Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: ابوالفضل حسن‌بیگی با انتقاد از عدم اجرای دقیق برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه گفت: دلیل اصلی عدم اجرای برنامه‌های توسعه این بود که رؤسای‌جمهور با شعار‌ها و وعده‌هایی از مردم رأی می‌گیرند و بعد برای تأمین مطالبات مردم ناچار می‌شوند از برنامه فاصله بگیرند. به همین دلیل طی سال‌های اخیر کمتر از ۲۵ درصد برنامه‌های توسعه اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: اگر برمبنای برنامه ۵ساله و چشم‌انداز ۲۰ ساله عمل می‌کردیم، در همه بخش‌ها توسعه متناسب و متوازن داشتیم، اما به دلیل عدم اجرای برنامه و چشم‌انداز، برخی از بخش‌های اقتصاد و صنعت با عقب‌افتادگی مواجه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بخش‌های دفاعی دارای ثبات مدیریتی هستند و همین امر موجب شده این صنعت در چارچوب چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه حرکت کند و در راستای دستیابی به اهداف خود قدرتمندتر پیش رفته و اقدامات خود را به صورت دقیق مورد اندازه‌گیری قرار دهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: همه دنیا اذعان دارند که جمهوری اسلامی امروز یک دلار برای واردات صنایع دفاعی هزینه نمی‌کند، اما توانایی صادرات محصولات دفاعی را دارد.

به گفته حسن‌بیگی، دولت و مجلس با رأی مردم انتخاب می‌شوند و مدیریت در این قوه قابل تغییر است که این امر آسیب‌هایی را به جامعه وارد می‌کند. وقتی تجربه کشور‌های دیگر را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که تغییر مدیریت در مسیر حرکت این کشور‌ها تغییری ایجاد نمی‌کند، زیرا همه مدیران و دولت‌ها مکلف هستند در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای حرکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حاکمیت سلیقه‌ها در کشور به جای حکومت قانون گفت: این امر موجب عقب‌افتادگی صنعت و اقتصاد کشور شده است.

وی گفت: در بخش پزشکی علی‌رغم اینکه تمرکز وجود ندارد و تغییر مدیریت و اختلاف سلایق بسیار زیاد است، شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای هستیم. در طول ۴۰ سال گذشته هر یک از وزرای اقتصادی که روی کار آمدند برنامه‌هایی داشتند که با برنامه‌های توسعه فاصله زیادی داشت.

حسن‌بیگی تاکید کرد:، اما در صنعت پزشکی هدف مهم خودکفایی نهادینه شده بود و همه معتقد بودند باید به جایی برسیم که نه تنها هیچ بیماری از کشور برای مداوا خارج نشود، بلکه زمینه جذب ثروت و سرمایه از طریق توریسم‌درمانی فراهم شود.

وی گفت: در بخش دارو نیز مدیریت‌ها دائم تغییر می‌کرد، اما زیربنا‌ها و ساختار‌ها به گونه‌ای بود که دستخوش مسائل سیاسی نشود. خودکفایی در تولید دارو نیز به یک مطالبه ملی تبدیل شد و به همین دلیل در این بخش با جهش‌های علمی فوق‌العاده‌ای مواجه بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیوتروریسم را تهدید جدی خواند و گفت: در راستای حل این مشکل، وزارت جهاد کشاورزی تلاش کرد تا در تولید محصولات اساسی به خودکفایی دست یابد، اما مورد هجمه‌های سیاسی قرار می‌گرفت. کشور‌هایی که تولید گندم به شکل انبوه داشتند، برخی لابی‌ها و مافیا‌ها را در داخل کشور ما شکل دادند و با فشار سیاسی، تغییر الگوی کشت را رقم می‌زدند. زمانی که قیمت خرید تضمینی گندم و جو یکسان باشد، به دلیل اینکه هزینه‌های کاشت جو کمتر است و تولید بالاتری دارد، کشاورزان جو می‌کارند بنابراین خودکفایی در این بخش تابع یکسری تصمیمات سیاسی شد.

حسن‌بیگی اظهار داشت: در سال ۹۵ دام بخشی از کشور از بین رفت، با مطالعات انجام شده، مشخص شد دشمن از طریق بیوتروریسم، جو آلوده وارد کشور کرده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: پیشرفت در بخش بنیه دفاعی به دلیل مدیریت شخص فرماندهی کل قواست؛ این مدیریت به جوانان برای خودکفایی و پیشرفت انگیزه داد و این باور در میان مدیران بخش دفاعی نهادینه شد که در هیچ شرایطی نباید نیازمند تأمین سلاح از خارج از کشور باشیم، زیرا امنیت کشور دستخوش مسائل سیاسی خواهد شد.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: در بخش نانو و صنایع دفاعی، کشور ما پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته و به خودکفایی دست یافته است، اما در صنعت خودروسازی و برخی صنایع دیگر، دچار مشکلات اساسی هستیم، زیرا این بخش‌ها دستخوش مدیریت سیاسی هستند و این سرعت‌گیر‌های سیاسی و سیاسی بازی‌ها اجازه پیشرفت و توسعه بخش خودروسازی را نمی‌دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: صنعت حسن بیگی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،در این مسابقات  ۳۰ تیم از 14 استان و ۲۶ شهرستان کشور که دارای معادن و صنایع معدنی هستند به رقابت پرداختند.

آقای مجتبی اسماعیل بیگی ناظر مسابقات دراین زمینه گفت: هدف از برگزاری مسابقات امداد و نجات، آشنایی تیم‌های شرکت‎‌کننده با استفاده از ابزارهای به روز در امر ایمنی و همچنین تقویت روحیه مشارکت میان آنها است.

اسماعیل بیگی تاکید کرد: پس از برگزاری آزمون علمی میان تیم‌های شرکت کننده، مسابقات عملی آغاز برگزارشد و انتظار داریم شرکت‌کنندگان در این مسابقات ضمن پیشگیری از بروز حوادث، بیش از پیش آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی در محیط کار را داشته باشند.

وی افزود: آیتم‌های این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته تفاوت‌های قابل توجهی داشته و تلاش داریم تا با به روز رسانی آمادگی و توان امدادگران میزان حوادث را در معادن به صفر برسانیم.

آقای علیرضا پژوه مدیرو مسئول برگزاری این مسابقات نیز گفت: افزایش و ارتقاء ایمنی، آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی، پیشگیری از وقوع حوادث  از جمله اهداف مهمی است که با برگزاری این مسابقات دنبال می‌کنیم و  اخلاق‌مداری هم از مهمترین اهدافی است که  تیم‌ها طی سه روز برگزاری مسابقات به آن توجه ویژه داشتند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود