Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:59:31 GMT

هشدار ناجا به اجاره‌دهندگان حساب بانکی

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۳۲۴۰

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا به افرادی که حساب‌های بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند، هشدار داد.

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ اکبری، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا درباره کلاهبرداری با خرید و فروش کارت‌های بانکی اظهار کرد: برخی کلاهبرداری‌ها از سال ۸۸ و از طریق تلفن‌های ثابت صورت می‌گرفت و برخی با تلفن‌های ثابت ارگان‌های دولتی و با روش‌های خاصی اقدام به خرید کالا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با فراگیر شدن تلفن همراه بیش از ۹۸ درصد کلاهبرداری‌ها از طریق تماس تلفنی و اعلام برنده شدن و ارسال پیامک‌های متعدد صورت گرفت.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کلاهبرداران بدین شکل بود که با نوشتن متنی درخواست پول می‌کردند، افزود: آن متن به صورت سراسری ارسال می‌شد و برخی از شهروندان وجوهی را به شماره حساب ذکر شده واریز می‌کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در سال‌های اخیر کلاهبرداران از طریق کارت‌ها یا حساب‌های بانکی اجاره‌ای سو استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی جلساتی که با حضور معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه، معاونت فضای مجازی دادستانی کشور، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات و بانک مرکزی جلساتی برگزار شد حدود ۱۹ هزار شماره حساب شناسایی و با دستور قضایی مسدود شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه افرادی عامدانه و عالمانه با کلاهبرداران همکاری می‌کنند و کارت خود را در اختیار آنان قرار می‌دهند، بیان کرد: این افراد به لیست سیاه پلیس اضافه و حساب‌های بانکی‌شان مسدود می‌شوند.

سرهنگ اکبری اظهار کرد: اگر افراد بیشتر از دو بار در اجاره دادن کارت و حساب بانکی شان دخالت داشته باشند، محدودیت‌های بانکی در سراسر کشور برایشان لحاظ می‌شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: مردم نسبت به هشداری‌هایی که پلیس می‌دهد هشدار باشند.

وی افزود: معمولا شماره تلفن‌هایی که با آن‌ها برای کلاهبرداری تماس می‌گیرند اعتباری، ایرانسل و یا رایتل هستند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا فیده خودروی ملی ترکیه کربلای چهار حوادث آبان 98 اف ای تی اف برهم صالح رزمایش دریایی ایران چین روسیه حساب بانکی ناجا جعل و کلاهبرداری سرهنگ اکبری انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا فیده خودروی ملی ترکیه کربلای چهار حوادث آبان 98 اف ای تی اف برهم صالح رزمایش دریایی ایران چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با معاون سازمان توسعه تجارت مالزی با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، بیان کرد: تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی با اندونزی در مراحل نهایی شدن است و امیدواریم که با مالزی نیز تفاهم‌نامه تعرفه ترجیحی را امضا کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی تولیدکنندگان ایرانی، گفت: چگونگی مراودات پولی و بانکی در شرایط تحریم برای ایران اهمیت دارد.

برگزاری نمایشگاه ایران در مالزی

در ادامه جایی شانکه معاون سازمان توسعه تجارت مالزی، ضمن تشکر از میهمان نوازی ایرانیان، گفت: من برای نخستین بار به ایران سفر کردم؛ تعداد قابل توجه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از این نمایشگاه برای من جالب توجه است.

وی پیشنهاد دایر کردن نمایشگاه‌های مشترک ایران و مالزی را به ضیغمی داد و افزود: من از شما دعوت می‌کنم که به مالزی سفر کنید و علاوه بر بازدید از سازمان توسعه تجارت مالزی، در نمایشگاه حلال MIHAS که در مهر امسال برگزار می‌شود نیز دیدن کنید.

معاون سازمان توسعه و تجارت مالزی، گفت: من مسوول دفاتر سازمان توسعه تجارت مالزی در سایر کشورها هستم و تمایل داریم که در ایران نیز یکی از دفاتر منطقه‌ای خاورمیانه را افتتاح کنیم.

همچنین در این دیدار دو طرف درباره شیوه مراودات پولی و بانکی به توافقاتی دست پیدا کردند. معاون سازمان توسعه تجارت مالزی به همراه هیات مدیره اتاق بازرگانی مالزی از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ دیدن کردند.

کد خبر 6093247 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه