فرودگاه بیرجند مورد استقبال مسؤولان استانی اعم از استاندار خراسان‌جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی قرار گرفت.

سال گذشته و در پی سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان خراسان‌جنوبی مصوب شد در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی استان، 10 هزار واحد مسکن ویژه محرومین احداث شود که نخستین برنامه وی افتتاح 27 واحد مسکونی به نمایندگی از دو هزار واحد مسکونی در روستای حج و نج شهرستان بیرجند بود.

بخت‌گشایی «نوبخت»!

همواره در سفرهای مقامات کشوری به استان‌ها مردم زیادی در حاشیه مسیر و یا محل تجمع این مقامات حاضر می‌شوند تا بتوانند عریضه‌های در دست خود را به دست مسؤولان برسانند تا شاید نیم‌نگاهی از سوی مسؤوولان جهت رفع مشکلاتشان صورت گیرد، امروز نیز آنچه در روستای حج و نج به‌وضوح دیده می‌شد مردمانی با نامه‌های در دست بود که در انتظار نوبخت به‌سر می‌بردند تا شاید با دادن این نامه‌ها به‌دست معاون رئیس جمهور گرهی از مشکلات زندگی‌شان باز شود، غافل از اینکه این نامه‌ها هرگز به‌دست این مسؤولان نمی‌رسد و به مسؤولان استانی واگذار می‌شود!

رئیس شورای اسلامی روستای حج و نج در این مراسم با بیان اینکه امروز روستای حج و نج دوباره متولد شده، گفت: در بحث احداث واحدهای مسکونی کمیته امداد علاوه بر احداث مسکن برای افراد تحت پوشش خود، نسبت به تجهیز لوازم مسکونی اقدام کرده است.

وی آب‌دار شدن شبکه آبرسانی روستا و رفع مشکل آنتن‌دهی شبکه تلفن همراه روستا را از درخواست‌های اهالی روستا عنوان کرد و افزود: امروز بسیاری از جوانانی که در حاشیه بیرجند زندگی می‌کنند تقاضا دارند برای آنان نیز واحد مسکونی احداث شود.

خبرهای خوش استاندار

محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به تصویب سند میان‌مدت استان طی اسفندماه سال گذشته توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: این سند مسیر توسعه استان را هموار کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی استان در بخش راه‌آهن در مهرماه امسال مصوب و کمتر از دو ماه دو مصوبه در این زمینه داشتیم، بیان داشت: همچنین در بخش راه‌ها منابع خوبی جذب شد و در این بخش در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان جذب شد که امسال تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی از پرداخت ۵۰ درصد مطالبات پیمانکاران پروژه‌های بخش راه استان خبر داد و عنوان کرد: در این مدت ۴۲۰ کیلومتر بزرگراه و باند دوم در قالب ۱۶ پروژه از محل مصوبات رئیس سازمان برنامه و بودجه اجرا شده است.

پروژه‌ای که باعث کاهش نرخ بیکاری شد

معتمدیان از ساخت 29 پارک در شهرستان‌های استان از محل سفر نوبخت خبر داد و با بیان اینکه این پارک‌ها طی چند ماه آینده انجام می‌شود، تبیین کرد: با اجرای طرح ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان اشتغال در روستاها رونق گرفته به‌طوری که در تابستان پنج درصد کاهش نرخ بیکاری را در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۰ درصد واردات دام مولد کشور از طریق مرز خراسان‌جنوبی انجام شده، خاطرنشان کرد: با تفاهم‌نامه ستاد اجرایی امام (ره) به همه خانوارها تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه دام مولد پرداخت می‌شود.

کارناوال خودروهای دولتی برای بازدید از یک پروژه!

از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه محمدباقر نوبخت به استان خراسان‌جنوبی بازدید از روند اجرای پروژه قطعه ۱۶ راه‌آهن زاهدان - بیرجند - ایستگاه یونسی در شرق کشور بود، آنچه که در این برنامه شایان ذکر است حضور ماشین‌های دولتی بود که به‌صورت کارناوال به قصد بازدید از یک پروژه جاده را پشت در پشت یکدیگر طی می‌کردند!

مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: قطعه ۱۶ راه‌آهن شرق کشور در خراسان‌جنوبی به‌طول ۳۲ کیلومتر مهرماه امسال با پیگیری و تلاش مدیریت عالی استان و مساعدت دولت آغاز به‌کار کرد.

آخرین وضعیت راه‌آهن بیرجند

وی بیان داشت: عملیات زیرسازی پروژه در حال انجام است و شرکت ویسا با مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برنده مناقصه راه‌آهن در این قطعه شده که به‌مدت ۴۲ ماه تعهد اجرای طرح را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ دستگاه در پروژه مشغول کار هستند که پیمانکار مشغول آماده‌سازی تونل در کیلومتر شش راه‌آهن است، تصریح کرد: از سال ۹۵ تا پایان ۹۷ حدود سه میلیارد تومان برای این پروژه در سه استان هزینه و علاوه بر اعتبار مصوب امسال، از محل فاینانس داخلی ۳۸ هزار میلیارد ریال برای قطعه بیرجند - یونسی در هیأت دولت مصوب و کنسرسیومی در قالب شرکت‌های راهسازی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

جعفری با اشاره به اینکه برای احداث راه‌آهن زاهدان - بیرجند نیز مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو توسط هیأت دولت مصوب شده که حداقل دوره تأمین مالی تسهیلات یاد شده ۱۰ ساله است، اضافه کرد: 90 درصد نیروهای به‌کار گرفته در پروژه راه‌آهن خراسان‌جنوبی بومی هستند و آمادگی داریم تا پایان سال آینده ۲۰۰ کیلومتر باند دوم را تحویل مردم دهیم که امیدواریم این رقم تا پایان دولت بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر برسد که با این روند ۵۰ درصد طول باندهای دوم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

درخواست امیرحسنخانی

همچنین در پایان این بازدید محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: با توجه به اینکه آنتن ریلی فردوس و سرایان در این مسیر قرار دارد خواستاریم 18 میلیارد تومانی که خودتان برای این مهم در نظر گرفته‌اید را تخصیص دهید تا کارگاه به فعالیتش ادامه دهد.

از بشقاب ماهواره تا تأمین اعتبار ساخت سریال ملی از مشاهیر استان

همچنین نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: هم استان خراسان‌رضوی و هم استان سیستان‌وبلوچستان به‌سمت افغانستان آنتن دارد و آنتن ریلی ما را هم از سمت سربیشه متصل کنید که نوبخت در این خصوص گفت: فکر می‌کنم کار ما از آنتن گذشته و باید به بشقاب ماهواره برسیم!

آخرین برنامه سفر نوبخت به استان خراسان‌جنوبی حضور در برنامه گفت‌وگوی زنده با شبکه استانی خاوران بود.

وی در این برنامه گفت: برخی از استان‌ها استعدادهای فراوانی در زمینه فیلم‌سازی دارند اما متناسب با آن به این استان‌ها رسیدگی نشده و خراسان‌جنوبی یکی از این استان‌های با استعداد است که سازمان برنامه و بودجه برای ساخت سریالی ملی از مشاهیر و مفاخر خراسان‌جنوبی آمادگی حمایت مالی دارد.

نوبخت ادامه داد: همچنین از استاندار خراسان‌جنوبی خواسته شد لیستی از طرح‌های نیمه‌تمام که امکان تکمیل آن وجود دارد را تهیه کند و ما طرح‌ها را تأمین اعتبار خواهیم کرد.

انتهای پیام/69039/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی سفر نوبخت به خراسان جنوبی رئیس بنیاد مسکن کشور رئیس کمیته امداد کشور سند میان مدت راه آهن خراسان جنوبی جاده بیرجند قاین کاهش نرخ بیکاری ساخت 10 هزار واحد مسکونی واردات دام مولد راه آهن بیرجند کنسرسیوم استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد خراسان‌ جنوبی، گفت: با اجرای طرح اشتغالزایی قالیبافی از ابتدای امسال یک هزار و ۳۶۲ مترمربع انواع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید و به بازار عرضه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال 1402 تاکنون مددجویان این نهاد 297 تخته فرش به متراژ 1362 مترمربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش 42 میلیارد و 365 میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.   

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه استعداد‌سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی استف افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد، طرح راه‌اندازی می‌شود. 

نخعی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت، گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.  

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و بیان کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل  توجهی کنند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

نخعی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است