Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها تنها شاهد وجود دکمه‌های مجازی باشند و همین امر جلوی نفوذ آب به تلفن‌های همراه را می‌گیرد.
در سال 2020 با از راه رسیدن گوشی‌های مجهز به دکمه‌های مجازی شاهد ارتقای قابل توجه قابلیت‌های ضدآب آنها خواهیم بود.

یکی از عوامل آسیب‌پذیر شدن گوشی‌ها در برابر آب استفاده از دکمه‌های فیزیکی در آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می‌شود در سال 2020 طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها تنها شاهد وجود دکمه‌های مجازی باشند و همین امر جلوی نفوذ آب به تلفن‌های همراه را می‌گیرد.

به گزارش ایتنا از فارس، در حال حاضر اکثر گوشی‌ها دارای دکمه‌هایی برای تنظیم صدا، روشن و خاموش کردن و غیره هستند. اما استفاده از حسگرهای مافوق صوت نصب دکمه‌های مجازی را بر روی گوشی‌ها ممکن می‌کند که مهم‌ترین مزیت آنها طراحی بدنه گوشی به شکل یکپارچه و افزایش دوام و عمر تلفن‌های همراه است.

یک موسسه نوپا به نام التراسنس در حال مذاکره با برخی شرکت‌های سازنده تلفن همراه است تا این فناوری را در اختیار آنها قرار دهد. این شرکت به همین منظور تراشه کوچکی در ابعاد 1.4 میلیمتر در 2.4 میلیمتر تولید کرده که در ازای آن به 0.5 میلیمتر می‌رسد و امواج صوتی غیرقابل شنیدن توسط انسان را تولید می‌کند که انتقال فرامین را با دکمه‌های مجازی ممکن می‌کند.

تراشه یادشده بخش اصلی حسگری به نام تاچ پوینت را تشکیل می‌دهد که برای طراحی دکمه‌های مجازی به کار می‌روند و قرار است ماه آینده در نمایشگاه سی ای اس 2020 در معرض دید علاقمندان قرار بگیرند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوشی هوشمند موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی

ایتنا - بالغ بر ۲۷ میلیون مکالمه در پاییز ۱۴۰۲، از طریق رومینگ ملی صورت گرفته، بدین‌ ترتیب که درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است.
رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین سه اپراتور اول، دوم و سوم تلفن همراه برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در پاییز سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۷ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۳۲  مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که در مقایسه با آمار ۲۴ میلیونی سه ماه اول سال ۱۴۰۱، افزایش یافته است.


تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.
 

دیگر خبرها

  • انگیزه برای قتل زن مورد علاقه‌ با ۱۹ضربه چاقو در خیابان بالاشهر
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار