Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار برای افزایش تسهیلات خرید مسکن ، گفت: بر اساس مصوبه اخیر این شورا،  تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن با احتساب وام جعاله به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

دریافت کننده وام 240 میلیونی، باید ماهیانه بیش از 4 میلیون تومان قسط پرداخت کند

اخبار اقتصادی- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا افزایش تسهیلات مسکن برای افزایش قدرت خرید متقاضایان بسیار مثبت است، اما نکته قابل این است که بر اساس بررسی های صورت گرفته، دریافت کننده وام 240 میلیونی، باید ماهیانه بیش از 4 میلیون تومان قسط پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش وام مسکن قابلیت اجرا ندارد

وی افزود: به طور حتم مصوبات و تصمیمات شوراها و نهادها باید قابلیت اجرا داشته باشد، به نظر می رسد که مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار قابلیت اجرا ندارد، زیرا کمتر خانواده ای است که بتواند ماهیانه بیش از 4 میلیون تومان قسط پرداخت کند.

کیان پور گفت: افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن مناسب است، اما باید به صورتی اجرایی شود که خانواده ها بتوانند به تعهداتشان عمل کنند نه آنکه تسهیلات با سودهای بسیار بالا ارائه شود که هیچ فردی نتواند قسط آن را پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی باید ضمن کاهش میزان سود دریافتی، دوره بازپرداخت اقساط تسیهلات را بالا ببرد، در شرایط کنونی بالاترین مدت زمان تعیین شده برای پرداخت اقساط، 12 سال است، حال به نظر من وزارتخانه باید این میزان را به حدود 18 سال برساند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، اکثر خانوارها توان خرید مسکن را ندارند، حال دولت باید با ارائه تسهیلات خرید مسکن با سود منطقی و تولید انبوه مسکن جهت کاهش قیمتها اقدام کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای پول و اعتبار تسهیلات خرید مسکن ساخت مسکن مسکن وام مسکن کیان پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدرضا رضایی امروز در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب که با حضور مسئولان ذی‌ربط شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تأمین مسکن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت بوده و دولت سیزدهم عزم جدی و راسخ برای تأمین مسکن اقشار مختلف مردم به‌ویژه اقشار کم‌برخوردار دارد.   فرماندار میاندوآب با بیان اینکه بهسازی و نوسازی مساکن روستایی یکی از اقدامات دولت در حوزه مسکن در مناطق محروم و روستایی است، افزود: افزایش سهمیه بهسازی مساکن روستایی شهرستان از یک هزار و ۲۰۰ مسکن به یک هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان منطقه است.   وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن در شهرستان میاندوآب، گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد در نظر گرفته است.   رضایی تصریح کرد: تنها ۵ درصد از سود این تسهیلات ۲۳ درصدی توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی‌مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود که این موضوعی قدمی مثبت در ترغیب مردم به نوسازی و بهسازی مساکن است.   فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه این شهرستان با پوشش ۵۵ درصدی معرفی‌شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده است، اظهار کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد ولی تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به‌مراتب کمتر است.   رضایی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی کسانی علی‌رغم معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، افزود: بنیاد مسکن موظف است طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل اقدام کند.   وی افزود: بنیاد مسکن ضمن اعلام گزارش کامل از دلایل عدم مراجعه برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد؛ راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل نیز ارائه دهد. ارائه گزارش توسط ادارات متولی و تصمیم‌گیری و مشکلات مرتبط با موضوع مسکن از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران