Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:28:42 GMT

پای آلبالو هم به باغ سیب کرج باز می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۳۱۹۳

پای آلبالو هم به باغ سیب کرج باز می‌شود

ایسنا/البرز رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برنامه ریزی برای کاشت ۷۰۰۰  نهال آلبالو برای احیای باغ سیب کرج خبر داد.

 پیمان بضاعتی پور در گفت وگو با ایسنا  با اشاره به تداوم احیایِ باغ سیب با کاشت بیش از ۷۰۰۰ نهال آلبالو، اظهار کرد: باغ سیب  یکی از سرمایه‌های کرج است و باید با برنامه ریزی دقیق و به بهترین نحو حفظ شود؛ به همین منظور احیاء درختان باقیمانده این مجموعه به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به اینکه ملی شدن باغ سیب یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفظ ثروت و ذخایر فضای سبز استان البرز محسوب می‌شود، گفت: با پیگیری های مستمر شهرداری کرج باغ سیب مهرشهر که در معرض تهدید و تخریب قرار داشت امروز در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده و پیشرفت قابل ملاحظه ای نیز به منظور احیاء درختان آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پنج حلقه چاه این مجموعه که در گذشته از سوخت گازوئیلی استفاده می کردند امروزه دوباره اورهال و با هدف کاهش آلودگی های محیط زیستی با انرژی برق تغذیه می شوند، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تمامی مساحت ۲۷۲ هکتار باغ سیب مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای شده و از این طریق آبیاری می‌شود.

این مسئول بیان کرد: با اخذ مجوزهای لازم و طبق برنامه ریزی صورت گرفته امسال در ۱۰ هکتار از اراضی قطعه هشت این مجموعه بیش از ۷۰۰۰ اصله نهال از نوع آلبالوی مجاری کاشته خواهد شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر عملیات حفظ و نگهداری شامل کلیه اقدامات به‌زراعی اعم از هرس، سم پاشی و آفت زدایی در تمامی قطعات این مجموعه با کیفیت مطلوبی اعمال می شود که از مجموع این مساحت تنها ۵۸ هکتار از قطعات ۲و ۶ که مربوط به درختان گلابی است نیازمند احیا و رسیدگی بیشتری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان گفت: موضوع ثبت ملی و حفظ و احیای  باغ سیب و مجموعه  تاریخی  و ارزشمند کاخ مروارید،  کلانشهر کرج را به عنوان نماد و شهر دوستدار محیط زیست در کشور مطرح کرده  و رسالت این سازمان در کنار مطالبات شهروندان اجرایی شدن برنامه‌هایی است که  در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست این کلانشهر تدوین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی باغ سیب کرج كاخ مرواريد شهرداری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

وی همچنین یادآور شد: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

دانشجو گفت: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ خط قرمز در صداوسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • ۲ خط قرمز در صدا وسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد